تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیکاپ سانگ یانگ خان خودرو جدید خودروسازی ایلیا + عکس

شرکت صنایع خودروسازی ایلیا به تازگی قصد دارد خودرو پیکاپ خان از محصولات شرکت سانگ یانگ کره جنوبی را در کشورمان عرضه کند. این پیکاپ در واقع نسخه جدید خودرو نام آشنای قدیمی موسو است که با نام خان و در نسخه فیس لیفت به ایران خواهد آمد.

بازگشت سانگ یانگ موسو با نام پیکاپ خان

یکی از نقاط اوج سانگ یانگ، همکاری نزدیک آن با غول خودروسازی آلمانی مرسدس بنز و تولید خودرو موسو در سال 1993 بود. این محصول مشترک، از کیفیت و عملکرد قابل قبولی برخوردار بود و خاطره خوبی را برای مصرف‌کنندگان ایرانی آن زمان رقم زد، هرچند طراحی بدنه آن چندان جذاب تلقی نگردید. در سال‌های اخیر نیز، سانگ یانگ محصولاتی همچون رکستون، تیوولی و اکتیون را با کیفیت مناسب به بازار ایران عرضه نمود.

اکنون این شرکت پس از مدت‌ها دوری از بازار ایران، با معرفی پیکاپ دوکابین خان که نسخه مدرن موسو پیکاپ یا همان رکستون اسپرت محسوب می‌شود، قصد بازگشت پرقدرت به این بازار را دارد. پیکاپ خان که در بازارهای آمریکای جنوبی با نام کولمن (به معنای قله) شناخته می‌شود، در سال 2018 معرفی شد و از آن زمان تاکنون، با تجهیزات متنوع، چندین بار دستخوش تغییرات شده است.

طراحی و مشخصات فنی پیکاپ خان

این وانت که طراحی کابین و نمای داخلی آن سبک قدیمی را به نمایش می‌گذارد، در نسخه استاندارد فاقد نمایشگر بزرگ است و کلیدهای زیر مانیتور آن بسیار پرتعداد و همراه با دسته دنده بزرگ است که حس یک خودروی سنتی را پررنگ می‌کنند. علاوه بر این، وجود ترمز دستی اهرمی کنار صندلی راننده نیز برای یک محصول ادعایی در سال 2024، نکته منفی به شمار می‌رود.

با این حال، در کابین سانگ یانگ خان امکانات و تجهیزاتی همچون صندلی‌های چرم با کیفیت و بسیار راحت، طراحی قابل قبول تودری‌ها و صندلی عقب، سیستم صوتی 6 اسپیکر، پدال‌های استیل، استارت دکمه‌ای، ورود بدون کلید، فرمان چرمی و تهویه مطبوع اتوماتیک گنجانده شده است.

پیکاپ سانگ یانگ خان خودرو جدید خودروسازی ایلیا

در بخش پیشرانه و امکانات فنی، نسخه بنزینی این پیکاپ از موتور 2 لیتر توربوشارژ همراه با اینترکولر با قدرت 225 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن‌متر بهره می‌برد. مدل دو دیفرانسیل آن با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک، وزن 2200 کیلوگرم دارد و در زمان 11 تا 12 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. میانگین مصرف سوخت این خودرو 11 لیتر در 100 کیلومتر است و امکان حمل بار 1200 کیلوگرم را فراهم می‌آورد.

نسخه دیگری از این پیکاپ نیز با موتور 2.2 لیتر توربودیزل و قدرت 187 اسب بخار در استرالیا و بسیاری از کشورهای دیگر عرضه می‌شود. این مدل با گشتاور 420 نیوتن‌متر، در زمان 10 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و مصرف سوخت 9 لیتر گازوئیل استاندارد جهانی دارد. امکانات متنوع دیگری از جمله قفل دیفرانسیل، گیربکس دستی یا اتوماتیک و سیستم دو دیفرانسیل یا محرک جلو نیز در نسخه‌های مختلف سانگ یانگ خان ارائه می‌گردد.

مدلی که در حال حاضر در ایران حضور دارد نسخه استاندارد این محصول است که برای گذراندن مراحل قانونی و فنی و دریافت مجوزهای لازم وارد شده و در آینده نسخه فول آپشن بنزینی و فیس لیفت شده این پیکاپ برای ورود به بازار ایران در نظر گرفته شده است. آینده نشان خواهد داد که این بازگشت چگونه از سوی مصرف‌کنندگان ایرانی پذیرفته خواهد شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیکاپ سانگ یانگ خان خودرو جدید خودروسازی ایلیا + عکس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..