تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مرد بی پول را ببینید، بیش از ۱۵ سال زندگی بدون پول

یک نویسنده ایرلندی که از او تحت عنوان ” مرد بی پول ” یاد می شود در سال ۲۰۰۸ سبک زندگی بدون پول را انتخاب کرد و از آن سال تاکنون همچنان همین سبک را حفظ کرده و به گزارش Niksalehi در طی این مسیر از تکنولوژی رویگردان شد و در عوض زندگی “طبیعی” تر را پیشه گرفت.

مرد بی پول با سبک زندگی متفاوت

مارک بویل فارغ التحصیل رشته اقتصاد و تجارت است و پس از اتمام تحصیل به سرعت کار پردرآمدی در یکی از شرکت های غذاهای ارگانیک در بریستول- انگلستان به دست آورد. در واقع این برنامه ای بود که سال ها به دنبال آن بود، یعنی پیدا کردن شغل خوب و خرید تمام چیزهای مادی که جامعه آن را با موفقیت مربوط می داند.

ولی شبی در سال ۲۰۰۷ در طول جلسه ای فلسفی و دوستانه با یکی از دوستانش بر سر یک لیوان نوشیدنی در خانه قایقی اش، همه این اهداف تغییر کرد. آنها درباره مشکلات دنیا با هم بحث کرده و اینکه چطور می توان به بهترین شکل برای تغییر اقدام کرد.

مرد بی پولمارک بویل نویسنده ایرلندی

در طول این بحث در نهایت متوجه شد “پول” ریشه بیشتر مشکلات است و به گزارش نیک صالحی نقل قول معروف گاندی را به خاطر آورد: “خودت آن تغییری باش که می خواهی در دنیا ببینی.”

بویل در گفتگو با خبرگزاری سی ان ان گفت: “یک شب با دوستم نشسته بودیم و درباره مشکلات دنیا بحث می کردیم و سعی داشتیم متوجه شویم کدام یک از ما می تواند زندگی اش را وقف حل مشکل کند. ناگهان چیزی در من خطور کرد، ریشه تمام آنها پول بود که به نوعی بین ما و عملکردهایمان (چه از طریق کشاورزی صنعتی ، چه با جنگ و… ) گسستگی ایجاد کرده است، بنابراین تصمیم گرفتم ببینم آیا می توان بدون پول زندگی کرد.”

مرد بی پول ایرلندیمرد بی پول و کلبه ساخت خودش فروش خانه گرانقیمت برای شروع زندگی جدید در طبیعت

مدت کوتاهی پس از این تصمیم، مارک خانه قایقی گرانقیمت خود را فروخت و به یک کاروان قدیمی (اتومبیل کمپ) نقل مکان کرد که شخصی برای رها شدن از آن به او اهدا کرد و بدین نحو زندگی بدون پول خود را شروع کرد. چندین ماه اول زندگی به این سبک سخت بود چرا که باید زندگی راحتی که به آن عادت داشت را جایگزین سبک جدیدی می کرد. از جمله آنکه عادت داشت هر روز صبح خود را با یک فنجان قهوه شروع کند ولی در زندگی جدیدش باید چیزی رایگان از طبیعت را جایگزین آن می کرد.

مارک از زبان خودش درباره سختی های ابتدایی اش می گوید: “چند ماه اول سخت بود. فکر کنید ناگهان خانه و یا شغل تان را عوض کنید، تصور کنید چقدر تمام این تغییرات یکباره می تواند سخت و مخرب باشد. اما بعد چند ماه خیلی ساده تر شد. من دیگر تمام روتین روزانه ام را انجام دادم.”

نویسنده ایرلندیزندگی خاص نویسنده ایرلندی

سبک زندگی بدون پول مارک بویل پس از انتشار کتابش به نام “مرد بی پول” تبدیل به یکی از موضوعات خبری جنجالی شد و در این کتاب جزئیاتی از چالش هایی که پس از تغییر زندگی اش با آن مواجه شد و همچنین راه حل های کاربردی اش برای کنار آمدن با مشکلات و فلسفه ای که منجر به چنین تصمیم بزرگی در زندگی اش شد را با جزئیات در کتابش درج کرد.

زندگی بهینه تر با ساده زیستی

بویل در سال ۲۰۱۰ نوشت: “به طور غیرمعمولی، من دو سال گذشته را بهینه ترین سال های عمرم یافتم. بیشتر از هر زمان  در جامعه ام دوست پیدا کردم. از وقتی این سبک زندگی را شروع کردم بیمار نشدم و هیچ وقت انقدر احساس تناسب اندام و تندرستی نداشتم. متوجه شدم دوستی امنیت واقعیست و نه پول. بیشتر فقر غرب، از لحاظ روانیست. استقلال واقعی، وابستگی متقابل است.”

سبک زندگی عجیبآشپزی در طبیعت مارک بویل

مارک که از سال ۲۰۱۷ سبک زندگی مینیمالیست را به سطح بالاتری را رسانده، به گزارش نیک صالحی از تمام فناوری هایی که این روزها اکثر ما از آنها لذت می بریم از برق و آب لوله کشی گرفته تا رادیو و اینترنت دست کشید و به چیزی رو آورد که اکثر ما از آن به عنوان “زندگی ساده تر” یاد می کنیم ولی از نگاه مرد بی پول، زندگی مدرن ساده است چرا که تکنولوژی هر روز به زندگی کمک می کند.

سبک زندگی ساده ولی پیچیده مرد بی پول

مارک در مصاحبه ای گفت: ” اغلب سبک زندگی که من پیشه گرفته ام را “زندگی ساده” می نامند ولی کاملا گمراه کننده است چرا که در حقیقت بسیار پیچیده است و از هزاران چیز کوچک تشکیل شده است. در مقابل زندگی قدیم من در شهر بسیار ساده بود ولی از هزاران چیز پیچیده تشکیل شده بود مثل گوشی هوشمند، پریز برق و پلاستیک. من خودم شخصا از اینکه کارهای تکراری را با استفاده از فناوری ها هر روز انجام دهم حوصله ام سر می رفت. تا حدودی به همین دلیل همه آنها را کنار گذاشتم. زندگی من بدون آب لوله کشی، برق یا ماشین های مختلف، مطمئنا پیچیده تر از قبل شده است.”

شکستن هیزمسبک زندگی خاص نویسنده ایرلندی

بویل همچنین به صراحت گفت زندگی به شکل سبک زندگی وی به هیچ وجه آسان نیست و اظهار داشت می داند اتخاذ این نوع زندگی و الگو گرفتن از او ممکن است محال باشد. با این حال امیدوار است او نمونه ای حداقل الهام بخش برای مردم باشد تا وابستگی خود را پول و صنعتی شدن کمتر کنند.

در طول عکس های برگرفته شده از گزارشی در سال ۲۰۲۱، گزارشگر از این حقیقت که مارک خودش کلبه ای برای زندگی ساخته بود شوکه شد. وی در آن کلبه از شمع برای نور و از اجاق چوبی برای گرما استفاده می کرد.

تهیه و ترجمه: گروه خبر نیک صالحی

بخش اختصاصی نیک صالحی

منبع: odditycentral، dailymail




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مرد بی پول را ببینید، بیش از ۱۵ سال زندگی بدون پول»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..