تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آمار تولید داروی مورد نیاز در کشور به ۹۹ درصد رسید

رئیس سازمان غذا و دارو از تولید ۹۹ درصدی داروهای مورد نیاز بیماران در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سید حیدر محمدی در نشست خبری اظهار داشت: در تجهیزات پزشکی بالغ بر ۳۵۰ هزار «آی‌آرسی» وجود دارد که ۱۵۰ هزار مورد به‌صورت مستمر در حال تولید هستند. در حوزه تجهیزات پزشکی شرایط تولید رو به رشد است و به سمت ارتقای تولید در حرکت هستیم، شرایط ما با دارو متفاوت است و برخی اقلام به‌صورت کامل در کشور تولید می‌شوند و برخی نیز مونتاژ می‌شوند. محمدی با بیان اینکه آمارنامه دارویی سال گذشته به‌صورت قطعی منتشر شده است، افزود: بازار دارویی ما در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بود که ۹۹ درصد آن تولید بوده است و این موضوع نشان‌دهنده حمایت از تولید است. وی با اشاره به تحریم داروها گفت: مشکلات بیماران تالاسمی‌، سرطانی و هموفیلی مربوط به تحریم است و اگر مانع‌تراشی آمریکا نبود بسیاری از کشورها مشتاق هستند که به ایران صادرات داشته باشند. سازمان غذا و دارو و شرکت‌های دارویی به‌دلیل تحریم در انتقال ارز مشکل دارند. ایران در حوزه غذا و مکمل خودکفا است و واردات بخشی اقلام مربوط به بیماران خاص است. رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: تعداد مولکول‌های کمبود دارو بسیار کم است و ما معتقدیم اگر به حوزه ارز دارو توجه نشود مشکل ایجاد خواهد شد. وضعیت فعلی دارویی کشور مساعد است به شرط اینکه این وضعیت خوب ادامه پیدا کند، اگر امروز ارز تامین نشود کمبودها 6 ماه دیگر خودش را نشان می‌دهد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آمار تولید داروی مورد نیاز در کشور به ۹۹ درصد رسید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..