تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گوگل از مدل زبانی متن‌باز Gemma 2 رونمایی کرد

گوگل در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان Google I/O 2024  از نسل بعدی مدل‌های زبانی  Gemma رونمایی کرد. نسخه اپن‌سورس Gemma 2 با 27 میلیارد پارامتر در ماه ژوئن عرضه می‌شود.

در حال حاضر PaliGemma، یک نوع Gemma از پیش آموزش دیده است که گوگل آن را به‌عنوان «نخستین مدل زبان بینایی در خانواده Gemma» برای شرح تصاویر، برچسب‌گذاری تصویر و موارد استفاده بصری پرسش و پاسخ توصیف می‌کند.

تاکنون، مدل‌های استاندارد Gemma که در اوایل سال جاری عرضه شدند، تنها در نسخه‌های 2 میلیارد و 7 میلیارد پارامتری موجود بودند که این مدل جدید 27 میلیاردی عرضه می‌شود.

«جاش وودوارد»، معاون Google Labs، در جلسه‌ای خاطرنشان کرد که مدل‌های Gemma بیش از «میلیون‌ها بار» در سرویس‌های مختلفی که در دسترس هستند دانلود شده‌اند. او تاکید کرد که گوگل این مدل 27 میلیارد پارامتری را برای اجرا روی پردازنده‌های گرافیکی نسل بعدی انویدیا، میزبان Google Cloud TPU و سرویس مدیریت‌شده Vertex AI بهینه کرده است.

گوگل هنوز اطلاعات زیادی در مورد Gemma 2 به‌اشتراک نگذاشته است. بنابراین باید ببینیم زمانی که توسعه‌دهندگان به آن دست پیدا می‌کنند، عملکرد آن چگونه است.

این مطلب در حال بروزرسانی است...




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گوگل از مدل زبانی متن‌باز Gemma 2 رونمایی کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..