تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




امروز در فضا: اندور در آخرین مأموریت خود، اس‌تی‌اس-134، به فضا پرتاب شد

16 مه 2011، شاتل فضایی اندور در آخرین مأموریت خود، اس‌تی‌اس-134، از مرکز فضایی کندی پرتاب شد.

اندور جوان‌ترین شاتل عازم ایستگاه فضایی بین‌‌المللی بود. این شاتل آخرین پرواز خود را با ارائه طیف‌سنج مغناطیسی آلفا-2 (AMS) و تجهیزات حیاتی، ازجمله دو آنتن ارتباطی، یک مخزن گاز پرفشار و قطعات اضافی انجام داد.

اندور 299 روز را در فضا گذراند، 4671 بار به دور زمین چرخید و 122,883,151 مایل را طی کرد و یک کار درخشان در پروازهای فضایی را به پایان رساند.

فرمانده اس‌تی‌اس-134 «مارک کلی»، خلبان آن «گرگ جانسون» و متخصصان مأموریت «مایک فینک»، «درو فوستل»، «گرگ چامیتوف» و «روبرتو ویتوری» سرنشینان را تشکیل دادند.

این اولین پرواز شاتل برای مایک فینک، فضانورد کهنه‌کار و روبرتو ویتوری بود.

پس از یک پرواز دو روزه برای رسیدن‌ به ایستگاه، اندور لنگر انداخت و دریچه‌ها به روی شاتل باز شدند.

مأموریت پیچیده‌ و 16 روزه که به مونتاژ و نگهداری ایستگاه اختصاص داشت، شامل چهار راهپیمایی فضایی و نصب AMS بود که درحال حاضر اطلاعات مربوط به ذرات کیهانی را برای محققان روی زمین ارسال می‌کند.

ساعت 7:23 صبح 29 مه، دریچه‌های بین ایستگاه فضایی و اندور برای آخرین‌بار بسته‌ شدند، زیرا اعضای شاتل برای بازگشت به زمین آماده‌ می‌شدند.

اندور در ساعت 2:35 بامداد اول ژوئن در باند 15 فرود آمد و مأموریت اس‌تی‌اس-134 را تکمیل کرد. این بیست و چهارمین فرود شبانه در تاریخ برنامه شاتل بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «امروز در فضا: اندور در آخرین مأموریت خود، اس‌تی‌اس-134، به فضا پرتاب شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..