تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




لزوم صیانت از هویت دینی مشهد در برابر برخی تبلیغات بازرگانی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی در جلسه مشورتی با حضور نماینده ولی فقیه و مسئولان ارشد دستگاه‌های اجرایی استان خراسان رضوی و شهر مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی در جلسه مشورتی که با حضور نماینده ولی فقیه و مسئولان ارشد دستگاه‌های اجرایی استان خراسان رضوی و شهر مشهد به میزبانی آستان قدس رضوی در تالار ولایت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد، با تأکید بر اینکه هویت مشهد وابسته به وجود مقدس حضرت رضا(ع) است، اظهار کرد: وجود حرم ‌مطهر امام‌ رضا(ع) در مشهد مهم‌ترین نماد هویتی این ارض اقدس است که هرساله میلیون‌ها زائر از ایران و اقصی نقاط جهان برای کسب معنویت از این بارگاه قدسی به مشهد مشرف می‌شوند، لذا باید از این هویت صیانت کرد.

وی با تأکید بر اینکه تبلیغات تلویزیونی و فضای مجازی نباید به‌گونه‌ای باشد که موجب تضعیف هویت دینی شهر مشهد شود، بیان کرد: در تبلیغات نشان‌های تجاری و مجموعه‌های تفریحی در بسترهای مختلف اطلاع‌رسانی به‌ویژه صدا و سیما نباید به‌گونه‌ای عمل کرد که هویت امام رضایی شهر مشهد تحت شعاع قرار بگیرد. هویت، شهرت و تاریخ مشهد به واسطه وجود مقدس حضرت رضا(ع) بوده و باید از اصالت این شهر پاسداری کرد.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با تأکید بر اهمیت همدلی و هم‌افزایی مسئولان بخش‌های مختلف برای خدمت به مردم، تصریح کرد: از تلاش‌های تمامی مسئولان استانی و شهری در بخش‌های مختلف برای خدمت‌رسانی شایسته به زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) تشکر می‌کنم و در سایه لطف الهی، توجهات حضرت رضا(ع) و تلاش‌های قابل تقدیر مسئولان شرایط خدمت‌رسانی به زائران در مناسبت‌های مختلف مذهبی طی سال‌های اخیر همواره بهبود یافته و هر سال بهتر از گذشته بوده که لازم است مسئولان با همدلی و همراهی فرصت خدمت به مردم را برای مغتنم شمارند.

وی با بیان اینکه متأسفانه امکانات مشهد پاسخگوی جمعیت قابل توجه زائران این شهر نیست، گفت: شهر مشهد با سایر مراکز استان‌ها متفاوت است و این شهر سالانه میزبان حدود 30 میلیون زائر از شهرهای مختلف ایران و کشورهای جهان است و گاهی در مناسبت‌های مذهبی و بازه‌های زمانی 10 روزه تا هفت میلیون نفر به این شهر مقدس مشرف می‌شوند، بنابراین امکانات مشهد نیز باید متناسب با شرایط آن باشد و مسائل آن باید ملی دیده شود.

مروی بیان کرد: مسئولان استان هرکدام به اقتضاء مسئولیت خود باید مدام این نگاه را به مسئولان ملی در پایتخت منتقل کنند که نگاه به مسائل مشهد باید ملی و متفاوت با سایر مراکز استان‌ها دیده شود. برخی عوامل نیز مخل روند خدمت‌رسانی شایسته به زائران، هستند که خواستار عزم جدی مسئولان برای مقابله با پدیده تکدی‌گری، برخورد با معتادان متجاهر و اتمام پروژه‌های شهری در حریم حرم مطهر امام رضا(ع) تا قبل از عید نوروز هستیم.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه فضاآرایی‌های شهر مشهد باید به‌گونه‌ای باشد که ضمن نشاط و شادابی، احساس معنویت و قداست شهر را به بیننده منتقل کند، گفت: فضاآرایی شهری باید به‌گونه‌ای باشد که هرکس وارد این شهر می‌‎شود، احساس نشاط با رنگ و بوی امام رضایی داشته باشد.

انتهای پیام



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «لزوم صیانت از هویت دینی مشهد در برابر برخی تبلیغات بازرگانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..