تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پسر ۲۳ ساله ای که شبیه پسرهای ۱۳ ساله به نظر می رسد

تاریخ بروزرسانی : 2023-07-01

گردآوری :

اشتراک گذاری :

لوئیز آگوستیو پسر ۲۳ ساله ایست که پس از عمل جراحی برای برداشتن یک تومور نادر و وخیم، از رشد فیزیکی بازمانده و با وجود اینکه در حال حاضر مردی ۲۳ ساله است ولی به گزارش Niksalehi ظاهری شبیه پسربچه ۱۳ ساله دارد.

پسر ۲۳ ساله شبیه ۱۳ ساله ها

لوئیز در شهر زادگاهش پاسو فوندو در جنوب برزیل با نام گوتو معروف است و تا سن ۷ سالگی زندگی معمولی شبیه دیگر بچه های همسن و سال خودش داشت ولی بعد دچار سردردهای بسیار شدید شد که به مرور به شدت آنها اضافه می شد. هیچ یک از پزشکانی که والدینش او را نزد آنها می بردند به درستی نتوانستند وضعیت او را تشخیص دهند، در نتیجه سردردها روی زندگی روزمره و فعالیت های مدرسه ای وی تاثیر گذاشت.

برخی مدعی بودند این وضعیت فقط ویروس است و برخی دیگر دلیل آن را ناشی از یک وضعیت روانی می دانستند و یا عده دیگری می گفتند این پسر تنها از روی تنبلی وانمود به سردرد می کند!

مسئله سردردهای این پسر همچنان ناشناخته و بدون تشخیص باقی ماند تا اینکه به طور ناگهانی دچار تشنج شده و او را به بیمارستان شهر رساندند و در آنجا بالاخره دلیل این مشکل مشخص شد.

وضعیت های خاص پزشکیشرایط خاص پسر برزیلی وضعیت فوق نادر دلیل اصلی مشکلات پسربچه برزیلی

طبق تشخیص پزشکان، گوتو دچار نوعی تومور فوق نادر مغزی به نام کرانیوفارنژیوما شده بود که تنها یک نفر از یک میلیون نفر به آن مبتلا می شوند. پزشکان به خاله/عمه این پسر اطلاع دادند وی باید فورا تحت عمل جراحی قرار گرفته و در غیر این صورت تنها چند روز زنده خواهد ماند.

این در حالی بود که جراحی مذکور به تنهایی خطرات بسیار زیادی به همراه داشت چرا که به گزارش نیک صالحی موقعیت قرار گرفتن تومور در مغز به نحوی بود که امکان داشت توانایی راه رفتن، صحبت کردن، حرکت چشم ها و رشد او تحت تاثیر قرار گرفته و آسیب ببیند. در نهایت خانواده وی تصمیم گرفتند برای نجات جان پسرشان، این خطرات را بپذیرند.

پس از انجام عمل جراحی، گوتو را در یک اتاق شیشه ای مستقر کرده و به طور شبانه روزی وی را تحت نظر گرفتند تا ببینند آیا باز هم دچار تشنج و یا نشان دادن علایم غیرعادی می شود یا خیر. خوشبختانه به خوبی دوران نقاهت را سپری کرد و بهبود یافت ولی پس از چندین آزمایش، پزشکان اخبار ناخوشایندی را به اطلاع آنها رساندند.

وضعیت عجیب پسر 23 سالهجوان برزیلی با صورت بچه گانه متوقف شدن رشد در ۱۲ سالگی

در طول عمل جراحی غده هیپوفیز گوتو آسیب دیده بود و به احتمال زیاد در نقطه ای از زمان از رشد معمولی باز می ایستاد. این حالت ممکن بود در عرض یک سال، دو سال، سه سال و … رخ دهد و کسی نمی توانست زمان دقیق آن را پیش بینی کند. پس از گذشت سال ها، رشد او در حدود ۱۲ سالگی و تا الان که در ۲۳ سالگی به سر می برد متوقف شده و همچنان ده سال جوانتر از سن فعلی اش به نظر می رسد.

پزشکان تنها ۲۰ درصد از کرانیوفارنژیوم را بدون ایجاد آسیب جبران ناپذیر به مغز او برداشتند و پس از آن گوتو مجبور شد چندین جلسه شیمی درمانی را برای کوچک شدن تومور بگذراند. گرچه پزشکان می توانستند با تزریق هورمون رشد به فعالیت غده هیپوفیز کمک کنند ولی در عین حال خطر بزرگتر شدن تومور وجود داشت، از این رو خانواده این پسر با این اقدام مخالفت کردند.

وضعیت های بسیار عجیبوضعیت فوق نادر جوان برزیلی

پس از آنکه رشد کاملا متوقف شد، زندگی او کاملا دگرگون شد. بزرگترین چالش او در زندگی پذیرش وضعیت خود و این حقیقت بود که هرگز شبیه سن واقعی اش به نظر نخواهد رسید. وی در واکنش به چنین اتفاقی در زندگی اش، تبدیل به جوانی سرکش و عصیان گر شده و از صحبت کردن در مدرسه از جمله با معلم ها اجتناب می کرد و به گزارش نیک صالحی خانواده اش تنها کسانی بودند که به او در کنار آمدن با این مسئله کمک کردند.

حرف های جوان ۲۳ ساله برزیلی

آگوستیو در گفتگو با رسانه ها گفت: “بدون خانواده ام، نمی توانستم از عهده اش بربیایم. می دانم مردمی هستند که با سرطان دست و پنجه نرم کرده و همه چیز را ترک می کنند. امروز به کسی اهمیت نمی دهم. با کسانی که بزرگتر هستند دوست هستم، آنها در سنین ۲۰، ۳۰ و ۴۰ ساله هستند و مرا قضاوت نکرده و چیزی به من نمی گویند. امروز دیگر احساس خوبی دارم، با بقیه زیاد حرف می زنم و از چیزی خجالت نمی کشم.”

پسر 23 سالهگوتو همیشه چهره نوجوان ها را دارد

گوتو پسر ۲۳ ساله در حال حاضر قدی حدود ۱۶۲ سانتی متر و حدود ۵۰ کیلوگرم وزن دارد و چهره او حدودا ۱۳ ساله به نظر می رسد ولی دیگر اجازه نمی دهد این موضوع روی او تاثیرگزار باشد. خوشحال است که بعد چندین سال شیمی درمانی و انجام حدود ۱۲ عمل جراحی روی سرش توانسته همچنان زنده بماند که از جمله یکی از این جراحی ها نصب دریچه ای در سر او برای خارج کردن مایع مغزی نخاعی در جمجمه است.

او هنوز هم توموری به اندازه یک لوبیا در مغزش دارد ولی خوشبختانه دیگر هیچ گونه سردردی را تجربه نمی کند. طبق گفته جراح مغز و اعصاب گوتو، شرایط وی بسیار نادر است و از آنجا که آمار دقیقی وجود ندارد، ممکن است یک نفر از هر ۵۰ میلیون نفر و یا بیشتر شاهد چنین وضعیتی باشند.

تهیه و ترجمه: گروه خبر نیک صالحی

بخش اختصاصی نیک صالحی

منبع: odditycentral




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پسر ۲۳ ساله ای که شبیه پسرهای ۱۳ ساله به نظر می رسد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..