تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




امکان صادرات برق تجدیدپذیرها به ۴ کشور فراهم است

مدیرعامل توانیر:

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: امکان صادرات برق تجدیدپذیرها به چهار کشور با خطوط موجود فراهم شده است.
به گزارش ایرنا، در روزهای اخیر هیئت برقی از کشورمان برای بررسی توسعه همکاری‌ها به کشور ترکیه سفر کرده است. در همین رابطه «مصطفی رجبی مشهدی» در صفحه اجتماعی خود ضمن اشاره به دیدار با مدیر یک شرکت تولید برق در ترکیه نوشت: امکان صدور مجوز صادرات برق به نیروگاه‌های خورشیدی تازه تأسیس فراهم است.
وی ادامه داد: همچنین امکان صادرات برق از طریق خطوط انتقال موجود به چهار کشور همسایه به ظرفیت ۳۰۰ مگاوات در سال و عرضه برق برای مصرف داخل کشور با توسعه سرمایه‌گذاری نیروگاه‌های خورشیدی و تجدیدپذیر فراهم است.
مدیرعامل توانیر از استقبال شرکت ترکیه‌ای و انجمن نیروگاه‌داران خورشیدی ترکیه از این موضوع خبر داد و نوشت: طرف ترکیه‌ای هم از توسعه همکاری‌ها با کشورمان استقبال کرد.
اخیراً رجبی مشهدی در نشست خبری خود گفت: حدود 
دو و نیم درصد از مشترکان برق در کشور بسیار پرمصرف هستند و حدوداً چندین برابر الگوی مصرف از برق استفاده می‌کنند.
وی ادامه داد: ناچاریم درخصوص این مشترکان از عوامل بازدارنده استفاده کنیم و در واقع برق آنها از نیروگاه‌های تجدیدپذیر خریداری می‌شود.
سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: این مشترکان باتوجه ‌به در اختیار داشتن فضای بیشتر می‌توانند خودشان سرمایه‌گذار نیروگاه‌های تجدیدپذیر باشند و برق مورد نیاز خود را از این طریق تأمین کنند.
گفتنی است با ابلاغ مصوبه نرخ خرید تضمینی برق نیروگاه‌های تجدیدپذیر توسط وزارت نیرو، قیمت خرید تضمینی از نیروگاه‌های خورشیدی انشعابی مشمول طرح حمایت از اقشار کم‌درآمد به ‌ازای هر کیلووات ‌ساعت ۳۰ هزار ریال تعیین شده است.
امکان خرید برق نیروگاه‌های خورشیدی انشعابی احداث شده توسط خیرین مدرسه‌ساز در مدارس و مؤسسات آموزشی هم با نرخ ۳۰ هزار ریال به‌ازای هر کیلووات‌ ساعت فراهم شده است.
همچنین قیمت خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های خورشیدی کوچک‌مقیاس با ظرفیت ۲۰ کیلووات و کمتر، برای هر کیلووات ‌ساعت ۲۵ هزار ریال تعیین شده است.
علاوه‌برآن نرخ خرید تضمینی برای نیروگاه‌های کوچک‌مقیاس با ظرفیت ۲۰ کیلووات تا یک مگاوات برای هر کیلووات‌ ساعت ۲۲ هزار ریال تعیین شده است.
نرخ‌های جدید تعیین شده برای خرید تضمینی برق نیروگاه‌های تجدیدپذیر نسبت به سال گذشته رشد حدود ۴۰ درصدی داشته است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «امکان صادرات برق تجدیدپذیرها به ۴ کشور فراهم است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..