تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دوربین GFX100S II توسط فوجی‌فیلم معرفی شد؛ حسگری بزرگ در بدنه‌ای کوچک

شرکت فوجی‌فیلم به‌تازگی محصولی جدید از سری GFX خود را رونمایی کرده است. دوربین GFX100S II دارای مشخصات و ویژگی‌های مشابه با دیگر اعضای خانواده خود از جمله GFX100 II است؛ اما این قابلیت‌ها را در قالب بدنه‌ای کوچک‌تر ارائه می‌کند و وزن کمتری نسبت به برادران خود دارد.

مشخصات و ویژگی‌های دوربین GFX100S II فوجی‌فیلم

 فوجی‌فیلم به‌تازگی در رویداد اخیر خود در شهر سیدنی، اقدام به معرفی چندین محصول جدید شامل لنزهای متنوع کرده است؛ اما یک دوربین در میان آنها جلب توجه بیشتری می‌کند. دوربین GFX100S II محصول تازه‌وارد سبک و جمع‌وجور ژاپنی‌ها است که برای علاقه‌مندان به عکاسی یا فیلمبرداری با فرمت مدیوم و لارج درنظر گرفته شده‌است.

دوربین GFX100S II از یک حسگر GFX CMOS II با رزولوشن ۱۰۲ مگاپیکسل بهره می‌برد که ۱.۷ برابر بزرگ‌تر از حسگرهای رایج ۳۵ میلی‌متری در دوربین‌های فول‌فریم است. در کنار این حسگر، شاهد استفاده از پردازنده قدرتمند X-Processor 5 فوجی‌فیلم نیز هستیم که می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان، پردازش‌های لازم را برای ثبت تصاویر باکیفیت صورت دهد. حسگر مورد استفاده در دوربین جدید فوجی‌فیلم می‌تواند نرخ ISO عکاسی ۸۰ در حالت ثابت و فیلمبرداری ۱۰۰ را ارائه کند که با در نظر گرفتن امکان عکاسی ۱۶ بیت با فرمت RAW در آن، نویدبخش دامنه دینامیکی وسیعی است و احتمالاً نویز بسیار کمتری را در مقایسه با اعضای قدیمی‌تر سری GFX از خود ارائه می‌دهد.

دوربین GFX100S II

یکی از قابلیت‌های جالب در دوربین GFX100S II تحت عنوان Pixel Shift Multi-Shot ارائه شده‌است که هنگام عکاسی با فرمت RAW و نرخ ۱۶ بیت در دسترس قرار دارد. عکاسان به‌کمک این ویژگی می‌توانند اقدام به عکاسی پیاپی نمایند که در هر عکس شاهد جابه‌جایی ۰.۵ پیکسلی تصویر روی حسگر هستیم. تصاویر ثبت شده با استفاده از نرم‌افزار Pixel Shift Combiner در نهایت با هم ادغام می‌شوند و می‌توانند یک فایل RAW دارای حدود ۴۰۰ میلیون پیکسل را تشکیل دهند. همچنین حالت دیگری تحت عنوان Real Color در دسترس قرار دارد که اقدام به ثبت فایل‌های Raw-4 با نرخ جابه‌جایی ۱ پیکسل در هر تصویر می‌کند. در این حالت، هر خروجی دارای ۱۰۲ میلیون پیکسل است و حجم نسبتاً کمتری در مقایسه با حالت ابتدایی اشغال می‌کند.

دوربین GFX100S II دارای وزن حدودی ۸۸۳ گرم است که آن را به سبک‌ترین عضو خانواده GFX فوجی‌فیلم تبدیل می‌کند. طول و عرض آن نیز مشابه با اعضای قبلی این خانواده است و تغییری را شاهد نبوده‌ایم. طبق گفته سازنده، سیستم فوکوس خودکار در این محصول شاهد بهبود بوده است و با استفاده از الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند بهتر از گذشته اقدام به شناسایی سوژه نماید. حیوانات، خودروها، هواپیماها، حشرات و... از جمله مواردی هستند که توسط سیستم فوکوس خودکار دوربین اخیر فوجی‌فیلم قابل شناسایی خواهند بود. حداکثر نرخ تصویربرداری پیاپی هم در این محصول ۷ فریم بر ثانیه اعلام شده‌است و از یک سیستم ضد لرزش ۵ محوره پیشرفته بهره می‌برد. ترکیب سیستم IBIS با حسگرهای شتاب‌سنج و ژیروسکوپ موجب شده‌است تا شاهد حذف کوچک‌ترین لرزش‌ها در دوربین تازه‌وارد فوجی‌فیلم باشیم.

دوربین جدید فوجی فیلم

از امکانات و قابلیت‌های فیلمبرداری دوربین GFX100S II می‌توان به ثبت ویدئوهایی با رزولوشن 4K با نرخ ۱۰ بیت و انکودهای H264 و H265 اشاره کرد که حداکثر نرخ داده ۷۲۰ مگابیت بر ثانیه را ضبط می‌کند. البته با اتصال یک حافظه SSD جانبی از طریق درگاه USB-C به دوربین اتصال HDMI به مانیتور جانبی می‌توان اقدام به ضبط ویدئوهای ProRes اپل نیز کرد. محصول اخیر فوجی‌فیلم از تعامل با سرویس Frame.io هم بهره می‌برد که امکان بارگذاری مستقیم عکس‌ها و ویدئوها روی فضای ابری بدون نیاز به سخت‌افزار یا نرم‌افزار اضافی را فراهم می‌سازد. صفحه‌نمایش لمسی دوربین هم از نرخ به‌روزرسانی تصویر ۱۰۰ هرتز بهره می‌برد و سیستم منظره‌یاب در آن نسبت به گذشته بهبود پیدا کرده است.

قیمت دوربین جدید فوجی فیلم

قیمت دوربین جدید فوجی‌فیلم، ۴۹۹۵ دلار اعلام شده‌است و یک دستگیره فلزی برای استفاده راحت‌تر از دوربین هنگام نصب لنزهای سنگین هم به‌صورت جداگانه با مبلغ ۱۵۰ دلار فروخته خواهد شد. فعلاً لوازم جانبی بیشتری از جمله دسته جداگانه برای باتری از سوی سازنده معرفی نشده است. لنز جدید GF 500mm با f/5.6 هم همزمان با دوربین GFX100S II وارد بازار خواهد شد و برچسب قیمت ۳۴۹۹ دلار را یدک خواهد کشید. ناگفته نماند که تمامی قیمت‌ها در اروپا بیشتر خواهد بود و قیمت پایه دوربین از ۵۴۹۹ یورو شروع می‌شود. برای مقایسه باید اشاره کرد که نسل قبلی این دوربین تحت عنوان GFX 100 II با قیمت ۷۵۰۰ دلار روانه بازار شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دوربین GFX100S II توسط فوجی‌فیلم معرفی شد؛ حسگری بزرگ در بدنه‌ای کوچک»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..