تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فواید رژیم غذایی فست دنیل برای سلامت معنوی، عاطفی و جسمی شما

مهاجرت به فنلاند در مقطع دبیرستان

ما می‌ خواهیم شما را با یک درمان شفابخش مخفی آشنا کنیم که می‌ تواند سلامت روحی، جسمی و عاطفی شما را به سطحی کاملاً جدید برساند. این درمان، رژیم فست دنیل نام دارد و شامل بسیاری از غذاهای کتاب مقدس است که از شفا پشتیبانی می‌ کنند.

روزه یک نظم طبیعی است که می تواند نتایج فوق العاده ای به همراه داشته باشد. شاید نتیجه روزه را دیده اید در حالی که هیچ چیز دیگری این کار را نمی کند. موسی، الیاس، استر، عزرا، ایوب، داوود، دانیال، پطرس، پولس، حتی عیسی… روزه گرفتند.

در واقع، آنها فقط یک یا دو روز روزه نگرفتند، بلکه عیسی و موسی هر دو 40 روز روزه گرفتند! کتاب مقدس با بیش از 70 اشاره به روزه پر شده است اما در طول چندین دهه گذشته روزه از کلیسا ناپدید شده است و امروزه تازه شروع به تجدید حیات کرده است.

حتی ممکن است سرفصل‌ های فست دنیل ۲۰۱۹ را دیده باشید زیرا رژیم اخیر کریس پرت در واقع رژیم غذایی دنیل بود.

رژیم فست دنیل

روزه چیست؟ روزه عبارت است از خودداری از چیزی مانند غذا، نوشیدنی یا سرگرمی برای مدتی برای ایجاد نوعی سود و فایده در جسم، ذهن یا روح.

روزه انواع مختلفی دارد از جمله:

روزه استاندارد (فقط آب) روزه مطلق (بدون آب و غذا) روزه نسبی (محدود کردن دسته های خاص غذا و نوشیدنی) روزه متناوب (فقط غذا خوردن در طول یک بازه زمانی کوچک روزانه، به عنوان مثال: 13:00 تا 18:00).

اگر به دنبال پیشرفتی شفابخش در بدن، ذهن و روح هستید، پس باید به خواندن ادامه دهید و نحوه انجام روزه فست دنیل را بیابید.

روزه فست دنیل چیست؟

بسیاری از مردم نمی دانند که عیسی چه می خورد؟ آیا عیسی گوشت می خورد؟

روزه فست دنیل بر اساس آنچه عیسی خورده نیست، بلکه بر اساس آن چیزی است که یکی از پیروان عیسی – دنیل یا دانیال – مصرف کرده است.

روزه دانیال یا رژیم دانیال بر اساس تجارب غذایی و معنوی دانیال نبی است که در کتاب دانیال در کتاب مقدس ثبت شده است. این نوعی روزه نسبی است که به شدت بر سبزیجات و سایر غذاهای سالم و مغذی تمرکز دارد اما منابع حیوانی پروتئین را کنار گذاشته است.

بسیاری از کاربران این روش روزه بر اساس کتاب مقدس را به مدت 21 روز متوالی پیروی می کنند.

به دنبال خواندن کتاب مقدس دانیال نبی هستید؟ روزه دانیال به طور خاص در کتاب مقدس در دو بخش از کتاب دانیال ذکر شده است:

دانیال 1: 12، که می گوید: “لطفاً بندگان خود را به مدت ده روز آزمایش کنید و بگذارید به ما سبزیجات [حبوبات] برای خوردن و آب برای نوشیدن بدهند.” دانیال 10: 2-3، که می گوید: “در آن روزها من، دانیال، سه هفته کامل عزادار بودم. نه غذای خوش خوراکی خوردم، نه گوشت و شراب به دهانم آمد و نه خود را مسح کردم، تا اینکه سه هفته تمام شد.”

اگر «انقلاب رژیم سازنده» نوشته جردن روبین را خوانده باشید، ممکن است با فست دنیل آشنا باشید. روزه دانیال فقط شامل غذاهای تمیز است که در بخش 11 توضیح داده شده است.

غذاهای ناپاک در کتاب مقدس شامل چیزهایی مانند گوشت خوک و صدف هستند.

آیا کتاب مقدس می گوید میگو نخورید؟ در واقع، در قسمت 14:10 چنین است، جایی که می گوید: «و هر چه باله و فلس ندارد، نخورید. برای شما نجس است.»

میگو نوعی صدف است و به همین دلیل فاقد باله و فلس است.

همچنین برخی از ماهی‌ ها مانند اره‌ ماهی و کوسه نیز وجود دارند که اگر از یک رژیم غذایی کتاب مقدس پیروی می‌ کنید، باید از آنها اجتناب کنید زیرا این موجودات دریایی هم باله و هم فلس ندارند. برای اطلاعات بیشتر در مورد رژیم غذایی کتاب مقدس، اینفوگرافیک را بررسی کنید: کتاب مقدس کدام حیوانات را به عنوان “پاک” و “نجس” معرفی می کند؟

شناختن پروتئین های حیوانی پاک و ناپاک طبق قوانین رژیم غذایی در کتاب مقدس مفید است اما زمانی که در روزه دانیال هستید، به هیچ وجه پروتئینی از منابع حیوانی مصرف نخواهید کرد.

منوی فست دنیل

با توجه به درک ما از تعریف عبری “pulse” که در آیه برای سبزیجات استفاده شد، در واقع می تواند به معنای طیف وسیعی از غذاها باشد. در اینجا لیست فست دنیل از آنچه مجاز به خوردن هستید، با نام برنامه غذایی شما آمده است.

آن را نسخه سخت گیرانه تری از یک رژیم غذایی وگان و در عین حال به طور کلی مبتنی بر گیاه در نظر بگیرید.

نوشیدنی ها فقط آب – باید تصفیه یا فیلتر شود. آب چشمه یا مقطر بهترین است. شیر بادام خانگی، آب نارگیل، کفیر نارگیل و آب سبزیجات سبزیجات (باید اساس رژیم غذایی را تشکیل دهند) تازه یا پخته ممکن است منجمد و پخته شود اما کنسرو نشده باشد. میوه ها (در حد اعتدال 1 تا 3 وعده در روز مصرف کنید) تازه و پخته میوه هایی با شاخص گلیسمی پایین مانند میوه های هسته دار، سیب، توت ها، گیلاس و مرکبات ممکن است خشک شود اما نباید حاوی سولفیت ها، روغن های اضافه شده یا شیرین کننده داشته باشند. ممکن است منجمد ایرادی نداشته باشد اما کنسرو نشده باشد. غلات کامل (در حد اعتدال مصرف شود و به طور ایده آل جوانه زده شود) برنج قهوه ای، کینوا، جو، ارزن، آمارانت، گندم سیاه، جو پخته شده در آب لوبیا و حبوبات (در حد اعتدال مصرف شود) در آب پخته می شود. تا زمانی که نمک یا سایر مواد افزودنی موجود نباشد و تنها ماده تشکیل دهنده آن حبوبات و آب باشد، می توان از کنسرو آن هم مصرف کرد.

مغزها و دانه ها (بهترین است که جوانه زده باشند)

خام، جوانه زده یا خشک بو داده شده بدون نمک غذاهای رایج

در اینجا لیستی از غذاهای رایجی که می توانید به تنهایی مصرف کنید یا در دستور العمل های فست دنیل قرار دهید آورده شده است:

سبزیجات و میوه ها (ترجیحا ارگانیک و تازه یا منجمد) کنگر فرنگی مارچوبه چغندر کلم بروکلی کلم بروکسل کلم پیچ هویج گل كلم کرفس سبزی کولارد ذرت خیارها بادمجان لوبیا سبز سبزی کیل تره فرنگی کاهو قارچ سبزی خردل بامیه پیازها فلفل سیب زمینی ها تربچه روتاباگا پیازچه اسفناج جوانه اسکواش سیب زمینی شیرین گوجه فرنگی شلغم یامز کدو سبز سیب زردآلو آووکادو موز تمشک بلوبری طالبی گیلاس نارگیل کرنبری خرما انجیر گریپ فروت انگور گواوا خربزه کیوی لیمو لیموترش انبه ملون شلیل پرتقال پاپایا هلو گلابی آناناس آلو آلو خشک کشمش رزبری توت فرنگی نارنگی هندوانه حبوبات (ترجیحا ارگانیک) لوبیا سیاه لوبیا چشم بلبلی لوبیا گاربانزو لوبیا قرمز عدس ماش لوبیا چیتی نخود فرنگی آجیل و دانه ها (ترجیحاً ارگانیک، خام، بدون نمک و جوانه زده) بادام ها بادام هندی دانه چیا دانه کتان دانه کدو تنبل دانه کنجد دانه آفتابگردان گردو غلات کامل (ترجیحا ارگانیک) آمارانت (تاج خروس) جو برنج قهوه ای ارزن کینوا جو (جو دوسر خیس شده) مایعات آب (چشمه یا معدنی، مقطر، فیلتر شده) آب سبزیجات (تازه فشرده شده) شیر نارگیل کفیر نارگیل شیر بادام غذاهایی که باید از آنها اجتناب کنید

در روزه دانیال، شما نباید هیچ یک از غذاها یا نوشیدنی های ذکر شده در زیر را مصرف کنید.

همچنین باید اشاره کنیم که برخی نمک دریا یا نمک هیمالیا را مجاز می دانند و برخی منابع دیگر اجازه نمی دهند. توصیه ما این است که فقط در صورت لزوم از کمی نمک دریا در طعم دادن به غذاها استفاده کنید.

در اینجا غذاهایی وجود دارد که قطعاً باید از خوردن آنها خودداری کنید:

نمک ید دار شیرین کننده ها گوشت از جمله صدف محصولات لبنی غذاهای فراوری شده نان، پاستا، آرد، کراکر (مگر اینکه از غلات باستانی تهیه شده باشد) کوکی ها و سایر محصولات پخته شده روغن ها آب میوه ها قهوه نوشیدنی های انرژی زا آدامس قرص های خوشبو کننده دهان آب نبات

توجه: مکمل های غذایی اختیاری هستند. اگر در هنگام روزه داری مصرف شود، ترجیحاً باید مطابق با غذاها و مواد تشکیل دهنده پذیرفته شده ذکر شده باشد.

مزایای بالقوه

وقتی روزه می‌ گیرید و دعا می‌ کنید – دو واژه ای که در کتاب مقدس دست به دست هم داده‌ اند – خدا را در زندگی‌ تان دنبال می‌ کنید و خود را برای تجربه یک وابستگی دوباره به خدا رها می‌ کنید اما آسان نیست. این یک نظم و انضباط معنوی است که مستلزم انکار خود جسمی و ذهنی شماست زیرا معده و مغز شما به احتمال زیاد اضافه کاری خواهند کرد تا به شما یادآوری کنند که چه زمانی و چه چیزی می خواهند بخورند!

همانطور که قبلاً اشاره شد، دانیال تنها کسی نبود که در کتاب مقدس روزه می گرفت. دیگران هم بودند اما لازم نیست مثل دانیال یک «غول روحانی» باشید یا برای نزدیک شدن به خدا خود را در روزه های عذاب آور قرار دهید.

با این حال، روزه می تواند به تمرکز روح، قلب و ذهن شما بر روی خدا کمک کند و نه میل شما به خوردن و آشامیدن.

در واقع، قبل از اینکه روزه خود را شروع کنید، می توانید فهرستی از درخواست های دعایی که از خدا می خواهید پاسخ دهد تهیه کنید. سپس، هر بار که احساس گرسنگی یا هوس غذا یا نوشیدنی را تجربه کردید، از خدا بخواهید که در قسمت درخواست دعای فست دنیل شما کار کند.

چگونه رژیم دنیل می تواند از نظر جسمی برای شما مفید باشد؟

در طول روزه‌ داری، بسیاری از سیستم‌ های بدن از کار سخت هضم غذاهایی که معمولاً باید آن‌ ها را مدیریت کنند، استراحت می‌ کنند. انرژی اضافی که بدن به دست می آورد به بدن فرصت می دهد تا خود را بازیابی کند، در حالی که سوزاندن کالری های ذخیره شده باعث خلاص شدن از شر مواد سمی ذخیره شده در بدن می شود.

در اینجا یک مثال دیگر آمده است.

دستگاه گوارش ناحیه بدن است که بیشتر در معرض تهدیدات محیطی از جمله باکتری ها، ویروس ها، انگل ها و سموم قرار دارد. به علاوه، بیشتر سیستم ایمنی شما در دستگاه گوارش شما قرار دارد، بنابراین باید در بهترین حالت باشد.

هنگامی که غذا در روده ها تجزیه می شود، از طریق خون به کبد، بزرگترین اندام سیستم سم زدایی طبیعی بدن می رسد.

کبد محصولات جانبی سمی تولید شده توسط هضم، از جمله مواد طبیعی و مواد شیمیایی که به طور معمول در مواد غذایی و اغلب در منوی روزانه ما وجود دارد، تجزیه می کند و حذف می کند. در طول روزه داری، کبد و سیستم ایمنی اساساً برای سم زدایی و التیام بخش های دیگر بدن آزاد می شوند.

برخی از مزایای بالقوه رژیم دنیل را می توان به سه دسته تقسیم کرد: روحی و معنوی، ذهنی و عاطفی و فیزیکی.

فواید معنوی

رشد معنوی یکی از دلایل اصلی روزه داری است و ممکن است شامل موارد زیر باشد:

روزه شما را به خدا نزدیک می کند. روزه شما را نسبت به صدای خدا حساس تر می کند. روزه به ترک عادت های بد یا حتی اعتیاد کمک می کند. روزه ضعف های ما را به ما نشان می دهد و به ما اجازه می دهد که به قدرت خدا تکیه کنیم. مزایای ذهنی و عاطفی

فواید روزه از فردی به فرد دیگر متفاوت است اما موارد زیر مشخص شده است:

روزه به رفع اضطراب و عصبی شدن کمک می کند. روزه می تواند آرامش و رفاه را افزایش دهد. روزه می تواند به پاکسازی ذهن شما از افکار و احساسات منفی کمک کند. روزه می تواند به بهبود روابط استرس زا که در زندگی شما وجود دارد کمک کند. روزه می تواند به کاهش مه مغزی کمک کند. روزه به افزایش توانایی شما در اعتماد به خدا کمک می کند. روزه داری سمومی را که می توانند باعث تنبلی یا افسردگی شما شوند، دفع می کند. فواید فیزیکی

برخی از مزایای بدنی و فیزیکی شناخته شده است که عبارتند از:

روزه به ترک اعتیاد به قند کمک می کند. روزه از سم زدایی بدن حمایت می کند. روزه به کاهش وزن کمک می کند. روزه باعث افزایش سطح انرژی سالم می شود. روزه از سلامت پوست حمایت می کند. روزه باعث هضم و دفع سالم غذا می شود. روزه از پاسخ التهابی سالم پشتیبانی می کند و باعث راحتی مفاصل می شود. روزه باعث تعادل هورمونی سالم می شود.

حالا بیایید به طور خاص در مورد عناصر روزه دانیال از جمله سبزیجات، میوه ها و آب صحبت کنیم. فیبر رژیمی، ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های موجود در سبزیجات و میوه ها به سلامتی شما کمک می کند.

رژیم غذایی سرشار از سبزیجات و میوه ها به دلیل توقف التهاب و اکسیداسیون بدن شناخته شده است – دو فرآیند اولیه که می تواند منجر به بیماری شود. جای تعجب نیست که دانیال نبی و دوستانش بهتر از بقیه به نظر می رسیدند!

آیا باید آن را امتحان کنید؟ سوالات متداول

اول از همه، اگر باردار یا شیرده هستید یا به دلایل بهداشتی از هر نوع رژیم غذایی خاصی استفاده می کنید، نباید بدون تأیید متخصص مراقبت های بهداشتی اولیه خود، روزه دانیال را ادامه دهید.

در غیر این صورت، در اینجا چند سوال متداول وجود دارد که ممکن است بخواهید درباره آنها بدانید.

1. در مورد غذاهای آماده چه باید کرد؟

برچسب تمام غذاهای آماده را بخوانید. به یاد داشته باشید که فست دنیل بدون قند و بدون مواد شیمیایی است.

به همین دلیل است که غذاهای ارگانیک، تازه یا منجمد را برای استفاده در دستور العمل های فست دنیل پیشنهاد می کنند.

2. ماکارونی چطور؟

اطمینان حاصل کنید که روی برچسب ماکارونی حاوی غلات کامل یا سبزیجات مانند کینوا، لوبیا سیاه یا برنج قهوه ای بدون افزودنی یا شکر نوشته شده است. رژیم غذایی باید بیشتر از سبزیجات و میوه ها باشد.

3. آجیل بو داده چطور؟

سعی کنید به سراغ آجیل ارگانیک، خام، بدون نمک و یا آجیل خیس شده یا جوانه زده بروید. یافتن اینها سخت تر است، بنابراین اگر باید آجیل بو داده را انتخاب کنید، آجیل ساده بو داده و بدون نمک و بدون مواد نگهدارنده تهیه کنید.

4. چگونه می توانم پروتئین کافی را در رژیم غذایی فست دنیل دریافت کنم؟

غذاهای غنی از پروتئین مجاز در فست دنیل عبارتند از: بادام، تخمه آفتابگردان، عدس، کینوا، برنج قهوه ای، نخود فرنگی و برخی غلات کامل. مطمئن شوید که مقدار زیادی از این اقلام غنی از پروتئین گیاهی را در دستور العمل های فست دنیل قرار می دهید.

5. در مورد سس سالاد چطور؟

سالادها در روزه دانیال عالی هستند. می توانید از روغن زیتون همراه با آب لیمو به عنوان گزینه سس سالاد استفاده کنید.

6. آیا لازم است در زمان روزه داری غذاهای ارگانیک بخورم؟

شما مجبور نیستید ارگانیک بخورید اما ما آن را توصیه می‌ کنیم زیرا انتخاب ارگانیک باعث می‌ شود سموم از غذاهای شما دور شود، به این معنی که از کودهای شیمیایی، محرک‌ های رشد، آنتی‌ بیوتیک‌ ها یا آفت‌ کش‌ ها استفاده نکنید.

7. آیا می توانم برای غذا خوردن بیرون بروم؟

بله، می توانید. فقط مطمئن شوید که آنچه دریافت می کنید با روزه دانیال مطابقت دارد، مانند یک سالاد با روغن زیتون و یک سیب زمینی پخته بدون مواد اضافی.

8. نان چطور؟

اگر نان می خورید، ما فقط نان جوانه زده یا خمیر ترش را توصیه می کنیم که از غلات قدیمی تهیه می شود.

9. چقدر می توانم بخورم؟

تا زمانی که انتخاب های غذایی شما متناسب با روزه دانیال باشد، می توانید تا زمانی که سیر شوید، هر چند وقت یکبار که می خواهید بخورید!

خطرات و عوارض جانبی

قبل از پیروی از یک برنامه غذایی فست دنیل، با پزشک خود مشورت کنید، به خصوص اگر بیماری پزشکی مانند دیابت دارید یا باردار یا شیرده هستید.

رژیم غذایی فست دنیل معمولاً برای زنان باردار یا شیرده توصیه نمی شود.

کلام آخر

روزه دانیال چیست؟ این یک روزه جزئی بر اساس تجربیات غذایی و معنوی دانیال نبی است که در کتاب دانیال در کتاب مقدس ثبت شده است.

فست دنیل شامل غذاهای کامل خوشمزه با تمرکز زیاد بر سبزیجات غنی از مواد مغذی و پرهیز از پروتئین های حیوانی است.

دستور العمل های فست دنیل معمولاً ساده و در عین حال پر از طعم های سالم هستند، بنابراین رژیم واقعاً می تواند یک روش موقتی لذت بخش برای غذا خوردن باشد.

روزه دانیال معمولاً به مدت 21 روز دنبال می شود و با دعا همراه است. اگر به دنبال ایده هایی برای جنبه معنوی روزه خود هستید، پیدا کردن راهنمای دعای فست دنیل به صورت آنلاین سخت نیست.

در حالی که رژیم دانیال را دنبال می کنید، توصیه می کنیم هر روز زمان آرامی را با خدا بگذرانید، قسمت هایی از کتاب مقدس را بخوانید و یادداشت برداری کنید تا بتوانید آنچه را که فکر می کنید خدا شما را هدایت می کند، یادداشت کنید.

پس از یک روزه، از جمله روزه دانیال، بسیاری از مردم ترکیبی از فواید روحی، جسمی و روانی از جمله رابطه نزدیک تر با خدا، اجابت دعا، وضعیت سلامتی بهتر، رهایی از اعتیاد به غذا یا نوشیدنی، انرژی بیشتر، تفکر روشن تر نگرش مثبت تر، احساس سبکی و خیلی چیزهای بیشتر را گزارش می کنند.

منبع:

draxe

تقویم فارسی اندروید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فواید رژیم غذایی فست دنیل برای سلامت معنوی، عاطفی و جسمی شما»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..