تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دانشگاه استنفورد، آینده عینک‌های واقعیت افزوده را به‌نمایش گذاشت

فناوری جدید دانشمندان استنفورد، عینک‌های معمولی را به گجت‌های قدرتمند واقعیت افزوده تبدیل می‌کند.

محققان استنفورد درحال توسعه‌ی فناوری نمایشگر هولوگرافیک مبتنی‌بر هوش مصنوعی هستند که نازک‌تر، سبک‌تر و باکیفیت‌تر از نمونه‌های موجود خواهد بود. این فناوری می‌تواند هدست‌های واقعیت افزوده را وارد دوران جدیدی کند.

نمونه‌ی آزمایشگاهی فناوری جدید محققان استنفورد میدان دید محدودی دارد، اما تیم با ارائه‌ی اسناد و مدارک بصری متعدد، نشان داد که احتمالاً به اختراع ویژه‌ای دست یافته است: مجموعه‌ای نازک‌تر از اجزای هولوگرافیک که تقریباً می‌تواند در فریم عینک‌های استاندارد قرار بگیرد و برای نمایش تصاویر متحرک سه‌بعدی واقع‌گرایانه، رنگی و با عمق‌های مختلف، آموزش داده شود.

عینک واقعیت افزوده هوش مصنوعی محققان دانشگاه استنفورد

Stanford

فناوری هولوگرافیک محققان استنفورد همچون سایر عینک‌های واقعیت‌افزوده، از موج‌بر (WaveGuides) برای انتقال نور از عینک به چشم بهره می‌برد. موج‌بر نانوفوتونیک منحصربه‌فردی که این تیم تحقیقاتی ساخته‌ است، نیاز به لنز‌های بزرگ موازی‌ساز (Collimation Optics) را برطرف و از مدل موج‌بر فیزیکی آموزش‌داده‌شده استفاده می‌کند که کیفیت تصویر را با الگوریتم‌های هوش مصنوعی بهبود می‌بخشد. این مدل‌های هوش مصنوعی به‌طور خودکار با استفاده از بازخورد دوربین تنظیم می‌شوند.

فناوری محققان استنفورد درحال‌حاضر فقط در حد نمونه‌ی اولیه در نظر گرفته می‌شود، اما این تیم به‌دنبال ایجاد تغییری بزرگ در هدست‌های واقعیت ترکیبی ازجمله ویژن پرو اپل و متا کوئست ۳ است.

مقالات مرتبط:

گان‌ییل لی، پژوهشگر فوق‌ دکتری در دانشگاه استنفورد، می‌گوید هیچ سیستم واقعیت افزوده‌ی دیگری وجود ندارد که از نظر قابلیت‌ها و ابعاد، با فناوری آن‌ها قابل مقایسه باشد.

شرکت‌هایی مثل متا میلیاردها دلار برای توسعه‌ی فناوری عینک‌های واقعیت افزوده هزینه کرده‌اند تا روزی بتوانند محصولی با اندازه‌ی عینک‌های معمولی و با کارایی فوق‌العاده تولید کنند. درحال‌حاضر، عینک‌های ری-‌بن متا نمایشگر داخلی ندارند، اما نقشه‌ی راه فاش‌شده‌ی این شرکت نشان می‌دهد اولین نسل عینک واقعیت افزوده‌ی خود را سال ۲۰۲۷ عرضه خواهد کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دانشگاه استنفورد، آینده عینک‌های واقعیت افزوده را به‌نمایش گذاشت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..