تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روزیاتو: فهرست دارایی های رجب طیب اردوغان اعلام شد؛ یک خانه، ۸۶ هزار دلار و ۲۵۰ هزار دلار بدهی

به گزارش پایگاه اینترنتی دیکن ترکیه، فهرست دارایی‌ های رجب طیب اردوغان که در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه با کسب ۵۲.۱۸ درصد آراء معادل ۲۷.۸ میلیون رأی بار دیگر به ریاست جمهوری ترکیه انتخاب شد به شرح ذیل است:

۲ هزار متر زمین به ارزش ۱۰ هزار لیره ترکیه (۴۷۳ دلار) در منطقه گونِیسو در استان ریزه از سال ۱۹۹۸ میلادی ساختمان مسکونی به ارزش ۱۵ میلیون و ۳۹۰ هزار لیره (۷۳۰ هزار دلار) از سال ۲۰۱۹ در منطقه اسکودار استانبول که نیمی از آن متعلق به امینه اردوغان همسر رئیس جمهور ترکیه است حساب‌های بانکی در بانک مشارکت زراعت و الباراکا ترکیه جمعا به مبلغ یک میلیون و ۸۸۴ هزار و ۸۷۸ لیره (نزدیک به ۹۰ هزار دلار) در سه حساب بانکی بر اساس این گزارش رئیس جمهور ترکیه به شورای عالی انتخابات ترکیه اعلام کرده است، مبلغ ۵ میلیون و ۳۹۰ هزار لیره ترکیه (معادل ۲۵۵ هزار دلار) به برادرش مصطفی اردوغان بدهکار است.

با این وجود در طول دو دهه حاکمیت اردوغان بر سیاست ترکیه، شایعات و افشاگری های بسیاری در مورد ثروت خانواده و اطرافیان اردوغان و فسادهای مالی آن ها منتشر شده که هیچگاه به طور رسمی تایید نشده اند. یکی از این افراد علی یشیلداغ نام دارد که در یک ویدیو یوتیوبی در ۵ می ۲۰۲۳ مدعی شد اردوغان یک میلیارد دلار در ماجرای مدیریت یک فرودگاه در این کشور در سال ۲۰۰۷ به جیب زده است. گفته می شود که این پول توسط یک تاجر ترک به نام ابراهیم چچن به اردوغان داده که با رانت توانسته مزایده ای دولتی برای حق استفاده از فرودگاه آنتالیا برای شرکت مطبوع خود به نام ایچتاش که بخشی از هولدینگ ابراهیم چچن یاتیریم است را برنده شود. فرودگاه آنتالیا دومین فرودگاه بزرگ ترکیه است. کمپانی چلبی هولدینگ که تا پیش از سال ۲۰۰۷ مدیریت این فرودگاه را بر عهده داشت از این مزایده کنار گذاشته شد تا کمپانی ایچتاش بتواند برنده مزایده شود.

فهرست دارایی های رجب طیب اردوغان منتشر شد

یشیلداغ مدعی است که اردوغان چند میلیارد دلار ثروت از طریق چنین رانت هایی در طی دو دهه حاکمیت خود اندوخته است. گروه هکری بین المللی Anonymous نیز در ۲۹ دسامبر ۲۰۲۰ در توییتی مدعی شده بود که اردوغان حدود ۳۵۰ میلیارد دلار ثروت از منابع نامشروع به دست آورده و با تمسخر خطاب به رییس جمهور ترکیه گفته بود که می خواهد این مبلغ را در چه بانک هایی پولشویی کند. شایعات بسیاری در مورد حساب های سری اردوغان در بانک های سوییسی وجود دارد و بخشی از اسناد مربوط به آن توسط ویکی لیکس در نوامبر ۲۰۱۰ منتشر شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روزیاتو: فهرست دارایی های رجب طیب اردوغان اعلام شد؛ یک خانه، ۸۶ هزار دلار و ۲۵۰ هزار دلار بدهی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..