تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




«سرگی برین» درباره برنامه‌های هوش مصنوعی گوگل و پروژه گلس صحبت کرد

«سرگی برین»، هم‌بنیان‌گذار گوگل بیشتر با کنفرانس سال 2012 I/O شناخته می‌شود که در آن «گوگل گلس» (Google Glass) را به‌نمایش گذاشت. حالا پس از 12 سال، او دوباره به کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل I/O بازگشت تا در مورد مسائلی ازجمله پروژه‌های جدید غول فناوری و سخت‌افزار هوش مصنوعی صحبت کند.

برین پس از سخنرانی اصلی روز افتتاحیه گوگل I/O، در یک جلسه پرسش‌و‌پاسخ با مطبوعات شرکت کرد و نظرات خود در مورد Project Astra ،Gemini Pro 1.5 و کاربرد اصلی هوش مصنوعی را به‌اشتراک گذاشت.

پروژه Astra که اساساً هوش مصنوعی چندوجهی گوگل با قابلیت بینایی است و می‌تواند عملیات‌هایی مانند «استدلال، برنامه‌ریزی و به‌خاطرآوردن» را انجام دهد، احتمالاً بلندپروازانه‌ترین اعلامیه هوش مصنوعی این شرکت در طول سخنرانی دو ساعته آن در شب گذشته بود. در واقع این سیستم از دوربین گوشی شما برای پاسخ‌دادن به سؤالات و ارائه راه‌حل‌های موردنیاز استفاده می‌کند.

برین در مورد پروژه Astra و اینکه از نظر قابلیت‌های خود با گوگل گلس 10 سال پیش مقایسه می‌شود، گفت این پروژه بسیار کامل است و بعد از گذشت 10 سال، همان نرم‌افزاری است که باید ارائه می‌شد.

توضیحات هم‌بنیانگذار گوگل درباره سخت‌افزار هوش مصنوعی

درحالی‌که داستان ظهور و سقوط گوگل گلس بسیار مفصل است، اما چشم‌انداز این محصول در طول سال‌های گذشته به‌لطف هوش مصنوعی و تلاش برای یافتن بهترین سخت‌افزار متناسب با آن، بازگشت چشمگیری داشته است. برین ظاهراً برای سخت‌افزار هوش مصنوعی ترجیح‌ می‌دهد که با نوعی دستگاه پوشیدنی و هندزفری (بدون نیاز به استفاده از دست) روبه‌رو شویم که اساساً گوشی نیست.

زمانی که از او سؤال شد که آیا گوگل گلس بازخواهد گشت، برین پاسخ داد که «باید در مورد چنین چیزی فکر کرد» اما او همچنین به خبرنگاران گفت که وقتی درباره Astra صحبت می‌کنیم، «ایده اصلی یک دستگاه بدون نیاز به دست است». او همچنین اشاره کرد که تاکنون شرکت‌ها دستگاه‌های هوش مصنوعی مختلفی ساخته‌اند که احتمالاً به Humane AI Pin و Rabbit R1 اشاره دارد.

او همچنین گفت که «یک دستگاه پوشیدنی»، برای کاربردهایی که در ویدیوی مربوط به Project Astra نمایش داده شد، «سخت‌افزار ایده‌آل‌تری» نسبت به یک گوشی است.

اما علاوه‌بر سخت‌افزار، چیزی که واقعاً برین را هیجان‌زده می‌کند و دلیل اصلی بازگشت او به گوگل پس از بازنشستگی در سال 2019 بوده، هوش مصنوعی است. براساس گزارش وال‌استریت‌ژورنال، برین از زمان پیوستن مجدد به گوگل در سال 2023، در توسعه محصولات هوش مصنوعی آن، مانند Gemini، نقش مهمی داشته است.

گوگل در کنفرانس I/O امسال، از مدل به‌روز‌شده Gemini 1.5 Pro نیز رونمایی کرد که می‌تواند به‌منظور انجام مکالمات طولانی‌تر و پردازش اسناد بزرگ‌تر، از دو میلیون توکن تغذیه کند. برین توضیح می‌دهد که چشمگیرترین بخش برای او، تعمیم‌پذیری مدل هوش مصنوعی است، از توانایی جمع‌آوری خلاصه چندین پیام جیمیل گرفته تا قابلیت‌های این فناوری در زمینه کدنویسی که محبوب‌ترین مورداستفاده هم‌بنیانگذار گوگل نیز محسوب می‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر ««سرگی برین» درباره برنامه‌های هوش مصنوعی گوگل و پروژه گلس صحبت کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..