تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رئیس رگولاتوری: پایش عملکرد اپراتورهای همراه در سامانه نت‌سنج امکان‌پذیر است

دی ماه ۱۴۰۲ که اینترنت همراه ۳۴ درصد گران شد، وزارت ارتباطات افزایش تعرفه اینترنت را منوط به افزایش کیفیت اینترنت اعلام کرد. رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پیش از اعمال افزایش قیمت روی بسته‌های اینترنتی اعلام کرد:

«هرگونه تغییر تعرفه‌ای مشروط بر این است که بدانیم اپراتور این افزایش درآمد را چگونه قرار است هزینه کند. بنابراین از اپراتورها برنامه توسعه‌ای خواسته‌ایم و شاخص‌های ارتقای کیفیت شبکه را به آن‌ها اعلام کردیم.»

بیشتر بخوانید

پس از گران شدن ۳۴ درصدی تعرفه اینترنت نیز وزیر ارتباطات و سایر مسئولان مربوطه اعلام کرده بودند که عملکرد اپراتورها در راستای ارتقای کیفیت شبکه را رصد می‌کنند و اخیرا هم عیسی زارع‌پور وعده داده است که سرعت اینترنت تا پایان سال ۵۰ درصد بیشتر از سرعت اینترنت در دی ماه ۱۴۰۲ (پیش از افزایش تعرفه‌ها) شود. وزیر ارتباطات در این خصوص این طور توضیح داده است:

با افزایش تعرفه‌ها از اپراتورها تعهد گرفته‌ایم که تا خرداد سال ۱۴۰۳، ۳۰ درصد و تا پایان سال، ۵۰ درصد به سرعت اینترنت اضافه شود.

- عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

برای تحقق تعهد اپراتورها و در نتیجه آن، تحقق وعده وزارت ارتباطات هنوز بیش از یک ماه زمان باقی است. با این حال، سازمان تنظیم مقررات در راستای تحقق هدف افزایش کیفیت اینترنت امکان سنجش و پایش شاخص‌های عملکرد اپراتورها را در سامانه نت‎‌سنج را به‌روزرسانی کرده است. در این سامانه عملکرد دو اپراتور همراه کشور، یعنی همراه اول و ایرانسل، در قالب سه شاخص عملکردی نشان داده می‌شود.

این شاخص‌ها عبارتند از: برآیند سرعت دسترسی کاربران به اینترنت نسل ۳، ۴ و ۵؛ پوشش جمعیت شهری 4G (برحسب درصد) و تعداد سایت‌های فعال 5G. نمودارهای نمایش‌دهنده این شاخص‌ها عملکرد اپراتورها را از بازه زمانی نیمه دوم آذر ۱۴۰۲ تا زمان حاضر هستند. البته آن طور که رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرده است این سایت در حال تکمیل است و احتمالا در ادامه بخش‌ها یا سنجه‌های دیگری هم به سامانه نت‌سنج اضافه خواهد شد.

امیر محمدزاده لاجوردی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در صفحه ویراستی خود درباره سامانه نت‌سنج نوشت: «پایش پیشرفت تعهدات اپراتورهای سیار در راستای افزایش ۳۴ درصدی تعرفه اینترنت در سال گذشته، به صورت شفاف از طریق پیوند زیر امکان‌پذیر است. به مرور سایت تکمیل خواهد شد.»

وزیر ارتباطات هم با بازنشر پست رئیس رگولاتوری در صفحه شخصی خود، توضیح داده است: «افزایش پوشش نسل چهارم و پنجم و افزایش ۳۰ درصدی سرعت اینترنت تا پایان خرداد و ۵۰ درصدی تا پایان امسال(نسبت به دی ماه گذشته) از مهم‌ترین تعهدات اخذشده از اپراتورهای همراه است که تحقق آن‌ها به صورت مستمر توسط سازمان تنظیم مقررات مورد پایش و مطالبه قرار می‌گیرد و نتیجه از پیوند معرفی شده قابل مشاهده است.»

سامانه نت‌سنج در حال حاضر با آدرس www.netsanjplus.ir در دسترس کاربران قرار دارد. برای اطلاع از شاخص‌های عملکردی اپراتورها به نشانی www.netsanjplus.ir/mobile-trends مراجعه کنید.

کپی لینک

افزایش سرعت اینترنت همراه از نیمه آذر ۱۴۰۲ تا نیمه اردیبهشت ۱۴۰۳

جدیدترین به‌روزسانی این سامانه که تا نیمه اردیبهشت ۱۴۰۳ را نشان می‌دهد حاکی از آن است که از نیمه آذر ۱۴۰۲ تا نیمه اردیبهشت امسال سرعت در شبکه همراه اول و ایرانسل افزایش یافته است.

در شبکه همراه اول متوسط سرعت به ۱۳.۵۶ مگابیت بر ثانیه و در شبکه ایرانسل هم متوسط سرعت به ۱۲.۳۶ مگابیت بر ثانیه رسیده است. در بخش دیگری از داده‌های جدید این سامانه میزان پوشش در اپراتور همراه اول از نیمه آذر ۱۴۰۲ تا نیمه اردیبهشت امسال ۹۱ درصد مانده است. اینترنت نسل چهارم ایرانسل اما از ۹۰ درصد به بیش از ۹۲ درصد رسیده است.

آخرین اخبار درباره وضعیت اینترنت:




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رئیس رگولاتوری: پایش عملکرد اپراتورهای همراه در سامانه نت‌سنج امکان‌پذیر است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..