تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سگ‌های رباتیک چهارپا و مسلح وارد ارتش آمریکا شده‌اند

تفنگ‌داران دریایی ایالات‌ متحده درحال آزمایش سگ‌های رباتیک مسلح هستند.

فرماندهی عملیات ویژه‌ی تفنگ‌داران دریایی ایالات‌ متحده (MARSOC) درحال آزمایش سگ‌های رباتیک مجهز به سلاح گرم به‌ نام ویژن ۶۰ (Vision 60) است. این سیستم‌ها بر اساس Q-UGV (وسیله‌ی نقلیه‌ی زمینی بدون‌ سرنشین چهارپای سایز متوسط) ساخت شرکت Ghost Robotics توسعه داده شده‌اند.

Q-UGV با قابلیت کار در همه‌ی شرایط آب‌وهوایی، از هوش مصنوعی و تحلیل داده برای شناسایی تهدیدات احتمالی علیه تجهیزات نظامی استفاده می‌کند.

MARSOC احتمالاً قابلیت‌های تهاجمی به سگ رباتیک مسلح خود اضافه می‌کند. اریک شل، مدیر توسعه‌ی کسب‌وکار در صنایع اونیکس، به سایت War Zone گفت واحد فرماندهی نیروهای ویژه از دو سگ رباتیک مجهز به سیستم سلاح از راه‌دور SENTRY اونیکس استفاده می‌کند که شامل تفنگ کالیبر ۷٫۶۲x۳۹ میلی‌متری و تفنگ کالیبر ۶٫۵ میلی‌متری می‌شود.

MARSOC از ربات‌ها در عملیات تونل و امنیت محیطی استفاده کرده است، اما از بیان مکان آزمایش خودداری کرد. ویدئویی که در حساب لینکدین شرکت اونیکس منتشر شد، یکی از سگ‌های رباتیک مجهز به سلاح را در حال انجام عملیات نشان می‌دهد.

مقالات مرتبط:

به‌نوشته‌ی بیزنس اینسایدر، سگ رباتیک ویژن ۶۰ حدود ۵۱ کیلوگرم وزن دارد و می‌تواند به‌ سرعت حداکثر ۱۱ کیلومتربرساعت دست یابد و مسافتی تا ۱۰ کیلومتر را طی کند. حداکثر ظرفیت حمل این ربات حدود ۱۰ کیلوگرم است و می‌تواند با حداکثر توان خود به‌مدت سه ساعت کار کند.

Vision 60 از تراشه‌ی انویدیا Xavier بهره می‌برد و طبق اطلاعات وب‌سایت شرکت سازنده، می‌توان آن را فقط در ۱۵ دقیقه مونتاژ یا جداسازی کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سگ‌های رباتیک چهارپا و مسلح وارد ارتش آمریکا شده‌اند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..