تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مایکروسافت احتمالا ۱۰ درصد از نیروهای چینی‌اش را به آمریکا می‌برد

مایکروسافت قصد دارد بخشی از نیروی کار خود در چین را به ایالات‌ متحده و سایر کشورها انتقال دهد.

مایکروسافت می‌خواهد حدود ۱۰ درصد از کارکنان خود در چین را به کشورهای آمریکا، ایرلند، استرالیا و نیوزیلند انتقال دهد. بر اساس گزارش رویترز، بخش قابل‌توجهی از این جابه‌جایی شامل مهندسان چینی شاغل در بخش‌های یادگیری ماشین و رایانش ابری مایکروسافت می‌شود؛ بخش‌هایی که به میدان‌های اصلی نبرد تکنولوژیک میان آمریکا و چین تبدیل شده‌اند.

خبر انتقال بخشی از نیروی‌ کار مایکروسافت از چین به آمریکا بلافاصله پس‌از آن منتشر شد که کاخ سفید اعلامیه‌ای مبنی‌بر افزایش تعرفه‌ بر کالاهای چینی منتشر کرد و می‌توان اقدام مذکور را به‌عنوان تلاش مایکروسافت برای حفظ رضایت دولت ایالات‌ متحده درنظر گرفت؛ البته سخنگوی این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که جابه‌جایی نیروی کار، اقدام تجاری معمول محسوب می‌شود و دلیل خاصی ندارد.

مایکروسافت اعلام نکرد دقیقاً چه تعداد از کارکنانش را از چین به آمریکا انتقال خواهد داد، اما برخی منابع می‌گویند حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر در این انتقال جابه‌جا خواهند شد که بخش قابل‌توجهی از نیروی‌ کار شرکت مورد اشاره را در چین تشکیل می‌دهند. طبق گزارش‌های سال ۲۰۲۲، غول فناوری اهل ردموند تا آن زمان بیش‌از ۹٬۰۰۰ کارمند تمام‌وقت در چین داشت.

مقالات مرتبط:

باوجود اختیاری بودن جابه‌جایی نیروی‌ کار مایکروسافت از چین به آمریکا، نمی‌دانیم چند نفر پیشنهاد این شرکت را خواهند پذیرفت. باتوجه‌به تخصص‌های بسیار خاص کارکنان مایکروسافت، حتی اگر تعداد کمی از کارکنان این پیشنهاد را قبول کنند، شاهد خروج نخبگان حوزه‌ی فناوری از چین خواهیم بود. نباید فراموش کرد بسیاری از مهندسان سابق مایکروسافت درنهایت به رهبران شرکت‌های بزرگ فناوری چین ازجمله بایدو و بایت‌دنس تبدیل شدند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مایکروسافت احتمالا ۱۰ درصد از نیروهای چینی‌اش را به آمریکا می‌برد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..