تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پایان زندگی یک ستاره‌ که چند برابر خورشید تابش داشت

۰۷:۳۱ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۲

۸۴۵۸۷۶۱

۰۷:۳۱ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۲

۸۴۵۸۷۶۱

پایان زندگی یک ستاره‌ که چند برابر خورشید تابش داشت

دانلود PDF

پایان زندگی یک ستاره‌ که چند برابر خورشید تابش داشت

دانلود PDF

موسسه مطالعات فضایی آکادمی علوم روسیه اعلام کرد که تلسکوپ ART-XC نصب شده در رصدخانه فضایی Spektr-RG انفجار ستاره (ابر نواختر) SN ۲۰۲۳ixf را رصد کرده که تابش آن یک میلیون بار شدیدتر از خورشید بوده است.
 
بیانیه این موسسه حاکی از آن است که زندگی این غول سرخ که در فاصله ۶.۴ مگاپارسکی زمین قرار دارد، در شامگاه ۱۸ می ۲۰۲۳ به پایان رسیده است و پس از آن تلسکوپ ART-XC تشعشعات قوی و درخشان از SN۲۰۲۳ixf. را شناسایی کرده است. 
 
در این بیانیه همچنین آورده شده که اوج روشنایی این ستاره اکنون در گذشته بوده است، اما همچنان در اشعه ایکس می‌درخشد، بنابراین تلسکوپ ART-XC به نظارت بر آن ادامه خواهد داد.

منبع: روسیا الیوم




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پایان زندگی یک ستاره‌ که چند برابر خورشید تابش داشت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..