تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پس از گوگل، OpenAI نیز قراردادی را با ردیت برای استفاده از مطالب آن امضا کرد

گوگل اواخر سال گذشته یک قرارداد 60 میلیون دلاری با ردیت امضا کرد تا بتواند از پست‌های این شبکه اجتماعی برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود و بهبود خدماتی مانند سرویس جستجو استفاده می‌کند. حالا OpenAI نیز از امضا قرارداد مشابهی برای دسترسی به محتوای Reddit خبر داده است.

ردیت سال گذشته اعلام کرده بود که داده‌های خود را برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی به فروش می‌رساند. حالا OpenAI از ثبت قراردادی با این شبکه اجتماعی خبر داده است که با وجود آن، می‌تواند بحث‌های ردیت را در ChatGPT و سایر محصولات جدید خود نشان دهد. همچنین با وجود این قرارداد، Reddit می‌تواند ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی جدیدی را به پلتفرم خود اضافه کند و از مدل‌های زبانی بزرگ OpenAI برای ساخت برنامه‌ها استفاده کند.

شرایط قرارداد بین OpenAI و ردیت

در حالی که گوگل و Reddit یک قرارداد 60 میلیون دلاری را امضا کرده بودند، اما جزئیات شرایط مالی قرارداد بین OpenAI و ردیت اعلام نشده است. همچنین این دو شرکت در بیانیه‌های خود به داده‌های آموزشی هیچ اشاره‌ای نکرده‌اند. بنابراین، این معامله نسبت به قرارداد گوگل کمی تفاوت دارد، زیرا Reddit در آن زمان اعلام کرده بود که «روش‌های کارآمدتری» به گوگل «برای آموزش مدل‌های خود» ارائه خواهد کرد.

همچنین باید به این موضوع اشاره داشت که «سم آلتمن»، مدیر عامل OpenAI، یکی از سهامداران Reddit است. با این حال، ردیت در بیانیه خود توضیح داده که «این مشارکت توسط مدیر ارشد عملیات OpenAI هدایت‌شده و توسط هیئت مدیره مستقل آن تأیید شده است.»

«استیو هافمن»، مدیر عامل Reddit می‌گوید:

«Reddit به یکی از بزرگترین آرشیوهای باز اینترنت از مکالمات انسانی معتبر، مرتبط و همیشه به‌روز در مورد هر چیزی تبدیل شده است. گنجاندن آن در ChatGPT اعتقاد ما نسبت به اینترنت متصل را حفظ می‌کند، به کاربران کمک می‌کند تا اطلاعات بیشتری در مورد چیزی که به دنبال آن هستند بیابند و به مخاطبان جدید کمک می‌کند تا جامعه خود در Reddit را پیدا کنند.»




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پس از گوگل، OpenAI نیز قراردادی را با ردیت برای استفاده از مطالب آن امضا کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..