تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راه هایی برای کمک به خواب کودک در طول شب

تقویم فارسی اندروید

وقتی خواب کودک تان را تماشا می کنید ممکن است قلب شما از عشق زیاد به طپش بیفتد. آنها بسیار شیرین و معصوم به نظر می رسند. با این حال، زمانی که نتوانید آنها را مجبور کنید تمام شب بخوابند یا در زمان‌ هایی که واقعاً می‌ خواهید چرت بزنند یا بخوابند، قلبتان تندتر هم می زند.

شما می توانید استرس خود را کاهش دهید و بهتر برای تنظیم برنامه خواب کودک خود آماده شوید با درک اینکه کدام بخش از برنامه خواب او در دستان شماست و کدام نیست.

خواب کودک

نیازهای خواب کودک خود را درک کنید

در طول 2 ماه اول، نیاز نوزاد شما به غذا خوردن بر نیاز او به خواب غلبه می کند. اگر شما شیر می دهید، ممکن است تقریباً هر 2 ساعت یک بار و اگر از شیشه شیر می دهید، ممکن است کمی کمتر تغذیه کنند.

کودک شما ممکن است از 10 تا 18 ساعت در روز بخوابد، گاهی اوقات 3 تا 4 ساعت در هر زمان اما نوزادان تفاوت بین روز و شب را نمی دانند. بنابراین آنها بدون توجه به اینکه چه ساعتی است می خوابند. این بدان معناست که زمان بیداری کودک شما ممکن است از 1 صبح تا 5 صبح باشد.

در 3 تا 6 ماهگی، بسیاری از نوزادان می توانند به مدت 6 ساعت بخوابند اما همانطور که فکر می کنید کودک شما در حال وارد شدن به یک روتین خوب – معمولا بین 6 تا 9 ماهگی – مراحل رشد طبیعی می تواند همه چیز را از بین ببرد. به عنوان مثال، زمانی که کودک شما شروع به ربط دادن زمان خواب به تنها ماندن می کند، ممکن است فقط برای اینکه شما را در اطرافش نگه دارد شروع به گریه کند.

یک روتین قبل از خواب تنظیم کنید

مطالعه روی 405 مادر – با نوزادان 7 ماهه تا 36 ماهه – نشان داد که نوزادانی که از روتین خواب شبانه پیروی می‌ کردند راحت‌ تر می‌ خوابیدند، بهتر می‌ خوابیدند و نیمه‌ شب کمتر گریه می‌ کردند.

برخی از والدین برنامه خواب کودک خود را از 6 تا 8 هفتگی شروع می کنند. برنامه روتین کودک شما می تواند ترکیبی از فعالیت های منظم قبل از خواب باشد. کلیدهای موفقیت:

بازی های فعال در روز و بازی های آرام در عصر انجام دهید. این باعث می شود کودک شما درست قبل از خواب بیش از حد هیجان زده نشود اما او را از فعالیت های روزانه خسته می کند. فعالیت ها را شب به شب به همان ترتیب حفظ کنید. هر فعالیتی را آرام و مسالمت آمیز کنید، مخصوصاً در پایان روتین. بسیاری از نوزادان از حمام کردن درست قبل از خواب لذت می برند که باعث آرامش آنها می شود. فعالیت مورد علاقه کودک خود را برای آخرین بار ذخیره کنید و آن را در اتاق خواب او انجام دهید. این به آنها کمک می کند که منتظر زمان خواب باشند و فضای خواب خود را با کارهایی که دوست دارند انجام دهند مرتبط کنند. شرایط شب را در اتاق خواب کودکتان هماهنگ کنید. اگر نیمه شب از خواب بیدار شوند، صداها و نورهای اتاق باید مانند زمانی باشد که به خواب رفته اند. اگر در طول شب نیاز به شیر دادن یا تعویض نوزاد دارید، چراغ ها را کم نگه دارید و صحبت را به حداقل برسانید. تحریک بیش از حد باعث می شود که آنها دوباره به آرامش برسند. کودک خواب آلود خود را در رختخواب بگذارید

از زمانی که کودک شما 6 تا 12 هفته است، او را آرام کنید تا زمانی که خواب آلود شود. هنگامی که در آستانه خواب هستند، آنها را زمین بگذارید و اجازه دهید خود به خود آرام شوند. منتظر نمانید تا آنها کاملاً در آغوش شما بخوابند. این می تواند رفتاری باشد که ممکن است بعداً در زندگی آنها به مبارزه ای برای خلاص شدن از شر آن تبدیل شود.

این روتین به کودک شما می آموزد که برای خوابیدن خود را آرام کند و نیازی نیست هر بار که در طول شب از خواب بیدار می شود او را تکان دهید یا در آغوش بگیرید.

اگر کودک شما در آرام شدن مشکل دارد، سعی کنید زمان خواب او را به زودتر تغییر دهید، نه دیرتر. خستگی بیش از حد می تواند تکان دادن سر را سخت کند.

اول ایمنی: خطر SIDS کمتر

هر بار که کودک خود را می خوابانید، چه در شب یا برای چرت زدن در روز، آکادمی اطفال آمریکا توصیه می کند که برای کاهش احتمال SIDS (سندرم مرگ ناگهانی نوزاد) موارد زیر را انجام دهید:

همیشه کودک خود را به پشت بخوابانید. همیشه از یک سطح خواب سفت استفاده کنید. صندلی ماشین و سایر وسایل نشستن برای خواب معمولی توصیه نمی شود. اگر کودک شما در صندلی ماشین، کالسکه یا تاب به خواب رفت، سعی کنید آنها را بردارید و روی یک سطح صاف بگذارید. کودک شما باید در همان اتاقی که شما دارید بخوابد اما نه در همان تختی که شما دارید. اجسام نرم یا ملافه‌ های شل را از گهواره دور نگه دارید. این شامل بالش، پتو، حیوانات عروسکی و پد ضربه گیر است. به دستگاه هایی مانند نمایشگرهای خانگی یا سایر دستگاه های تجاری که برای کاهش خطر SIDS به بازار عرضه می شوند، اعتماد نکنید. از گُوِه و پوزیشنر استفاده نکنید. در زمان چرت و خواب به کودک خود پستانک بدهید. از پوشاندن سر کودک یا گرم شدن بیش از حد او خودداری کنید. اطمینان حاصل کنید که کودک شما تمام واکسن های توصیه شده را دریافت می کند. زمان تماس پوست به پوست را با آنها در نظر بگیرید. هر روز به نوزاد خود زمان بیدار شدن و نظارت بر شکم خود بدهید. سیگار نکشید. به کودک خود شیر دهید. اگر خسته هستید، در صورتی که به خواب رفتید، در حالی که روی صندلی یا مبل هستید، شیر ندهید. اگر باردار هستید، مراقبت های دوران بارداری را به طور منظم انجام دهید. اجازه دهید کودکتان گریه کند — باید یا نباید؟

هدف این است که به کودک خود بیاموزید چگونه خودش بخوابد و اگر در طول شب از خواب بیدار شد دوباره خودش را بخواباند. دکتر ریچارد فربر، مدیر مرکز اختلالات خواب کودکان در بیمارستان کودکان بوستون، روشی را با نام «ناپدید شدن تدریجی» ابداع کرد. او به والدین توصیه می کند تا حداقل 5 یا 6 ماهگی نوزادشان این آموزش را شروع نکنند. در اینجا مروری بر نحوه انجام آن آمده است:

کودک خود را در گهواره خود قرار دهید – خواب آلود، اما بیدار. پس از اتمام برنامه خواب آنها، اتاق را ترک کنید. اگر کودک شما گریه می کند، چند دقیقه صبر کنید تا او را بررسی کنید. مدت زمان انتظار بستگی به شما و کودکتان دارد. بهتر است بین 1 تا 5 دقیقه منتظر بمانید. وقتی دوباره وارد اتاق کودکتان می شوید، سعی کنید از او دلجویی کنید اما او را بلند نکنید و بیش از 2 یا 3 دقیقه نمانید، حتی اگر هنگام خروج شما همچنان گریه می کنند. دیدن صورت شما برای اطمینان از نزدیک بودن شما به کودک کافی است تا او در نهایت بتواند خودش بخوابد. اگر او همچنان به گریه ادامه می دهد، مدت زمانی را که قبل از ورود دوباره به داخل خانه منتظر می مانید، به تدریج افزایش دهید. به عنوان مثال، اگر بار اول 3 دقیقه صبر کردید، بار دوم 5 دقیقه و هر بار 10 دقیقه بعد از آن صبر کنید. شب بعد، بار اول 5 دقیقه، بار دوم 10 دقیقه و هر بار بعد از آن 12 دقیقه صبر کنید. اتخاذ این روش ممکن است در چند شب اول دشوار باشد اما احتمالاً تا روز 3 یا 4 شاهد بهبودی در الگوی خواب کودک خود خواهید بود. بیشتر والدین در عرض یک هفته شاهد بهبودی هستند.

نکته: اگر می خواهید روش فربر را امتحان کنید، مطمئن شوید که قبل از اولین شب تمرین خواب به خوبی استراحت کرده اید. مخصوصاً در شب های اول، زمان زیادی را صرف گوش دادن به گریه های کودک، چک کردن ساعت و ورود و خروج از اتاق او خواهید کرد.

اگر برای شما سخت است که هنگام گریه کودک از او دوری کنید، استفاده از این روش ممکن است بهترین انتخاب نباشد. مطالعات نشان می‌ دهد که حتی اگر والدین یکی دو شب اول را پشت سر بگذارند، معمولاً متوجه می‌ شوند که تحمیل خواب به این روش بسیار استرس‌ زا است. بسیاری از والدین قادر به نادیده گرفتن گریه نوزادان خود به اندازه کافی نبودند که گریه آنها متوقف شود و در نهایت خود به خود بخوابند.

منبع:

webmd

مهاجرت به فنلاند در مقطع دبیرستان



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راه هایی برای کمک به خواب کودک در طول شب»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..