تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تبدیل مقاله به ثروت و تولیدات صنعتی اهداف مهم مراجع علمی کشور

محمدرضا مخبر دزفولی، رئیس فرهگستان علوم کشور گفت: اهداف کشور در زمینه تولید علم تنها ارتقای رتبه تولید علم و تدوین مقاله از جایگاه ۱۵ دنیا نیست؛ بلکه منظور و برنامه ریزی مراجع علمی کشور تبدیل مقاله به محصول و تولیدات صنعتی در کشور خواهد بود.

او بیان کرد: یکی از برنامه های کشور تامین چرخه فناوری و تجاری سازی محصولات است. زنجیره علم و فناوری مدنظر مراجع علمی کشور است و هر کدام از زنجیره های علم و فناوری مانند مقاله و محصول هر یک ارزش خاص خود را خواهند داشت.

رئیس فرهنگستان علوم تاکید کرد: گنجینه علمی بسیار خوبی در کشور داشته و دانشمندان با ضریب هوشی بالایی در ایران داریم و باید از این ظرفیت ایران که دارای نیروی انسانی فراوان و متخصص است به بهترین نحو ممکن در زمینه ارتقای سطح علمی و جهش علمی استفاده کنیم.

مخبر دزفولی ادامه داد: امروز در زمینه ثبت اختراع، تجاری سازی و تولید علم، وضعیت خوبی در کشور داریم.

رئیس فرهنگستان علوم گفت: حضور در مستندات علمی و فعالیت در حوزه‌های علمی جزء حضور ایران در عرصه‌های علمی به حساب می‌آید. دانشمندان ایرانی در میان افراد پراستناد قرار دارند.

رئیس فرهنگستان علوم افزود: هفت هزار انجمن علمی در دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم فعالیت می‌کنند. تعداد قابل توجهی از انجمن ‌های علمی در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی و آزاد فعالیت می‌کنند. گروه‌های علمی متعددی در فرهنگستان علوم مشغول به فعالیت هستند. همچنین تلاش‌هایی برای ایجاد گرو‌ه های جدیدی در رشته‌هایی مانند هوش مصنوعی و زیست‌پزشکی در فرهنگستان علوم در حال انجام است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تبدیل مقاله به ثروت و تولیدات صنعتی اهداف مهم مراجع علمی کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..