تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کشف سنگ‌نوشته (سَرکُول) در الیگودرز

۱۲:۵۰ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

۸۷۲۷۹۹۶

۱۲:۵۰ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

۸۷۲۷۹۹۶

کشف سنگ‌نوشته (سَرکُول) در الیگودرز

دانلود PDF

کشف سنگ‌نوشته (سَرکُول) در الیگودرز

دانلود PDF

در  سنگ نوشته سرکول به سال ۱۰۹۰ هجری قمری بر تخته سنگی در منطقه سرکول پشت کوه شهرستان الیگودرز حک گردیده است و یادآور ساخت سخت‌ترین بخش بزرگترین ایلراه بختیاری است که بطور ماهرانه با سنگ و ساروج احداث شده اند. این کتیبه مربوط به یوسف خان فرزند خلیل خان حاکم بختیاری اواخر دوران صفوی اسث. 
خوانش صحیح این کتیبه و کتیبه میدان چوگان خلیل اباد الیگودرز که با تلاش دکتر حیات اله سرلک و دکتر عطا حسن پور اتفاق افتاده، دریچه‌ای جدید بر روی پژوهشگران تاریخ بختیاری گشوده است؛ و بخشی ازتاریخ ناگفته بختیاری در شرق لرستان را روشن میکند
که پس از کشف سنگ نوشته میدان چوگان خلیل اباد الیگودرز این دومین سنگ نوشته است که توسط نامبردگان خوانش درست و تحلیل میشود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کشف سنگ‌نوشته (سَرکُول) در الیگودرز»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..