تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مدیرعامل OpenAI: از این نگرانم که شاید با عرضه ChatGPT، کار واقعاً بدی کرده باشیم

مدیرعامل شرکت OpenAI، «سم آلتمن» می‌گوید به‌خاطر خطراتی که ChatGPT می‌تواند داشته باشد، خواب ندارد. آلتمن در گفت‌وگویی که در هند داشته، گفته از این موضوع نگران است که با خلق ChatGPT، کار واقعاً بدی انجام داده باشد. انتشار این چت‌بات در ماه نوامبر باعث شد هوش مصنوعی بیش از هر زمان دیگری در مرکز توجه قرار بگیرد.

نگرانی سم آلتمن درباره ChatGPT

سم آلتمن در صحبت با «ساتیان گجوانی»، نایب رئیس Times Internet، گفته این نگرانی که شاید خلق ChatGPT کار بدی بوده باشد، باعث می‌شود که درست نخوابد:

«چیزی که بیشتر باعث بی‌خوابی‌ام می‌شود، این ایده فرضی است که با راه‌اندازی ChatGPT، کار بسیار بدی انجام داده‌ باشیم.»

مدیرعامل OpenAI می‌گوید نگران این موضوع است که تیم او یک چیز سخت و پیچیده را هنگام کار روی چت‌بات ChatGPT نادیده گرفته باشد.

سم آلتمن

در این کنفرانس از آلتمن این سؤال پرسیده شد که آیا هوش مصنوعی باید شبیه به انرژی اتمی تحت نظر باشد یا خیر. مدیرعامل OpenAI در پاسخ گفت که باید سیستم بهتری برای بازرسی این فرایند وجود داشته باشد:

«بیایید سیستمی داشته باشیم تا بتوانیم افراد فعال در این حوزه را مورد بازرسی قرار دهیم، برای آن‌ها مجوز صادر کنیم و پیش از استقرار مدل‌ها، آزمایش‌های ایمنی انجام دهیم.»

تا به امروز نگرانی‌های زیادی درباره هوش مصنوعی از سوی افراد مطرح در دنیای فناوری ابراز شده است. برای مثال چند ماه پیش گروهی از این افراد شامل ایلان ماسک و استیو وزنیاک با امضای نامه‌ای سرگشاده خواستار توقف توسعه هوش مصنوعی قدرتمندتر از GPT-4 شدند. البته سم آلتمن دیروز اعلام کرد که OpenAI هنوز کار روی GPT-5 را شروع نکرده است.

علاوه بر نامه، چند وقت پیش جمعی دیگر از رهبران دنیای فناوری ازجمله خود آلتمن بیانیه‌ای کوتاه منتشر کردند و گفتند که هوش مصنوعی می‌تواند بشر را با خطر انقراض مواجه کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مدیرعامل OpenAI: از این نگرانم که شاید با عرضه ChatGPT، کار واقعاً بدی کرده باشیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..