تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دولت لایحه نداد خودمان دست بکار شدیم

برخلاف آنکه برخی نمایندگان می گفتند مجلس برای بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات و تصویب آن نطق ها را نیز برای تامین این هدف تعطیل کرده ، مجلس نطقی را تعطیل نکرده است،طبق آیین نامه داخلی مجلس اگر طرح یا لایحه ای با اولویت بعد از چند جلسه رسیدگی به آن تمام نشود مجلس می تواند تمام دستورات را از دستور کار خارج کند و تمام جلسات را دو شیفت کند تا این طرح را به اتمام برساند. مجلس تلاش می کند طرح قانون انتخابات را به امسال برساند. با توجه به اینکه این طرح در کمیسیون تخصصی که بنده عضو آن هستم (کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس) بود معتقدم ما به اصلاح قانون انتخابات احتیاج داریم ولی این نگاه سیاسی که حتما مجلس برای حذف برخی از رقبا این طرح را آورده و حتما یک جریانی را بر سرکار خواهد آورد، نگاه درستی نیست. اخیرا یک پیشنهادی در مورد انتخابات تناسبی دوستان دادند که تصویب شد. نکته جالب این‌که اتفاقا انتخابات تناسبی در تهران اجرا می شود و این بدان معناست که صرفا صفر تا صد یک لیست از یک گروه اصول گرا و یا اصلاح طلب لزوما وارد مجلس نمی شود.

در مورد اینکه چرا نمایندگان با گذشت یکسال از توصیه رهبری به بررسی و تصویب این طرح مبادرت کرده اند به این جهت بود که در این مدت مواد آن مورد بحث بود و در هر ماده‌ای پیشنهادات مختلفی مطرح می شد و نمایندگان موافق و مخالف در باره آن صحبت می کردند، همچنین کمیسیون ودولت هم با هم صحبت می کردند. در کمیسیون بحث شد، جلسات متعددی گذاشته شد، عزیزان شورای نگهبان ،دولت و مرکز پژوهش ها دعوت می شدند و از این رو یک مقدار بررسی طرح طولانی شد، ضمن این‌که مجلس هم طرح ها و لوایح مختلفی را در دست داشت، ضمن اینکه منتظر طرح دولت بود و از آنجا که از طرف دولت لایحه ای ارائه نشد مجلس خود وارد عمل شد. گفتنی است ما خیلی منتظر شدیم که دولت لایحه را تقدیم بکند اما لایحه ندادند و مجلس هم منتظر نماند. البته اولویت لایحه است و چون لایحه نیامد ما روی طرح اقدام کردیم. در این بین چند نفر از نمایندگان تلاش کردند این طرح را از دستور کار خارج کنند که رای گیری شد و رای نیاورد. در حال حاضر هم بناست طرح در شورای نگهبان مورد بررسی قرارگیرد و قطعا یک جاهایی تایید می شود و یک جاهایی مغایرت پیدا می کند که در باره مغایرت ها، مجدد به اصلاح موارد می پردازیم. در نهایت امیدوارم این طرح به امسال برسد و انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بر اساس آن برگزار شود.

*عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس

216212




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دولت لایحه نداد خودمان دست بکار شدیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..