تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قهرمانی با حال و هوای شهدا

کامران پورعباس

اردیبهشت امسال تیم فوتسال جمهوری اسلامی ایران برای سیزدهمین بار قهرمان جام ملت‌های آسیا شد.

بعد از این پیروزی و کسب جام، وحید شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در ویدئویی که کانال فدراسیون فوتبال منتشر کرده است، این عنوان را به شهید غیرت «حمیدرضا الداغی» و خانواده وی اهدا نمود و گفت: امیدوارم همه ما در مسیر رشد و تعالی کشور گام برداریم.

احسان الداغی برادر شهید حمیدرضا الداغی در واکنش به اهدای قهرمانی آسیا به برادر شهیدش گفت: از طرف خودم و خانواده‌ام از وحید شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال که به اخلاق ورزشی معروف است، تشکر می‌کنم. من و خانواده‌ام واقعاً خوشحال شدیم و مطمئن هستم که روح برادر شهیدم شاد شد، چون شهید الداغی هم ورزشکار بود. برادر شهید ادامه داد: در یک سال گذشته هر وقت که گروه‌های ورزشی برای دلجویی مادرم می‌آمدند، مادرم روحیه می‌گرفت و خیلی خوشحال می‌شد. حالا هم مادرم با شنیدن خبر اهدای قهرمانی تیم ملی فوتبال آسیا به برادر شهیدم بسیار شاد شد و روحیه گرفت. چون حمیدرضا ورزشکار بود و مادرم با بچه‌های ورزشکار ارتباط دلی دارد. افتخار و تشکر می‌کنم از بزرگواری وحید شمسایی که برادرم را یادآوری کرد و این جریان ادامه‌دار شد.

شهید حمیدرضا الداغی ۸ اردیبهشت 1402 هنگامی که اراذل و اوباش در یکی از خیابان‌های سبزوار برای دو دختر جوان ایجاد مزاحمت کرده بودند، برای دفاع از ناموس با آنها درگیر شد و بر اثر اصابت ضربات چاقو به شهادت رسید.

اعزام تیم ملی فوتسال به مسابقات جام ملت‌های آسیا مقارن شد با پاسخ پشیمان‌کننده جمهوری اسلامی ایران به صهیونیست‌ها در عملیات غرورانگیز وعده صادق و متعاقب آن تمامی پروازهای هواپیماها لغو شد. 

وحید شمسایی در مورد این عملیات و اعزام به مسابقات در آن شرایط گفت: دم بچه‌ها گرم که اسرائیلی‌ها را زدند. بعد از این ماجرا تمام پرواز‌ها لغو شد و اگر دیرتر به تایلند می‌رفتیم حذف می‌شدیم. در نهایت با هماهنگی وزرا یک هواپیما آمد تا ما را به ترکیه ببرد. وقتی سوار هواپیما شدیم، گفتیم اگر اتفاقی هم افتاد برای کشورمان است و سرمان هم بالاست.

استقبال خانواده وحید شمسایی از وی با حجاب کامل در فرودگاه پس از قهرمانی بسیار مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت و بازتاب داشت.

چند روز پس از قهرمانیِ تیم فوتسال ایران، وحید شمسایی با خانواده‌اش به کربلا سفر نمود و در بین‌الحرمین با چشمانی اشک‌بار گفت: قهرمانی جام ملت‌های آسیا را از حضرت زهرا(س) دارم.

برخی از رسانه‌ها گفتند و نوشتند که به دلیلِ ارزشی بودنِ وحید شمسایی و این حرکات ارزشی‌اش، قهرمانی فوتسال میان برخی سلبریتی‌ها و برخی رسانه‌های معلوم‌الحال که فضاها و تریبون‌های گسترده‌ای در فضای مجازی در اختیار دارند، بازتاب چندانی نداشت. لذا وظیفه ما رسانه‌های ارزشی است که در جهت تکریمِ شخصیت وحید شمسایی و تبیین رویش‌های معنوی‌اش ادای وظیفه‌ نماییم.

نگاهی می‌اندازیم به برخی سوابق ارزشیِ وحید شمسایی در سال‌های مختلف.

ارادت به ساحت مقدس حضرت زهرا(س)

 و امام حسین(ع)

میهمان یازدهمین برنامۀ افطارگاهی شبکه اول در سال 1395 با عنوان «شهر باران»، وحید شمسایی و همسرش بودند. برنامه‌ای که در آن صحبت‌هایی جالبی از سوی آقای گل فوتسال جهان درخصوص دینداری و سبک زندگی اسلامی خانواده‌اش عنوان شد.

شمسایی در این برنامه از ارادت شدید خود نسبت به ساحت مقدس حضرت زهرا(س) و حضرت اباعبدالله(ع) سخن گفت و اذعان داشت که هیئات مذهبی متعلق به همه قشر مردم مؤمن است.

در ادامه پدرام کریمی مجری برنامه گفت: قبل از آنکه با وحید شمسایی آشنا شوم، او را در رسانه‌ها دنبال می‌کردم. وحید شمسایی با مدل موی خاص و مدل لباس پوشیدن خاص! تا اینکه به گمانم عکس او همراه با خانواده‌اش را در نشریه‌ای دیدم که خانواده‌اش چادری بودند. تصویری که از وحید شمسایی در ذهن خود داشتم چیزی بود که با خانواده‌اش همخوانی نداشت.

همسر وحید شمسایی توضیح داد: هم خانواده ما و هم خانوادۀ آقای شمسایی بحمدالله مقید هستند. دخترهای من نیز چادری هستند و اهل نماز اول وقت؛ همچنین از همان ابتدای سن تکلیف در 9 سالگی روزه‌های خود را گرفته‌اند. دخترها با دیدن آنکه مادرشان چادری است و همچنین پدرشان تشویق به پوشیدن چادر می‌کنند، حجاب کامل را انتخاب کردند.

شمسایی همچنین از نگاه دینی خود گفت. از آنکه باید مبانی دینی‌مان در واقعیات زندگی‌مان جریان داشته باشد.

واکنش به شهادت حججی

بعد از شهادت مظلومانه شهید محسن حججی که جهان را به لرزه درآورد و بازتاب بین‌المللیِ کم نظیری پیدا کرد، وحید شمسایی آقای گل فوتسال جهان در مردادماه سال 1396 شهادت این شهید گرانقدر را به ایرانیان و خانواده‌های محترم شهدا تسلیت گفت.

شمسایی در مورد شهادت محسن حججی و دیگر شهدای مدافع حرم اظهار داشت: شهدای گرانقدر با عبور از این گذرگاه برای همیشه جاودان و تاریخی باقی خواهند ماند و عزت و سربلندی را برای ملت شریف ایران برجای گذاشته‌اند.

وی ادامه داد: محسن عزیز؛ با شهادت مظلومانه‌ات سر خود را دادی که ما مردم ایران را سربلند و جاودانه کنی و با شهادتت یک‌بار دیگر حادثه تاریخی کربلا را نه این بار توسط یزیدیان کافر بلکه توسط تکفیری‌های داعشی اتفاق افتاد. شهادتت به خوبی مظلومیت سرور سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین را یک‌بار دیگر در ذهن تمام مسلمانان جهان این واقعه فراموش نشدنی را تکرار نمود.

شمسایی گفت: اینجانب و جامعه فوتسال ایران شهادت آن پاسدار شهید اسلام را به محضر مقام معظم انقلاب و خانواده محترم شهید حججی و همرزمانش و ملت شریف ایران تسلیت عرض می‌نمایم.

رمز محبوبیت قاسم سلیمانی

16 دی 1398 وحید شمسایی کاپیتان سابق تیم ملی فوتسال ایران در مراسم تشییع پیکر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی حاضر شد و اظهار کرد: ایشان صادقانه و با دل پاک به گونه‌ای رفتار کرد که این همه آدم را توانست به این‌جا بکشاند.

وی ادامه داد: همه به او اعتماد داشتند. او حرف می‌زد و عمل می‌کرد و در مقابل دشمن شجاعانه می‌ایستاد. سادگی، شهامت و ایثار باعث شده تا تشییع پیکرش با این استقبال همراه شود. حضور امثال ما هم در این مراسم وظیفه بوده است و این کمترین کاری است که می‌توانستیم انجام دهیم.

امام حسین(ع) همه زندگی من است!

قسمت اول از فصل اولِ برنامه مهلا با میهمانیِ وحید شمسایی پخش شد. 

وحید شمسایی در پاسخ به این سؤال مجری: «الان امام حسین کجایِ زندگیته؟»، ابراز داشت: «همۀ زندگیمه، ارباب همه جایِ زندگیِ منه.... من عاشقِ مادرشون خانوم حضرت زهرام. یعنی من حضرت زهراییه عجیب غریبم و همیشه حضرت زهرا را واسطه 

می‌کنم.»

شمسایی در این برنامه با اشک خاطراتِ اولین نجف و کربلا رفتنش را تعریف می‌نماید و سخنان مفصلی در مورد عمق اعتقادات و اهل بیتی بودنش و نقش این باورها در زندگی‌اش بر زبان جاری می‌نماید.

بخش‌هایی از سخنان شمسایی در این برنامه چنین است:

«من الان چهل و شش سالمه. از موقعی که خودم رو پیدا کردم، منتظر محرم بودم. از موقعی که خودم رو فهمیدم، منتظر این دهه بودم.... خدای من شاهده تو لحظه‌ای که احتیاج به یک ضربه داشتم، باورم نمی‌شده کجاست، گفتم خانوم حضرت زهرا کمکم کن. من فیلم براتون میارم تو صدم ثانیه وصل شدم و وقتی توپِ رفتِ تو گل، دستم رو داشتم می‌بردم بالا، اشک داشته از چشمام میومده.... همه دنباله رزق امام حسین هستند.»




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قهرمانی با حال و هوای شهدا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..