تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رازهای ساختمان‌سازی بدون دردسر با میزیتو، نرم افزار مدیریت پروژه ساختمانی!

کپی لینک

مدیریت زمان و کارها با مدیریت پروژه ساختمانی

بسیاری از پروژه‌های ساخت‌وساز در کشور عموما در زمان تعیین شده برای پروژه و همچنین در محدوده بودجه خود انجام نمی‌شوند. با این حال می‌توان با استفاده از متدها و نرم‌افزارهای مدیریت پروژه، این روند ناکارآمد را اصلاح کرد. اگر تاکنون از این ابزارها برای بهبود فرآیندهای ساخت‌وساز استفاده نکرده‌اید برای شما در این مطلب می‌گوییم که اهمیت مدیریت پروژه در پروژه‌های ساختمانی چیست و کدام پلتفرم بیشترین قابلیت‌ها را برای مدیریت پروژه ساخت‌وساز دارد.

کپی لینک

مدیریت پروژه ساختمانی چیست؟

درک اهمیت مدیریت پروژه در پروژه‌های ساختمانی نیاز به آشنایی با مفهوم مدیریت پروژه در این زمینه کاری دارد. مدیریت پروژه ساختمانی به‌معنای فرآیند هدایت اعضای تیم‌ها، کنترل فرآیندها، پیگیری پیشرفت پروژه، مدیریت منابع و استفاده از راهکارهای فناوری برای تسهیل و خودکارسازی امور مختلف است. همچنین مدیریت پروژه ساختمانی به شما کمک می‎‌کند که همه اقدامات را متناسب با محدودیت‌های پروژه مانند زمان و منابع انجام دهید. فرآیند مدیریت پروژه ساختمانی نیز از درک محدودیت و برنامه‌ریزی پروژه شروع می‌شود و تا تحویل پروژه ادامه می‌یابد. همچنین می‌توان راهکارهای بهبود را برای پروژه‌های بعدی بررسی کرد.

کپی لینک

اهمیت مدیریت پروژه در پروژه‌های ساختمانی

پروژه‌های ساخت‌وساز دارای فرآیندهایی متعدد و پیچیده هستند. همچنین این پروژه‌ها بودجه‌های هنگفت و ریسک‌های فراوانی دارند. از سوی دیگر کارها باید بر اساس مواردی مانند قوانین ساخت‌وساز و رعایت استانداردها انجام شوند. بنابراین بهترین روش برای اطمینان از این‌که همه کارها با موفقیت و در مهلت‌های زمانی مشخص انجام می‌شوند، مدیریت پروژه ساختمانی است. در ادامه با برخی از مزایای مدیریت پروژه در پروژه‌های ساختمانی آشنا می‌شوید.

بهبود بهره‌وری

بهره‌وری یعنی ایجاد بهترین خروجی بر اساس ورودی و منابع پروژه. منابع پروژه نیز شامل مواردی مانند نیروهای انسانی، ماشین‌آلات، مواد، تجهیزات، زمان و... هستند. استفاده از یک پلتفرم مدیریت پروژه به شما برای رعایت مهلت‌های زمانی، استفاده بهینه از ماشین‌آلات و مصالح ساختمانی و مدیریت بودجه کمک می‌‌کند. بنابراین با این پلتفرم‌ها و همچنین با استفاده از متدهای مدیریت پروژه می‌توانید بهره‌وری پروژه را افزایش دهید.

بهبود ارتباطات

ابزارهای حرفه‌ای مدیریت پروژه از یک سو امکان همکاری همزمان برای اعضای تیم را آسان می‌کنند. برای مثال اعضای تیم در مکان‌های دور از هم با استفاده از یک پلتفرم تحت وب مانند میزیتو می‌توانند اطلاعات مختلف را در پلتفرم وارد کنند و دیگر اعضا نیز در همان زمان در جریان به‌روزرسانی‌های پروژه قرار می‌گیرند. از سوی دیگر کارفرمایان با استفاده از این پلتفرم‌ها می‌توانند به‌طور مداوم با مدیران پروژه در ارتباط باشند و از پیشرفت مراحل پروژه باخبر شوند. بهبود ارتباطات بین اعضای تیم از دیگر مزایای استفاده از این نرم‌افزارها است.

مدیریت ریسک‌های پروژه

پروژه‌های ساختمانی دارای ریسک‌ها و خطرات بسیار متنوعی هستند. ابزارهای محیط پروژه دارای امکانات گزارش‌دهی خودکار و قابل تنظیم هستند. این مسئله به مدیران پروژه کمک می‌کند تا در کمترین زمان ریسک‌های پروژه را شناسایی کنند. همچنین با این گزارشات می‌توان تاثیرات عواملی مانند آب‌وهوا، کمبود نیروهای کار یا کمبود مصالح را بر پیشرفت کار، بررسی کرد. تمامی این موارد به مدیران پروژه در انتخاب راهکارهای پیشگیرانه و افزایش انعطاف‌پذیری در زمان بروز بحران‌ها کمک می‌کند.

کنترل هزینه‌ها

پروژه‌های ساخت‌وساز دارای هزینه‌هایی متعدد و بسیار بالا هستند. بنابراین اگر نتوانید در مدیریت بودجه و هزینه به‌درستی عمل کنید، هزینه‌ها به‌سرعت افزایش یافته و از محدوده تعیین شده خارج می‌شوند. با ابزارهای مدیریت پروژه ساختمانی به‌خوبی می‌توانید برآوردهای دقیق از هزینه‌های پروژه ایجاد کنید و همواره به برنامه‌ریزی خود برای بودجه و هزینه‌ها پایبند بمانید.

تضمین کیفیت

متدهای فراوانی برای مدیریت پروژه ساختمانی وجود دارند و یک هدف مشترک در میان تمامی آن‌ها اطمینان از کیفیت خروجی پروژه و تأمین رضایت کارفرمایان و ذی‌نفعان پروژه است. با ابزارهای مدیریت پروژه می‌توان بر منابع پروژه مانند مصالح ساختمانی و همچنین انجام کارها بر اساس استانداردهای کیفی و فنی تعیین شده، مدیریت و نظارت کامل داشت. بنابراین کیفیت پروژه ساختمانی نیز با استفاده از این ابزارها تضمین می‌شود.

مدیریت زمان

یکی از دلایل اهمیت مدیریت پروژه در پروژه‌های ساختمانی، نقشی است که در بهبود مدیریت زمان دارد؛ اکثر ابزارهای مدیریت پروژه در بخش‌های مختلف خود معیار زمان را دخیل می‌کنند. این ویژگی به شما کمک می‌کند همواره انجام کارها را متناسب با زمان تعیین شده برای آن‌ها ارزیابی کنید. از چنین ابزارهایی می‌توان از تقویم پروژه، ابزار نمودار گانت و... نام برد.

کپی لینک

میزیتو برای مدیریت پروژه در پروژه‌های ساختمانی

میزیتو یک میزکار آنلاین و پلتفرمی مهندسی شده برای مدیریت پروژه است و بیشترین کاربرد و مزایا را برای بخش ساخت‌وساز دارد. در میزکار آنلاین میزیتو می‌توانید ساختار کار را با ارائه مجوزها و تعیین نقش‌ها ایجاد کرده و از همان جا بسیاری از امور را زیر نظر بگیرید. از سوی دیگر بخش مدیریت پروژه در میزیتو جایی است که می‌توانید در آن پروژه را بر اساس محدودیت‎های زمان، بودجه و منابع دیگر برنامه‌ریزی کنید. در بخش کنترل وظایف نیز ابزارهای کاربردی متنوع در اختیار شما قرار می‌گیرد که شامل ابزارهایی برای مدیریت کارهای شخصی و مدیریت وظایف اعضای تیم‌های کاری هستند.

میزیتو همچنین دارای یک شبکه اجتماعی داخلی است و با این پلتفرم می‌توان ارتباطات را بهبود داد. تمامی اعضای تیم‌ها، مشتریان، تأمین‌کنندگان، مهندسان و معماران و مدیران پروژه می‌توانند در یک بستر آنلاین و یکپارچه نظرات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و انواع فایل‎‌ها مانند نقشه‌های ساختمانی، تصاویر، ویدیو و فایل‌های صوتی را برای یکدیگر ارسال کنند.

برخی از امکانات و مزایای دیگر میزیتو برای مدیریت پروژه‌های ساختمانی عبارتند از:

امکان اولویت‌بندی و مرتب‌سازی کار با استفاده از میزیتو امکان تعیین مهلت‌های زمانی و همچنین ایجاد هشدارهای زمانی برخورداری از بخش یادداشت‌ها برای مدیریت نکات مهم و یادآوری‌ها امکان ثبت اسناد مالی در بخش پرونده مشتریان امکان مدیریت پروفایل‌های مشتریان و کارفرمایان دارای ابزار حرفه‌ای نمودار گانت برای مشاهده تمامی کارها در یک بستر زمانی برخورداری از بخش مکاتبات مشابه ایمیل در داخل میزیتو برای بهبود ارتباطات رسمی سازمانی امکان برگزاری جلسات آنلاین با ذی‌نفعان و دیگر اعضای پروژه برخورداری از تقویم پروژه حرفه‌ای امکان مدیریت پروژه‌های ساختمانی بر اساس متدهای مدیریت پروژه چابک مانند اسکرام و کانبان

کپی لینک

جلب رضایت کارفرمایان پروژه‌های ساختمانی با میزیتو

اگر به‌دنبال پلتفرمی حرفه‌ای برای مدیریت پروژه‌های عمرانی و ساختمانی هستید، میزیتو بیشترین قابلیت‌ها را با تنظیمات مختلف در اختیار شما قرار می‌دهد. از سوی دیگر میزیتو یک پلتفرم تحت وب است که از داده‌های پروژه شما در سرورهای امن خود میزبانی می‌کند و در هر زمان و مکان از طریق دستگاه‌های مختلف مانند رایانه شخصی، لپ‌تاپ، تلفن همراه و تبلت به این داده‌ها دسترسی خواهید داشت. برای بهره‌مندی از امکانات بی‌نظیر میزیتو کافی است به سایت این پلتفرم مراجعه کرده و یکی از پلن‌های آن را خریداری کنید. در ضمن میزیتو دارای یک پلن رایگان با امکانات محدود است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رازهای ساختمان‌سازی بدون دردسر با میزیتو، نرم افزار مدیریت پروژه ساختمانی!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..