تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




«صفر» به چه معناست و اعمال این ماه چیست

تاریخ بروزرسانی : 2023-08-26

گردآوری :

اشتراک گذاری :

از دومین ماه قمری که بعداز ماه محرم است ماه صفر می باشد .حوادث تاریخی فراوانی در ماه صفر رخ داده است . ماه صفر یکی از ماه های منحوس می باشد زیرا که در این ماه پیامبر فوت شدند برای اطلاعات بیشتر مطالب ما را دنبال کنید .

یکی از ماه های قمری ماه صفر است . در این ماه رویداد های زیادی رخ داده شده ، این ماه را ماه مصیبت و عزا می خوانند و شیعیان در این ماه بسیار محزون هستند. در این ماه کار های مهم معمولا انجام نمیشود و بسیار صدقه داده میشود . در این ماه اعمال زیادی امده است که بسیار سفارش شده است و میتوانید انجام دهید . آشنایی با ماه صفر را در نیک صالحی ببینید.

آشنایی با ماه صفر

ماه صفر دومین ماه قمری پس از محرم است. در دوران جاهلیت آن را ناجز می‌نامیدند.صفر از ریشه «صفر» به معنی تهی و خالی است.دلیل نامگذاری آن،این است که چون این ماه پس از ماه محرم است و مردم دوران جاهلیت در ماه محرم

– به دلیل اینکه از ماههای حرام بود- از جنگ دست می‌کشیدند، با فرا رسیدن ماه صفر به جنگ رویمی‌آوردند و خانه‌ها خالی می‌ماند؛ از این رو به آن صفر گفته‌اند.اعمال ماه صفر در کتاب مفاتیح الجنان ذیل اعمال ماه صفر آمده است: بدان که این ماه معروف به نحوست است و برای رفع نحوست هیچ چیز بهتر از تصدق و ادعیه و استعاذات وارده نیست و اگر کسی خواهدکه محفوظ ماند از بلاهای نازله در این ماه در هر روز ده مرتبه بخواند چنانکه محدث فیض و غیره فرموده: یَا شَدِیدَ الْقُوَی وَ یَا شَدِیدَ الْمِحَالِ یَا عَزِیزُ یَا عَزِیزُ یَا عَزِیزُ ذَلَّتْ بِعَظَمَتِکَ جَمِیعُ خَلْقِکَ فَاکْفِنِی شَرَّخَلْقِکَ یَا مُحْسِنُ یَا مُجْمِلُ یَا مُنْعِمُ یَا مُفْضِلُ یَا لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ سُبْحَانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ الظَّالِمِینَ فَاسْتَجَبْنَالَهُ وَ نَجَّیْنَاهُ مِنَ الْغَمِّ وَ کَذَلِکَ نُنْجِی الْمُؤْمِنِینَ وَ صَلَّی اللَّهُ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ.

آشنایی با ماه صفرعلت نامگذاری ماه صفر  علت نامگذاری ماه صفرمجموعه کامل آداب و اعمال ماه صفر

«ای سخت نیرو،و ای سختگیر! ای عزیز، ای عزیز، ای عزیز! خوارند از بزرگی‏ات همه خلقت.پس کفایت کن از من شر خلق خودت را، ای احسان بخش! ای نیکوکار! ای نعمت بخش! ای عطا ده!
ای که معبودی جز تو نیست! منزهی تو! به راستی من از ظالمانم.اجابت کردیم برایش و نجاتش دادیم از غم و همچنین نجات دهیم مومنان را، و رحمت کند خدا بر محمدو آل پاک و پاکیزه‏اش» سید بن طاوس از کتب أصحابنا الإمامیه نقل کرده که مستحب است در این روزدو رکعت نماز در رکعت اول حمد و إنا فتحنا و در دوم حمد و توحید بخواند و بعد ازسلام صد مرتبه صلوات بفرستد و صد مرتبه بگوید اللَّهُمَّ الْعَنْ آلَ أَبِی سُفْیَانَ و صد مرتبه استغفار کند پس حاجت خود را بخواهید.

جام جم




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر ««صفر» به چه معناست و اعمال این ماه چیست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..