تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عمر ایمپلنت دندان به چه عواملی بستگی دارد؟

عمر ایمپلنت دندان به چه عواملی بستگی دارد؟

ایمپلنت دندان به عنوان راه حلی محبوب و دائمی برای دندان‌های از دست رفته شما در نظر گرفته می‌شود. ایمپلنت به استخوان فک شما متصل شده و بسیار محکم است. در واقع، پایه‌های تیتانیومی کوچک ایمپلنت به وسیله جراحی در استخوان فک قرار می‌گیرند تا جایگزین دندان‌های از دست رفته شوند. به خواندن ادامه دهید تا ببینید عمر ایمپلنت دندان به چه عواملی بستگی دارد و تا چه زمانی می‌توانید از این جایگزین خوب استفاده کنید. 

بیشتر بخوانید: عوامل موثر در ماندگاری ایمپلنت دندان

در این مقاله می‌خوانید:

ایمپلنت دندان چیست؟ طول عمر ایمپلنت دندان چقدر است؟ ماندگاری ایمپلنت به چه عواملی بستگی دارد؟ راه‌ های افزایش طول عمر ایمپلنت دندان چیست؟ چه عواملی باعث کاهش طول عمر ایمپلنت دندان می شوند؟ ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان یک روش متداول برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته است. ایمپلنت‌های دندانی از تیتانیوم ساخته شده‌اند که یک ماده زیست سازگار است و به راحتی توسط بدن پذیرفته می‌شود.
ریشه دندان مصنوعی تیتانیومی در طول جراحی ایمپلنت دندان در استخوان فک شما قرار می‌گیرد و محکم در جای خود ثابت می‌شود. این‌جا است که استخوان طبیعی شما با ستون فلزی ایمپلنت ترکیب می‌شود و به همین دلیل است که ایمپلنت‌ها می‌توانند همان ثبات و استحکام دندان‌های واقعی را ارائه دهند.

عمر ایمپلنت دندان

بیشتر بخوانید: درمان تخصصی ایمپلنت، بهترین‌ها را انتخاب کنید

طول عمر ایمپلنت دندان چقدر است؟

اکثر ایمپلنت‌های دندانی می‌توانند تا ۲۰ سال یا بیشتر دوام بیاورند.

ایمپلنت‌های دندانی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که طول عمر زیاد داشته باشند. با این حال، عوامل زیادی هستند که در طول عمر ایمپلنت دندان نقش دارند؛ اما تحقیقات نشان می‌دهند که با مراقبت مناسب، اکثر ایمپلنت‌های دندانی می‌توانند تا ۲۰ سال یا بیشتر دوام بیاورند.
ایمپلنت‌های دندانی از تیتانیوم ساخته شده‌اند و فیوز تیتانیوم با استخوان فک می‌تواند منجر به ماندگاری عمری آن‌ها شود. ایمپلنت دندان یک راه حل دائمی برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته است. با این حال، قسمت قابل رویت دندان که ترمیم نامیده می‌شود، اعم از روکش دندان، بریج دندان یا پروتز جزئی یا کامل، پس از مدتی نیاز به تعویض دارد.

طول عمر ایمپلنت دندان چقدر است؟

بیشتر بخوانید: پروتز دندان بهتر است یا ایمپلنت؟

ماندگاری ایمپلنت به چه عواملی بستگی دارد؟

موفقیت ایمپلنت‌های دندانی حدود ۹۵درصد است که عدد بسیار خوبی محسوب می‌شود؛ اما عمر ایمپلنت دندان به فاکتورهای بیشتری نیاز دارد که عبارتند از:

۱- سطح تخصص دندانپزشک شما

یک دندانپزشک ماهر و مجرب می‌تواند ایمپلنت شما را در موقعیت بهینه قرار دهد تا از دردسرهای بعدی جلوگیری کند. از طرف دیگر، دندانپزشکی که تجربه کمتری دارد، ممکن است آن‌قدر دقیق نباشد.
به همین دلیل باید خوب تحقیق کنید و یک دندانپزشک معتبر و با تجربه را برای این عمل انتخاب کنید. در غیر این صورت، ممکن است با عوارض ایمپلنت دندانی مواجه شوید که رفع آن، هم دردناک و هم هزینه‌بر است.

طول عمر ایمپلنت دندان

بیشتر بخوانید: نکات مهمی که قبل و بعد از ایمپلنت دندان باید بدانید!

۲- تراکم استخوان

هنگام بررسی ایمپلنت دندان، یکی از مواردی که دندانپزشک شما را ارزیابی می‌کند، تراکم استخوان‌های شما است. در واقع، تراکم استخوان در طول عمر ایمپلنت دندان نقش دارد.
برای اینکه ایمپلنت‌های دندانی موفق باشند، باید استخوان کافی در فک وجود داشته باشد تا از آن‌ها حمایت کند. اگر تراکم استخوان کافی در فک خود نداشته باشید، بدن شما قادر به پشتیبانی از ایمپلنت نخواهد بود. در نتیجه ایمپلنت شما از کار می‌افتد. 

ماندگاری ایمپلنت به چه عواملی بستگی دارد؟

بیشتر بخوانید: بهترین نوع ایمپلنت چیست؟

۳- بیماری

برخی از بیماری‌ها می‌توانند طول عمر ایمپلنت دندان را کاهش دهند.

برخی از بیماری‌ها می‌توانند طول عمر ایمپلنت دندان را کاهش دهند. بیماری‌هایی مانند سرطان، دیابت کنترل نشده و بیماری‌های خود ایمنی مانند آرتریت روماتوئید و لوپوس ،همگی می‌توانند مشکلاتی را برای ایمپلنت‌های دندانی ایجاد کنند.
روش‌های درمان سرطان، مانند پرتو درمانی و شیمی درمانی، می‌توانند به استخوان‌ها و بافت‌های اطراف آسیب برسانند و باعث از کار افتادن ایمپلنت‌ها شوند.
دیابت کنترل نشده نیز می‌تواند با آسیب به رگ‌های خونی و اعصاب، شما را در معرض خطر شکست ایمپلنت‌ها قرار دهد. 
بیماری‌های خود ایمنی مانند آرتریت روماتوئید و لوپوس نیز می‌توانند طول عمر ایمپلنت‌های دندانی را کاهش دهند. این بیماری‌ها باعث می‌شوند که بدن به اشتباه به بافت‌های سالم حمله کند. 

ماندگاری ایمپلنت

بیشتر بخوانید: میزان درد ایمپلنت دیجیتال نسبت به سایر جراحی ها

۴- نوع ایمپلنت دندان

همه ایمپلنت‌های دندانی طول عمر یکسانی ندارند. برخی از مارک‌ها می‌توانند بیش از ۲۵ سال دوام داشته باشند؛ در حالی که برخی دیگر ممکن است فقط ۵ تا ۱۰ سال دوام کنند. 
ایمپلنت دندان برای شما یک سرمایه گذاری بزرگ است و مانند هر سرمایه ‌گذاری بزرگی، باید مطمئن شوید که بیش‌ترین سود را می‌برید. پس در این زمینه از دندانپزشک خود کمک بگیرید و اگر خواهان ماندگاری زیاد هستید، صرفاً به دنبال ایمپلنت‌های ارزان قیمت نباشید.

ماندگاری ایمپلنت دندان

بیشتر بخوانید: اوردنچر ایمپلنت چیست؟ کیفیت زندگی‌ات را بهبود بده!

۵- عادات و سبک زندگی شما

ایمپلنت‌های دندانی طوری طراحی شده‌اند که مادام‌العمر دوام می‌آورند، اما این بدان معنا نیست که آن‌ها غیرقابل تخریب هستند. درست مانند دندان‌های طبیعی شما، ایمپلنت‌های دندانی نیز در صورت عدم مراقبت مناسب در معرض پوسیدگی و بیماری‌های لثه هستند.
بنابراین یادتان باشد که ایمپلنت‌ها شکست ناپذیر نیستند و شما باید مراقب عادت‌های مخرب خود باشید تا عمر ایمپلنت دندان خود را بالا ببرید.

ایمپلنت دندان

بیشتر بخوانید: کاشت دندان بدون ایمپلنت، انواع، مزایا و معایب آن

راه‌ های افزایش طول عمر ایمپلنت دندان چیست؟

راه‌‌های افزایش طول عمر ایمپلنت دندان عبارتند از:

برای تمیز کردن ایمپلنت‌ها و دندان‌های اصلی خود از مسواک‌های نایلونی نرم با پرزهای انعطاف پذیر استفاده کنید.  با نخ دندان، پلاک‌هایی که در اطراف ایمپلنت‌هایتان انباشته می‌شوند را حذف کنید.  به طور منظم به دندانپزشک مراجعه کنید و ویزیت‌های خود را پشت گوش نیندازید. 

راه‌ های افزایش طول عمر ایمپلنت دندان

بیشتر بخوانید: شرایط انجام ایمپلنت اقساطی چگونه است؟

چه عواملی باعث کاهش طول عمر ایمپلنت دندان می شوند؟

راه‌های کاهش طول عمر ایمپلنت دندان عبارتند از:

سیگار کشیدن: سیگار کشیدن منجر به لکه دار شدن دندان‌ها، بیماری لثه و حتی از دست دادن دندان می‌شود. علاوه بر این، احتمال از دست دادن ایمپلنت در افراد سیگاری سه برابر بیشتر از افراد غیرسیگاری است.  مصرف بیش از حد الکل: الکل بدن را کم آب و دهان را خشک می‌کند. خشکی دهان نیز محیط را برای رشد باکتری‌ها فراهم می‌آورد که می‌تواند منجر به بیماری لثه و شکست ایمپلنت شود.  بهداشت نامناسب دهان: بهداشت نامناسب دهان یکی از علل اصلی بیماری لثه و بیماری لثه یکی از دلایل اصلی شکست ایمپلنت دندان است. پس حتماً دو بار در روز مسواک بزنید و نخ دندان بکشید و معاینه منظم به دندانپزشک خود را پشت گوش نیندازید. عادات غذایی ناسالم: رژیم غذایی سرشار از قند، خطر پوسیدگی دندان را افزایش می‌دهد و رژیم غذایی سرشار از اسید می‌تواند مینای دندان را از بین ببرد. خوردن غذاهای سفت (مانند آب نبات یا آجیل) نیز می‌تواند به ایمپلنت دندان آسیب برساند. 

افزایش طول عمر ایمپلنت دندان

بیشتر بخوانید: اول ارتودنسی یا ایمپلنت؛ کدام را زودتر انجام دهیم؟

دندان قروچه: دندان قروچه عارضه‌ای است که می‌تواند ناشی از استرس، اضطراب یا حتی اختلالات خواب باشد. این عارضه ممکن است چندان مهم به نظر نرسد، اما در واقع می‌تواند آسیب جدی به ایمپلنت‌ها و دندان‌های شما وارد کند.  فشردن فک: فشردن دندان‌ها فشار غیرضروری به استخوان فک شما وارد می‌کند که در نهایت می‌تواند منجر به شکست ایمپلنت شود. اگر متوجه شدید که در طول روز در حال فشردن یا منقبض کردن فک‌ خود هستید، سعی کنید عضلات آن را شل کرده و از فشار بی مورد روی ایمپلنت‌هایتان خودداری کنید. استفاده از دندان‌ها به عنوان ابزار: قرار نیست که از دندان‌های خود به عنوان ابزار استفاده کنید. پس کارهایی مانند باز کردن در بطری شیشه‌ای یا ناخن جویدن را ترک کنید.

کاهش طول عمر ایمپلنت دندان 

بیشتر بخوانید: درمان تخصصی ایمپلنت، بهترین‌ها را انتخاب کنید

کلام آخر

عمر ایمپلنت دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد. قبل از هر چیز بهتر است در سلامت کامل به سر ببرید، زیرا بعضی از بیماری‌ها می‌توانند عمر ایمپلنت دندان را کاهش دهند. علاوه بر این، باید به یک متخصص مجرب مراجعه کنید و دنبال ایمپلنت‌های باکیفیت و شناخته شده باشید. در نهایت، همه چیز به عادات و سبک زندگی شما ختم می‌شود. پس مراقبت‌های لازم را جدی بگیرید و به بهداشت ایمپلنت‌های خود بی توجهی نکنید. 

برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با متخصصین دندانپزشکی، به کلینیک نی نی بان سر بزنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عمر ایمپلنت دندان به چه عواملی بستگی دارد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..