تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دختران باید کرامت و شخصیت حضرت معصومه (س) را سرلوحه خود قرار دهند

حجت‌الاسلام سیدامیر موسوی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سربیشهحجت‌الاسلام سیدامیر موسوی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سربیشه در گفت‌و‌گو با ایکنا از خراسان‌جنوبی گفت:«حضرت فاطمه معصومه (س) سمبل و نماد حیا و عفت و مظهر دختر اجتماعی مسلمان و دینی هستند و دختران ما باید وی را الگوی فردی و رفتاری خود در جامعه قرار دهند. 

وی بیان کرد: بستر علم‌آموزی و حضور در جامعه با پوشش مناسب و حجاب بیشتر فراهم می‌شود و زنان موفق ایرانی ثابت کرده‌اند که در سایۀ حجاب به خیلی از اهداف عالی خود رسیده‌اند و هیچگاه عفت و حجاب و پاکدامنی دختران مؤمن مانع رشد آنان نشده است»

حجت‌الاسلام موسوی اظهار کرد: مهمترین ویژگی بانوی کرامت حضرت معصومه (س) این است که چهار امام سفارش زیارت ایشان را کرده‌اند که در میان امام زادگان منحصر به فرد است زیرا در میان امامزادگان تنها حضرت اباالفضل(ع)، حضرت عبدالعظیم(ع) و حضرت علی اکبر(ع) سفارش به زیارتشان شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سربیشه بیان کرد: نقل است که امام صادق(ع) قبل از تولد امام کاظم(ع) فرمودند دختری از ما در قم به خاک سپرده می‌شود که هر کس او را زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود.

وی اظهار کرد: حضرت فاطمه معصومه (س) یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های دینی و الهی در خاندان موسی بن جعفر(ع) هستند، بانویی که به همه علوم زمان خود عالم بودند و عصمت از زیباترین و پرشکوه‌ترین وجوه شخصیتی و سیره زندگی این بانوی مکرمه است.

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: دختران و زنان نیز باید با الگوگیری از سیره تربیتی معصومان به ویژه بانوی کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) خودشان را از لحاظ جایگاه عفاف و حجاب و برجستگی‌های اخلاقی و مقام اجتماعی در مرتبه بالایی قرار دهند و برتری خودشان را نسبت به مردان، با ایمان و تقوا و علم آموزی در این نوع زندگی به نمایش بگذارند.

 رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سربیشه گفت: دختران امروز که مادران آینده هستند قشر پیشرو جامعه هستند و در دوران انقلاب همیشه دختران و زنان، با شجاعت، مردان را به عرصه ی میدان آورده و در تداوم انقلاب، فتنه‌های مختلفی را پشت سر گذاشته و نقش مهمی داشتند.

وی بیان کرد: دختران باید الگوهایی مثل حضرت معصومه (س)را در زندگی خود داشته باشند تا بتوانند در مسیر تربیت و سلوک توحیدی و پیشبرد اهداف اسلام موفق باشند، چرا که طبق فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) نماد ارزشمند و بسیار روشن زن در جامعه اسلامی زنی است که در جنگ و دفاع نقش تعیین کننده دارد و در هدایت و رهنمون جوامع جزو فرستادگان و رسولان دینی هستند، که مهم‌ترین نقش برای دختران و بانوان با ایمان در جامعه‌ی امروز (حفظ حیا ، عفت، حجاب و پاکدامنی‌ست) چرا که نوک پیکان دشمن و هدف و غایت نهایی او آغشته کردن دامن پاک دختران و بانوان عفیفه‌ی انقلاب اسلامی است. 

حجت‌الاسلام موسوی افزود: تمام تلاش جامعه‌‌ی غربی آن است که دختران و زنان عفیف اسلام که نماد #زن_زندگی_عزت_وحیا هستند را تبدیل به بی بندوباری و استفاده ابزاری و نهایت هدفشان پایمال کردن جایگاه زن عفیفه‌ی مسلمان است. 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سربیشه اظهار کرد: دختران باید کرامت و شخصیت حضرت معصومه (س) را سرلوحه خود قرار داده و این سجایا را حفظ کنند، همچنین باید اندیشه و تفکر حضرت را تبیین کنند و از ظرفیت و توانایی خود در حد اعتدال استفاده کنند، انقلاب اسلامی، فضایی برای رشد دختران مهیا کرد که در تمام حوزه‌ها خوش درخشیدند و سربلند بیرون آمدند.

وی با بیان اینکه دین اسلام و شخص پیامبر گرامی اسلام هم جایگاه والایی برای دختران قرار داده است، گفت:  

چرا که اول مبارز با تفکر بی توجهی به دختران و زنان خود وجود مبارک نبی مکرم اسلام هستند که با تمام وجود در برابر عرب جاهلیت ایستادگی کرد و اجازه نداد جسارت و تعرضی به جایگاه زن مسلمان شود. 

حجت‌الاسلام موسوی گفت: مردان باید بدانند که قوام خانواده هستند و نقش صیانت و حفاظت از دختران و زنان را عهده‌دار هستند از این رو باید به این خلقت خداوند احترام بگذارند و برای او ارزش والایی قائل باشند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سربیشه تصریح کرد: حضرت معصومه (س) عالم، راوی و امین امام زمانه خویش بودند و و یک زن در سایه‌سار توجه به زندگانی این بانو می‌تواند نسلی عالمانه و عارفانه را آموزش و پرورش دهد، و با داشتن الگوهای خوب و برتر می‌توانند همدوش مردان حرکت کنند و در تمدن‌سازی اسلامی فعالیت‌هایشان را داشته باشند همان طور که در طول تاریخ اینگونه بوده است.

وی بیان کرد: دختران رکن مهم جامعه معرفی شده که نقش مهمی‌ در شکل‌گیری خانواده‌های اسلامی‌ و قدرت بی‌بدیلی در عمارت تمدن بشری دارند، تا جایی که قادر هستند، فرایند جهانی شدن را از سقوط به اسفل السافلین به سمت صعود به مدینه فاضله مهدوی رهنمون کنند.

حجت‌الاسلام موسوی گفت: دختران سرزمین ما باید با الگوقراردادن این بانوی بزرگوار و رعایت عفاف و حجاب مانند آن حضرت باید مشت محکمی به دهان جوامع غرب بزنند چرا که این جوامع سعی در متزلزل کردن اعتقادات زنان سرزمین ما دارند.

 رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سربیشه گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی هم در رهنمودهای حکیمانه‌ی خود شاخصه‌های زن تراز انقلاب اسلامی را بیان کرده‌اند، که از جمله‌ی آنان ایستادگی در سنگر حجاب و عفاف ، حیا و پاکدامنی و تربیت فرزندانی سالم و صالح در جامعه‌ی مسلمان به عنوان زن و مادر مسلمان است.

انتهای پیام



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دختران باید کرامت و شخصیت حضرت معصومه (س) را سرلوحه خود قرار دهند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..