تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از درخواست رئیس‌جمهور کلمبیا برای بازداشت نتانیاهو تا کاهش شدید اعتماد به ارتش رژیم صهیونیستی

 یوسی میلمان، کارشناس امنیتی رژیم صهیونیستی گفت که سرویس اطلاعاتی این رژیم (موساد)، برای نخستین بار در سندی که توسط موساد برای نسخه جدید بولتن میراث اطلاعات و مرکز خاطرات رژیم صهیونیستی تهیه شده بود و شامل جزئیات فعالیت آژانس در طول جنگ غزه است، اعتراف کرد که از رویدادهای هفت اکتبر غافلگیر شده است.

طبق گزارش آناتولی، میلمان افزود که این اعتراف ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما در واقع زمانی که در یک نشریه رسمی منتشر می‌شود اهمیت پیدا می‌کند، اگرچه این سند امضا نشده است، اما برای هر کسی که با رویه‌های کاری موساد آشنا باشد، روشن است که هر واژه در آن توسط دیوید بارنیا، رئیس موساد تایید شده است.

وی اشاره کرد که این سند نشان می‌دهد که موساد در حیطه نقش خود، بر صحنه فلسطین تمرکز نمی‌کند، اما در عمل، قطعاً با بسیاری از طرف‌های مرتبط با این حوزه تماس و تعامل دارد.

همچنین، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر با موجی از انتقادات گسترده در محافل صهیونیست در نتیجه شکستش در پیش‌بینی حمله حماس در هفت اکتبر روبه‌رو است.

حماس در هفت اکتبر طی عملیات طوفان الاقصی، از تعرضات نیروها و شهرک‌نشینان صهیونیست در حق ملت فلسطین، دارایی‌ها و مقدسات آنها به ویژه مسجدالاقصی انتقام گرفت.

طی این حمله صدها شهرک‌نشین کشته و حدود ۲۳۹ نفر توسط مقاومت فلسطین و در رأس آن حماس به اسارت در آمدند.

 در همین راستا، رئیس‌جمهور کلمبیا با اشاره به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه، اعلام کرد: نخست‌وزیر این رژیم مستحق صدور حکم بازداشت بین‌المللی است.

 گوستاوو پترو، رئیس‌جمهور کلمبیا امروز گفت: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل مستحق صدور حکم بازداشت بین‌المللی است، زیرا او از توقف «نسل‌کشی» در نوار غزه خودداری می‌کند.

به نقل از وبگاه خبری النشره، پترو گفت: نتانیاهو نسل‌کشی در نوار غزه را متوقف نخواهد کرد و این به معنای صدور حکم بازداشت بین‌المللی از سوی دادگاه بین‌المللی است.

وی افزود: شورای امنیت سازمان ملل باید موضوع نیروهای حافظ صلح در نوار غزه را بررسی کند.

 موافقت کابینه رژیم صهیونیستی با گسترش حمله به رفح

خبرنگار وبگاه آمریکایی «آکسیوس» گزارش داد کابینه کوچک اسرائیل در امور سیاسی و امنیتی روز گذشته با گسترش عملیات در رفح موافقت کرده است.

 خبرنگار آکسیوس به نقل از سه منبع مطلع گفت: این اقدام که مورد موافقت کابینه اسرائیل قرار گرفته را واشنگتن می‌توان این گونه تفسیر کند که اسرائیل از خط قرمز جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا عبور کرده است.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد: کابینه کوچک روز گذشته همچنین با تمدید ماموریت هیئت اسرائیلی در مورد معامله تبادل اسیران موافقت کرد.

این در حالی است که کارین ژان پیر ، سخنگوی کاخ سفید در یک نشست خبری گفت: آنچه جو بایدن در مصاحبه خود با شبکه خبری سی.ان.ان به صراحت بیان کرد این است که ما نمی‌خواهیم از چنین عملیاتی در رفح حمایت مادی کنیم، اما به حمایت از اسرائیل در برابر حماس ادامه می‌دهیم.

به نقل از خبرگزاری تاس، وی یادآور شد: بایدن به تیم خود دستور داده است که به همکاری با اسرائیل ادامه دهد تا استراتژی خود را در برابر حماس اصلاح کنند. از نظر بایدن حمله به رفح مورد حمایت آمریکا نیست.

اخیرا بایدن در مصاحبه خود گفته بود که آمریکا در صورتی ارسال سلاح به اسرائیل را متوقف می‌کند که اسرائیل وارد رفح در نوار غزه شود.

کاهش شدید اعتماد به ارتش رژیم صهیونیستی

بر اساس نظرسنجی که روزنامه معاریو منتشر کرد، 70 درصد از اسرائیلی‌ها اعتماد بسیار کمی به دولت داشته و سطح خوش‌بینی یهودیان نسبت به آینده اسرائیل از 48 درصد به 37 درصد کاهش یافته است و یک سوم از یهودیان، اسرائیل را به عنوان مکانی مناسب برای زندگی فرزندان خود قبول ندارند.

وبگاه عرب 48 نوشت: اعتماد اسرائیلی‌ها به رهبری ارتش این رژیم به طور قابل توجهی کاهش یافته است به طوری که نظرسنجی هفتگی منتشر شده توسط روزنامه معاریو نشان داد که اعتماد به رهبری ارتش از 75 درصد در مارس گذشته به 59 درصد کاهش یافته است.

طبق این نظرسنجی؛ ۷۰ درصد از شرکت‌کنندگان گفتند که «هرتزی هالوی»، رئیس ستاد نیروهای دفاعی اسرائیل، در پی استعفای آهارون هالیوا، رئیس بخش اطلاعات نظامی، به دلیل شکست امنیتی در هفت اکتبر، باید استعفا دهد.

در این نظرسنجی آمده است که تنها ۱۷ درصد گفته‌اند که جنگ باید پس از بازگشت گروگان‌های بازداشت شده در نوار غزه به اسرائیل پایان یابد.

نتایج این نظرسنجی حاکی از کاهش قابل توجه سطح خوش‌بینی یهودیان نسبت به آینده اسرائیل از ۴۸ درصد در پایان ماه مارس به ۳۷ درصد در حال حاضر است.

در مورد حمایت از احزاب در صورت برگزاری انتخابات کنست، بلوک «کمپ ملی» ۳۲ کرسی به دست آورد که نسبت به نظرسنجی هفته گذشته یک کرسی افزایش داشت، در حالی که حزب لیکود از ۱۹ کرسی در هفته گذشته به ۱۷ کرسی اکنون کاهش یافته است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از درخواست رئیس‌جمهور کلمبیا برای بازداشت نتانیاهو تا کاهش شدید اعتماد به ارتش رژیم صهیونیستی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..