تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حکم شرعی چت کردن با نامحرم

تاریخ بروزرسانی : 2024-02-23

گردآوری :

اشتراک گذاری :

این روزها بسیاری از افراد از طریق فضای مجازی با هم در ارتباط اند. فضای مجازی مسیر ما را برای داشتن ارتباطاتی بهتر و ساده تر فراهم کرده است اما ایا این فضا از نظر شرعی می تواند مشکل داشته باشد.

دین ما دین انسانیت است و از پیشرفت و تکنولوزی استقبال می کند اما یکی از نکات بسیار که در دین ما نسبت به ان توصیه می کند, این است که مراقب باشیم رفتار و گفتار و حتی چت های ما از چارچوب خارج نشود و به خانواده و ارامش ما اسیب وارد نکند. حکم شرعی چت کردن با نامحرم را در نیک صالحی ببینید.

حکم شرعی چت کردن با نامحرم

در فرهنگ دینی، اسلام به ما توصیه می کند، روابط دختر و پسر در حد ضرورت باشد و فرد روح و ذهن خود را از این گونه امور آزاد گرداند؛ هنگامی هم که فرد به سن رشد و بلوغ می رسد، با مشورت بزرگان و خانواده،….

آیا چت با فرد نامحرم (در صورتی که چت نه گفتاری باشدونه تصویری) اشکال دارد؟ پاسخ : چت فی نفسه اشکالی ندارد و به فتوای همه مراجع عظام، ارتباط متعارف دختر و پسر نامحرم در صورتی که در چهارچوب احکام و قوانین شرعی باشد، اشکالی ندارد؛ اما در صورتی که خوف مفسده و به گناه افتادن وجود داشته باشد و یا به قصد لذت و شهوت باشد، اشکال دارد .

روابط دختر و پسرروابط دختر و پسر

در فرهنگ دینی، اسلام به ما توصیه می کند، روابط دختر و پسر در حد ضرورت باشد و فرد روح و ذهن خود را از این گونه امور آزاد گرداند؛ هنگامی هم که فرد به سن رشد و بلوغ می رسد، با مشورت بزرگان و خانواده، مقدمات امر مقدس ازدواج را فراهم ساخته، و محبت های صادقانه خویش را در کانون گرم خانواده بارور سازد و بقیه ذهن خویش را از شهوات منصرف و به کارهای عقلایی و شرعی مشغول شود، چنان چه در روایت است که امیرالمؤمنین(ع) همیشه در سلام کردن پیشقدم بوده اند، مگر به بانوان جوان؛ و در وجه آن می فرموده اند: می ترسم آنچه از دست می دهم بیش از آنی باشد که بدست می آورم، و این لزوم احتیاط در این رابطه را به ما نشان می دهد.

چت با فرد نامحرمچت با فرد نامحرم



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حکم شرعی چت کردن با نامحرم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..