تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




لزوم اثربخشی فرهنگی و اجتماعی اساتید در دانشگاه‌ها

مهدی شهبازی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در نشست خبری نخستین جشنواره فرهنگی دانشگاه تهران با بیان اینکه تلاش می‌شود که علم برای حل مسائل و چالش‌ها استفاده شود، از برنامه‌های مختلف دانشگاه در سال گذشته و امسال یاد کرد و گفت: تشکل‌های دانشجویی ما توانستند برنامه‌های مختلفی را داشته باشند. در بحث انتخابات برنامه‌های ویژه‌ای خواهیم داشت تا گفتمان اتفاق بیفتد.  

او با اشاره به برپایی دو خانه گفت‌وگو در دو هفته آینده بیان کرد: پس از اتفاقات سال گذشته دانشگاه تهران تلاش کرد تا پویایی و تحرک انجمن ها، تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویان با استقلال و آزادی حفظ شود.  

شهبازی با تاکید بر اهمیت انتخاب الگو و معرفی آنان به جامعه گفت: دانشگاه تهران مسئولیت پذیری را سر لوحه کار خود قرار داده و باید پژوهش، آموزش، فرهنگ و اجتماع خود را بر مبنای کلید واژه مسئولیت پذیری در قبال جامعه سوق دهد.  

او پیرامون برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی دانشگاه تهران بیان کرد: جشنواره فرهنگی مدت‌ها در دانشگاه تهران مورد بحث بود و در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و بین الملل الگو‌های ویژه‌ای را در نظر می‌گیریم، اما در حوزه فرهنگی این گونه نیست و برای حل مشکل این جشنواره را در دستور کار قرار دادیم.  همچنین با همکاری وزیر علوم اولین آیین نامه سرآمدان فرهنگی دانشگاه در دستور کار قرار گرفت.

شهبازی افزود: همکاری اثر بخشی آموزشی، پژوهشی، بین المللی و مشاوره‌ای استادان در بخش فرهنگی مهم بوده است و برای ما حضور ۱۰۰ درصدی آن‌ها در خوابگاه ها، مراکز مشاوره و ... جهت تحکیم خانواده و حمایت از قانون جوانی جمعیت مهم است.  

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران تاکید کرد:  به علت این که استادان در آیین نامه‌ها و شرایط امتیاز دهی کمتر به سمت کانون‌های دینی، فرهنگی و هنری حرکت می‌کردند تصمیم گرفتیم این مباحث را در دستور کار قرار دهیم.  

او با اشاره به بیش از ۲۰۰ نشریه دانشجویی فعال در تخصص‌های مختلف در دانشگاه تهران گفت: فقر اقتصادی امروزه بزرگترین مشکل جامعه است، با تغییر در دروس دانشجویان و در نظر گرفتن یادگیری تجربی تلاش کردیم تا دانشجویان با فعالیت در صنعت و پارک‌های علم و فناوری مهارت خود را ارتقا دهند تا با افزایش اعتماد به نفس و انگیزه مشکل اشتغال را حل کنیم.  

وی اضافه کرد: دانشگاه تهران به کلان پروژه‌هایی مانند آلودگی هوا، هوافضا، محیط زیست، آب و .. که نیازمند تمدن کشور است ورود کرده و خبر‌های خوبی به زودی در این زمینه اطلاع رسانی می‌شود.  

شهبازی با بیان این که برای ما اثرگذاری اجتماعی اساتید و اعضای هیئت علمی در حوزه های مختلف مهم و ضروری است‌، توضیح داد: برایمان مهم است که اعضای هیئت علمی در حوزه‌های مختلف بتوانند جایگاه تخصصی خود را داشته باشند و به زودی اردو‌های جهادی را فعال می‌کنیم تا این موارد به صورت جدی دنبال شود.   

شهبازی اضافه کرد: کنشگری در عرصه جهاد تبیین مورد تاکید مقام معظم رهبری است که در دستور کار ما قرار دارد. شبکه سازی حول ارزش‌های فرهنگی امر دیگری است که مورد توجه ما قرار دارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «لزوم اثربخشی فرهنگی و اجتماعی اساتید در دانشگاه‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..