تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ارسال اولین تصاویر تمام رنگی به زمین

کاوشگر اقلیدس، تحت حمایت انگلیس که در ماه ژوئیه از فلوریدا به فضا پرتاب شد، پنج تصویر اول خود را از موقعیتش در حدود یک میلیون مایل از زمین ارسال کرد.

این تصاویر شامل ۱۰۰۰ کهکشان متعلق به خوشه پرسئوس، واقع در فاصله ۲۵۰ میلیون سال نوری از ما، و نمایی از سحابی سر اسب در صورت فلکی شکارچی یا اوریون است.

همچنین یک کهکشان مارپیچی خیره کننده، یک کهکشان کوتوله نامنظم و یک خوشه کروی شبیه یک توپ متراکم حاوی حدود ۴۰۰۰۰۰ ستاره باستانی نیز در این تصاویر وجود دارد.

این پنج تصویر اولین گام در مأموریت شش ساله کاوشگر اقلیدس برای ایجاد بزرگترین نقشه سه بعدی جهان تا به امروز است.

آژانس فضایی اروپا اعلام کرد: تا به حال هرگز یک تلسکوپ قادر به ایجاد چنین تصاویر نجومی واضحی در چنین بخش بزرگی از آسمان نبوده است.

هدف این کاوشگر درک بهتر دو جزء مرموز به نام ماده تاریک و انرژی تاریک است که ۹۵ درصد هستی را تشکیل می‌دهند.

ماده تاریک (برخلاف ماده معمولی نور را بازتاب نمی‌دهد یا ساطع نمی‌کند) کهکشان‌ها را به هم متصل می‌کند و محیطی برای ستارگان، سیارات و حیات ایجاد می‌کند.

در این میان انرژی تاریک پدیده اسرارآمیزی است که کهکشان‌ها را از یکدیگر دور می‌کند و باعث شتاب گرفتن انبساط کیهان می‌شود.

کارشناسان امیدوارند به دو سوال اصلی پاسخ دهند: قوانین فیزیکی اساسی جهان چیست و جهان چگونه بوجود آمده و از چه چیزی ساخته شده است.

منبع: دیلی میل




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ارسال اولین تصاویر تمام رنگی به زمین»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..