تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شباهت عجیب بزرگترین و اسرارآمیز ترین ساختمان چین به « کاخ سفید »

تاریخ بروزرسانی : 2023-11-20

گردآوری :

اشتراک گذاری :

به تازگی ساختمان بسیار عظیم الجثه و لاکچری در یکی از مناطق سطح بالای شهر گوئیانگ در ایالت گوئیژو – چین توجه های زیادی را در فضای مجازی به خود جلب کرد و به گزارش نیک صالحی از آن با نام هایی همچون “کاخ سفید گوئیانگ” و یا ” بزرگترین ساختمان چین ” و… یاد می شود ولی در کنار آن زمینه شایعه سازی های مختلف نیز شد.

بزرگترین ساختمان چین

سبک معماری این ساختان به شکلی است که معمولا در کاخ ها و موزهای اروپایی دیده می شود و در حال حاضر تبدیل به یکی از نمادین ترین مناظر شهر چینی گوئیانگ شده است. گرچه بسیاری آن را با لفظ “کیچ” به معنی “بیش از حد” و یا “بیش از اندازه مجلل” توصیف می کنند ولی به راستی نمی توان منکر ظاهر چشمگیر و جذاب این ساختمان چه در روز و چه در شب با وجود لامپ های بی شمار شد.

این ساختمان به دلیل نمای خارجی سفید رنگ و همچنین تاثیرات معماری غربی به نام “کاخ سفید گوئیانگ” معروف شده است ولی از نظر سایز بنا، کاخ سفید اصلی در واشنگتن با آن برابری نکرده و بسیار کوچکتربه نظر خواهد رسید.

بزرگترین ساختمان چینساختمان زیبا و جذاب شهر گوئیانگ چین وسعت قابل توجه این ساختمان

گفته می شود کل ساختمان به همراه برکه مصنوعی که مقابل این عمارت ساخته شده مساحتی بالغ بر ۱۸٫۳ میلیون متر مربع دارد.

در واقع کاخ سفید گوئیانگ به تازگی و پس از منتشر شدن ویدیویی از آن در فضای مجازی بسیار مورد توجه قرار گرفت و جزئیات مختلفی در معرفی آن گفته شد که برخی از آنها را می خوانید:

“این ساختمان صرف نظر از اینکه به عنوان بزرگترین عمارت چین از آن نام برده می شود بلکه به عنوان یکی از اسرارآمیزترین املاک این کشور آسیایی نیز شناخته می شود.” “اطلاعات زیادی درباره این ملک اعم از صاحبش و یا موقعیت و اطلاعات فنی آن در دست نیست.” “عده ای حدس می زنند این ساختمان دارای ۱۲ طبقه با طراحی داخلی لاکچری است که با چندین آسانسور خاص قابل دسترسی است ولی با این حال هیچ یک از این اطلاعات تایید نشده و هچنین عکس هایی از داخل آن نیز هنوز در اینترنت موجود نیست.”

ساختمان گوئیانگکاخ سفید گوئیانگ در چین گمانه زنی ها و شایعات مختلف

“از حیث اینکه صاحب اصلی این ملک چه کسی است نیز واقعا کسی از این موضوع اطلاعاتی ندارد. برخی می گویند این ساختمان محل زندگی شیائو چونهونگ، مدیر عامل گروه تجاری Guizhou Honglichen است که ثروتمندترین مرد در گوئیانگ محسوب می شود و اینکه برای ساخت آن ۲٫۷ بیلیون یوآن (۳۷۰ میلیون دلار) هزینه شده است ولی این فرضیه ها نیز هنوز تایید نشده است.”

“این ساختمان در تمام ساعت با چندین نگهبان که مدام در حال گشت زنی هستند محافظت می شود و ورود به آن نیز ممنوع است.” با این حال این ساختمان تبدیل به یکی از جاذبه های توریستی این شهر شده و به گزارش نیک صالحی معمولا گردشگران از سراسر چین سری به این شهر می زنند تا از نزدیک این ساختمان را تماشا کنند.

ملک های لاکچری در چینمعماری جالب و دیدنی از یک ساختمان لوکس در چین

ولی در واقعیت امر کاخ سفید گوئیانگ در واقع هتل جدیدی به نام “هتل مرکز هنری گوئیانگ” است که که اواخر سال گذشته به بهره برداری رسید. به دلایل نامعلومی شخصی این داستان های عجیب و دروغین در مورد اینکه این ملک برای یک شخص مرموز است را پخش کرد و در نتیجه آن توجه مردم چین و حتی دنیای غرب به آن جلب شد.

تهیه و ترجمه: گروه سرگرمی نیک صالحی

بخش اختصاصی نیک صالحی

منبع: odditycentral




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شباهت عجیب بزرگترین و اسرارآمیز ترین ساختمان چین به « کاخ سفید »»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..