تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برگزاری اولین رزمایش نظامی مشترک آسه‌آن

بر اساس اعلام مقامات اندونزی، این رزمایش در ماه سپتامبر و در بحبوحه افزایش تنش‌ها در دریای چین جنوبی برگزار خواهد شد.

این تصمیم در نشست فرماندهان نظامی اتحادیه ۱۰ عضوی کشورهای جنوب شرق آسیا در اندونزی گرفته شد که میزبان این رزمایش در دریای ناتونا شمالی، جنوبی‌ترین منطقه در آب‌های دریای چین جنوبی است.

دریاسالار یودو مارگونو فرمانده ارتش اندونزی به خبرگزاری دولتی آنتارا گفت که این رزمایش در ماه سپتامبر برگزار خواهد شد و هدف از برگزاری آن، تقویت «مرکزیت آسه‌آن» است.

به نوشته ساوت چاینا مورنینگ پست، دریای چین جنوبی که کانالی برای تجارت سالانه ۳.۵ تریلیون دلاری از طریق کشتی است به تازگی شاهد تنش‌های مداوم بوده است زیرا چین ادعاهای خود را با استقرار عظیم گارد ساحلی و قایق‌های ماهیگیری تا فاصله یک هزار و ۵۰۰ کیلومتری از خط ساحلی خود ادامه می‌دهد.

به گزارش ایرنا، گاردهای ساحلی ژاپن، آمریکا و فیلیپین رزمایش مشترک در آب‌های دریای چین جنوبی از شبه جزیره باتان در غرب مانیل به عنوان بخشی از نخستین رزمایش دریایی مشترک که از هفته گذشته آغاز شده، برگزار کردند.

براساس اطلاعات گارد ساحلی فیلیپین، در بخشی از طرحی که به خبرنگاران درباره رزمایش مشترک دریایی آمریکا، فیلیپین و ژاپن نشان داده شد، اعضای گارد ساحلی در بخش رویارویی مقاومت نظامی در کشتی که مظنون به حمل سلاح‌های کشتار جمعی بود، آموزش دیدند.

یک مقام گارد ساحلی فیلیپین گفت ۳ کشور نیاز به تقویت همکاری دریایی در عملیات جستجو و امداد و مقابله با نفوذ به آب‌های قلمرو خود دارند. چین به شکلی فزاینده دست به گسترش فعالیت‌های دریایی در منطقه زده است.

این رزمایش سه جانبه در پی آغاز همکاری آمریکا با متحد کلیدی‌اش یعنی ژاپن برای کمک به فیلیپین در راستای تقویت ظرفیت‌های گارد ساحلی این کشور آغاز شد.

311311




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برگزاری اولین رزمایش نظامی مشترک آسه‌آن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..