تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نبشی چیست؟ بررسی انواع نبشی، قیمت آن و کاربرد هر یک

ما در این محتوا در بخش‌های زیر، در مورد انواع نبشی و کاربردهای آن صحبت خواهیم کرد.

نبشی چیست؟ کاربرد نبشی انواع نبشی قیمت نبشی نبشی چیست؟ بررسی انواع نبشی، قیمت آن و کاربرد هر یک نبشی چیست؟

نبشی یک پروفیل پرمصرف در صنعت ساخت و ساز است که معمولا از جنس آهن یا سایر فلزات بوده و شامل دو ضلع عمود بر هم یا در اصطلاح بال است. در ادامه به کاربرد نبشی، انواع نبشی و قیمت آن خواهیم پرداخت.

کاربرد نبشی

از نبشی برای اتصال سازه های فلزی در ساختمان‌ها یا پل‌ها استفاده می‌شود تا استحکام آن سازه در برابر انتقال نیروهای خارجی بیشتر شود. برای استعلام قیمت نبشی امروز کلیک کنید.

انواع نبشی

نبشی‌ها را بر اساس معیارهایی مثل روش ساخت، شکل ظاهری و جنس آن‌ها به چندین دسته تقسیم بندی می‌کنند.

در ادامه در مورد انواع نبشی‌ها، بر اساس هر یک از این معیارها صحبت خواهیم کرد.

انواع نبشی بر اساس روش ساخت

نبشی ها بر اساس روشی که ساخته می‌شوند به دو دسته نبشی‌های پرسی و فابریک تقسیم بندی می‌شوند که در ادامه در مورد هر یک از این دو روش صحبت خواهیم کرد.

نبشی پرسی

در روش ساخت پرسی، نبشی به وسیله دستگاه‌های رول فرمینگ پرس می‌شود که به این روش در اصطلاح نورد سرد هم می‌گویند.

با استفاده از این روش امکان تولید مقدار زیادی نبشی در زمان محدود وجود دارد و همین سرعت بالای تولید، یکی از مزایای ویژه این روش است.

نبشی فابریک

در این روش نبشی از شمش فولادی ساخته می‌شود که در آن، شمش فولادی وارد کوره شده و بعد از ذوب شدن، به سمت قالب‌های نبشی هدایت شده و در نهایت به شکل آن قالب‌ها در می‌آید که به این روش در اصطلاح نورد گرم می‌گویند.

انواع نبشی بر اساس شکل ظاهر

یکی دیگر از معیارهای تقسیم‌بندی نبشی، شکل ظاهری آن است که بر اساس این معیار، نبشی‌ها به دو نوع بال مساوی و بال نامساوی تقسیم می‌شوند.

نبشی بال مساوی

این نوع نبشی‌ها که با نام نبشی V هم شناخته می‌شوند شامل دو ضلع یا بال مساوی عمود بر هم هستند.

نبشی بال نامساوی

نبشی‌های بال نامساوی با نام نبشی L شناخته می‌شوند که شامل دو ضلع یا بال نامساوی عمود بر هم هستند.

انواع نبشی بر اساس جنس

نبشی‌ها را بر اساس متریال مورد استفاده در ساخت آن‌ها به دسته های زیر تقسیم بندی می‌شوند:

نبشی فولادی نبشی آلومینیومی نبشی گالوانیزه

هر یک از این متریال‌ها مزایا و معایب خود را دارند که در ادامه در مورد هر یک از آن‌ها به طور خلاصه صحبت خواهیم کرد.

نبشی چیست؟ بررسی انواع نبشی، قیمت آن و کاربرد هر یک

نبشی فولادی

نبشی‌های فولادی به دلیل استفاده از متریال فولاد، استحکام بالایی دارند ولی در عین حال نسبتا سنگین هستند و امکان پوسیدگی آن‌ها وجود دارد.

نبشی آلومینیومی

نبشی آلومینیومی به نسبت فولاد سبک‌تر است و مقاومت بیشتری در برابر زنگ زدگی دارد که همین ویژگی‌ها از جمله مزایای متریال آلومینیوم است.

نبشی گالوانیزه

نبشی گالوانیزه از فولاد ساخته شده است که یک لایه از فلز روی بر روی سطح آن گالوانیزاسیون شده است و مانع از خوردگی این نوع نبشی‌ها می‌شود.

قیمت نبشی

قیمت نبشی هم مثل قیمت آهن آلات بسیار پر نوسان است؛ برای اطلاع از قیمت نبشی امروز، می‌توانید به سایت مجموعه پیوان با آدرس https://pivan.co/ مراجعه کنید.

سخن آخر

نبشی یکی از پرکاربردترین محصولات فولادی در ساختمان است که کارخانه های متعددی در سراسر ایران در زمینه تولید انواع نبشی فعال هستند.

برای اطلاع از قیمت انواع نبشی، سقف شیروانی، قیمت انواع ورق و دیگر محصولات فولادی می‌توانید به سایت مجموعه پیوان مراجعه کنید و در صورت نیاز محصول مورد نظر خود را آنلاین سفارش دهید.

پیوان یکی از مجموعه های شناخته شده در زمینه فروش آنلاین انواع محصولات فولادی است که از طریق آن می‌توان انواع نبشی را با بهترین کیفیت و به قیمت مناسب سفارش دهید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نبشی چیست؟ بررسی انواع نبشی، قیمت آن و کاربرد هر یک»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..