تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خواص تخم شربتی در طب سنتی ایرا

تخم شربتی گیاهی یک‌ساله است که شباهت زیادی به ریحان دارد. این گیاه خودرو در اوایل بهار در کوهستان‌ها و مراتع بیابانی می‌روید و گل‌های به رنگ قرمز، گل‌بهی و صورتی دارد.

آفتاب‌‌نیوز :

تخم شربتی که به ریحان شیرین، دانه فالوده و تره خراسانی نیز نامیده می‌شود در طب سنتی ایران برای درمان بیماری‌هایی از قبیل ناراحتی‌های گوارشی مانند درد معده، نفخ، یبوست، سوء هاضمه و بی نظمی کارکرد روده‌ها استفاده می‌شود. همچنین گفته شده در بهبود خلق و خوی افراد تاثیر مثبت داشته، سیاه سرفه را برطرف می‌کند، در رفع عطش موثر بوده، باعث کاهش فشار خون می‌شود و از روغن آن می‌توان برای درمان عفونت‌ها استفاده کرد.

در کشور‌های آسیای شرقی نیز این گیاه برای درمان درد معده، گزیدگی مار و پایین آوردن دمای بدن استفاده می‌شود. 

براساس گزارش پژهشگران مواد تشکیل دهنده تخم شربتی که دارای مقادیر زیادی روغن‌های امگا ۳ می‌باشد به علت جویده نشدن اصولا توسط بدن جدب نمی‌شود و تنها لایه خارجی آن توسط بدن جذب می‌شود. لایه خارجی تخم شربتی متشکل از مقادیر زیادی فیبر، برخی ترکیبات پلی فنولی و آنتی اکسیدانی همچون آنتوسیانین‌ها و بتاسیسترول، ۶ میلی‌گرم کلسیم در هر ۱۰۰ گرم و ۰.۱۹ میلی گرم آهن در هر صد گرم می‌باشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خواص تخم شربتی در طب سنتی ایرا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..