تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




صندلی‌های خالی دانشگاهی عمدتا در رشته‌های اشباع‌شده هستند

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

علی شمسی پور٬ سخنگوی وزارت علوم گفت: در حال حاضر صندلی خالی در برخی از رشته ها و دانشگاه های پر متقاضی به دلیل بازار اشتغال آن ها وجود ندارد و این مسئله تنها در خصوص برخی از رشته ها صدق می کند. 

او بیان کرد: مسئله صندلی های خالی عمدتا در رشته هایی است که اشباع شده اند یا در دانشگاه های سطح پایین ارائه می شوند. 

سخنگوی وزارت علوم ادامه داد: با توجه به هرم جمعیتی موجود باید ظرفیت برخی از رشته ها مورد بررسی مجدد قرار بگیرد. در یک برهه ای از زمان به دلیل نیاز جامعه و تقاضا،  ظرفیتی برای رشته ها توسط وزارت علوم ایجاد شده است. 

او اضافه کرد: در خصوص موضوع دوره های فراگیر باید بر اساس قانون پیش برویم و در برهه ای از زمان مجوز برگزاری دوره های فراگیر  یک ساله به وزارت علوم داده شده بود.

 شمسی پور تاکید کرد: معتقدیم که بین عرضه و تقاضا باید یک تعادل ایجاد شود که در زمانی مشخص این کار با ایجاد ظرفیت محقق شده است.

 او گفت: آمایش آموزش عالی موضوع بسیار مهمی است که بر اساس آن باید با توجه به نیازها و توانمندی‌های منطقه برای آموزش‌های دانشگاهی برنامه ریزی شود. وزارت علوم چند هزار کد رشته محل را در کنکور گذشته حذف کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «صندلی‌های خالی دانشگاهی عمدتا در رشته‌های اشباع‌شده هستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..