تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دستور پخت ۱۱ غذای مجلسی Recipes

دستور پخت ۱۱ غذای مجلسی Recipes

۱. کباب کوبیده:

برای تهیه این غذا، ابتدا گوشت چرخ کرده را با پیاز، نمک، فلفل سیاه و ادویه‌های مختلف به خوبی مخلوط کرده و به شکل استیکی درآورید. سپس آن را روی شومیز بگذارید و با چاقو چند بار برید تا بافت گوشت نرم شود. سپس آن را روی روغن داغ سرخ کنید و همراه با نان لواش و سالاد سرو کنید.

۲. قرمه‌سبزی:

برای تهیه این غذا، ابتدا پیاز را ریز خرد کرده و در روغن داغ تفت دهید. سپس گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. سپس گوجه فرنگی را ریز خرد کرده و به آن اضافه کنید و باز هم تفت دهید. سپس سبزیجات خود را اضافه کنید و با نمک، فلفل سیاه و ادویه‌های مختلف به خوبی مخلوط کنید. سپس آن را روی حرارت کم به مدت ۳۰ دقیقه پخت دهید تا قرمه نرم شود. در انتها آن را با نان تازه سرو کنید.

۳. کوکو سیب‌زمینی:

برای تهیه این غذا، سیب‌زمینی را رنده کنید و به آن تخم‌مرغ، پیاز ریز خرد شده، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و ادویه‌های دلخواه اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید. سپس روی روغن داغ قرار دهید و هم‌زمان از دو طرف پخت دهید. در انتها آن را با نان تازه و سالاد سرو کنید.

۴. کوکو سبزی:

برای تهیه این غذا، ابتدا سبزی‌های خود را ریز خرد کرده و در روغن داغ تفت دهید. سپس به آن تخم‌مرغ، پیاز ریز خرد شده، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و ادویه‌های دلخواه اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید. سپس روی روغن داغ قرار دهید و هم‌زمان از دو طرف پخت دهید. در انتها آنرا با نان تازه و سالاد سرو کنید.

۵. خورش قیمه:

برای تهیه این غذا، ابتدا قیمه را در آب جوش به مدت ۲۰ دقیقه پخت دهید تا نرم شود. سپس پیاز را ریز خرد کرده و در روغن داغ تفت دهید. سپس گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. سپس قیمه پخته را به آن اضافه کرده و با نمک، فلفل سیاه و ادویه‌های مختلف به خوبی مخلوط کنید. سپس آب را به آن اضافه کرده و به مدت ۳۰ دقیقه به آرامی پخت دهید تا خورش نرم شود. در انتها آن را با برنج سفید سرو کنید.

۶. زرشک پلو:

برای تهیه این غذا، ابتدا برنج را در آب جوش به مدت ۱۵ دقیقه پخت دهید. سپس روی آن زرشک را اضافه کرده و به مدت ۵ دقیقه دیگر پخت دهید. سپس آن را به شکل کوهی در بشقاب سرو کنید.

۷. قیمه بادمجان:

برای تهیه این غذا، ابتدا بادمجان‌ها را به شکل رنده‌شده برش داده و با نمک در ظرفی قرار دهید تا آب بدهند. سپس پیاز را ریز خرد کرده و در روغن داغ تفت دهید. سپس گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. سپس بادمجان‌های برش داده شده را به آن اضافه کرده و با نمک، فلفل سیاه و ادویه‌های مختلف به خوبی مخلوط کنید. سپس آب را به آن اضافه کرده و به مدت ۳۰ دقیقه به آرامی پخت دهید تا قیمه نرم شود. در انتها آن را با نان تازه و سالاد سرو کنید.

۸. خورشت بامیه:

برای تهیه این غذا، ابتدا بامیه را در آب جوش به مدت ۲۰ دقیقه پخت دهید تا نرم شود. سپس پیاز را ریز خرد کرده و در روغن داغ تفت دهید. سپس گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. سپس بامیه پخته را به آن اضافه کرده و با نمک، فلفل سیاه و ادویه‌های مختلف به خوبی مخلوط کنید.

با توجه به محدودیت طول مجاز در پاسخ‌ها، من برخی از دستورهای پخت را به شما ارائه می‌دهم و برای دستورهای باقیمانده می‌توانید به کتاب‌ها، سایت‌های آشپزی و منابع معتبر دیگر مراجعه کنید.

۹. مرغ مجلسی با سس زعفرانی:

برای تهیه این غذا، ابتدا مرغ را پخته و آن را به قطعات کوچک تقسیم کنید. سپس پیاز را ریز خرد کرده و در روغن داغ تفت دهید. سپس مرغ را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ مرغ تغییر کند. سپس زعفران را در آب جوش حل کرده و به مرغ اضافه کنید و با نمک، فلفل سیاه و ادویه‌های دلخواه به خوبی مخلوط کنید. سپس آب را به آن اضافه کرده و به مدت ۳۰ دقیقه به آرامی پخت دهید تا مرغ نرم شود و سس غلیظ شود. در انتها آن را با برنج سفید سرو کنید.

۱۰. قورمه سبزی با گوشت:

برای تهیه این غذا، ابتدا گوشت را به قطعات کوچک تقسیم کرده و در روغن داغ تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. سپس پیاز را ریز خرد کرده و به آن اضافه کنید و تفت دهید تا طلایی شود. سپس سبزیجات خود را ریز خرد کرده و به آن اضافه کنید و با نمک، فلفل سیاه و ادویه‌های مختلف به خوبی مخلوط کنید. سپس آب را به آن اضافه کرده و به مدت ۴۵ دقیقه به آرامی پخت دهید تا قورمه نرم شود و طعم خوبی بگیرد. در انتها آن را با برنج سفید سرو کنید.

۱۱. بادمجان پلو با گوشت:

برای تهیه این غذا، ابتدا بادمجان‌ها را به شکل رنده‌شده برش داده و با نمک در ظرفی قرار دهید تا آب بدهند. سپس پیاز را ریز خرد کرده و در روغن داغ تفت دهید. سپس گوشت را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. سپس بادمجان‌های برش داده شده را به آن اضافه کنید و با نمک، فلفل سیاه و ادویه‌های مختلف به خوبی مخلوط کنید. سپس آب را به آن اضافه کرده و بهمدت ۴۵ دقیقه به آرامی پخت دهید تا گوشت نرم شود و طعم خوبی بگیرد. در انتها آن را با برنج سفید سرو کنید.

لطفاً توجه داشته باشید که این فقط نمونه‌هایی از دستورهای پخت هستند و شما می‌توانید به منابع معتبر دیگری مراجعه کنید تا دستورهای بیشتری را بیابید. همچنین، ممکن است در دستورهای اصلی جزئیات و مراحل دیگری نیز وجود داشته باشد که برای حفظ طعم و کیفیت مناسب غذا حائز اهمیت است.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دستور پخت ۱۱ غذای مجلسی Recipes»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..