تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راز موفقیت خیره‌کننده از زبان جعبه‌سیاه پرسپولیس!

با این حال اکنون شایعات پیرامون یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس، نگرانی هواداران این تیم را در پی داشته و حالا دستیار یحیی در این مورد اظهارنظر کرده است.

مهرداد خانبان که از شروع لیگ نوزدهم در کادرفنی پرسپولیس حضور داشته، در مورد سایر مسائل تیم پرسپولیس نیز اظهارنظر کرده است.

این گفتگو را در ادامه میخوانید:

* روزهای بعد از قهرمانی برای شما چطور میگذره؟ دلتون برای اون فشار روزهای آخر و تمرینات روزانه تنگ نشده؟

فشار زیادی رو تحمل میکردیم. استرس قبل و در طول هر بازی بسیار زیاد بود. البته همیشه وقتی یه مدتی از تمرینات دور میشیم دلمون برای کار تنگ میشه، البته واقعا نیاز به یک  استراحت ذهنی و فیزیکی داشتیم.

* صادقانه در شروع سال ۱۴۰۲ فکر می‌کردید بتونید دبل کنید؟ چون یادمه بعد از بازی سپاهان آقا یحیی توی نشست خبری گفتن امیدمون خیلی کم شده.

شرایط خیلی سخت شده بود، آقا یحیی تیم رو جمع کردن و گفتند که کار سخت شده ولی ما چاره‌ای به غیر از پیروزی در بازیهای باقی مانده نداریم. در همان جلس هم قسم شدیم تا بازیهای باقی‌مانده رو ببریم و قهرمان بشیم. تنها چیزی که من رو نگران میکرد بحث آماری بود و اینکه پیروزی در ده بازی پیاپی در گذشته کم سابقه بوده است.

راز موفقیت خیره‌کننده از زبان جعبه‌سیاه پرسپولیس!

* توی این سه ماه خیلی گفته می‌شد که کادرفنی پرسپولیس حضور طولانی مدت توی ورزشگاه کاظمی داره و مشغول کاره. میشه در این باره توضیح بیشتری بدید؟

واقعا کار فشرده ای بود، آقا یحیی ساعت کاری رو طولانی‌تر کردند، به طوری که باید ۴ ساعت پیش از شروع تمرین در محل حضور داشتیم. البته خود ایشان حداقل روزی ده ساعت در محل تمرین و دفتر حاضر بودند و کار می‌کردند.  

در مورد ده بازی آخر. برای من خیلی جالب بود که باوجود کمترین تغییرات، ۱۱ بازیکن اصلی بعد از هر برد تشنه‌تر و پرانرژی‌تر ظاهر میشن و باوجود استفاده از سبک مشخص، حریف هم نمیتونه تیم رو متوقف کنه. رازش چی بوده؟

هر بازی حکم یک فینال رو داشت و آقا یحیی بعد از هر بازی در جلسات فنی تاکید میکردند که یک گام دیگر به هدف نزدیک شدیم ولی هنوز می بایستی بازی های آینده رو ببریم. هیچکس به کمتر از قهرمانی در سه جام فکر نمیکرد، آقا یحیی برای هر بازی با توجه به آنالیز تیم حریف و تیم خودی، تاکتیک و برنامه خاص داشتند و خدا رو شکر پیش‌بینی‌های تاکتیکی در همه این ۱۰ بازی درست بود و در بازی همه بچه ها دقیقا میدانستند که چه وظایفی دارند و به چه نحوی باید دفاع و حمله کنند.

* برای احتمالا خیلیا، عملکرد روز پایانی علی نعمتی خیلی جذاب بود. بازیکنی که شاید بهترین بازی عمرش رو داشت. دوست داشتم شما درباره روندش در طول فصل و همچنین بازی آخر صحبت کنید.

علی در دربی لیگ هم عملکرد فوق العاده ای داشت. یکی از شاخصه های علی داشتن اعتماد به نفس است، با اعتماد کامل و خونسرد بازی میکنه و در کارهای دفاعی خیلی موفق و کم اشتباه بازی کرد.

راز موفقیت خیره‌کننده از زبان جعبه‌سیاه پرسپولیس!

* سروش رفیعی یکی از بازیکنایی بود که توی ده بازی پایانی خیلی به تیم کمک کرد. چی شد بازیکنی که شاید کمی فانتزی باشه، شاید کم تحرک باشه، اینطوری میاد و تبدیل به مهره موردنظر تیم میشه؟

سروش بازیکنیه با کیفیت و تکنیکی که هوش بالایی داره خوب پاس میده و البته دوندگی خوبی هم داره. به نظر من اصلا کم تحرک نیست. علاوه بر مسائل فنی از لحاظ ذهنی بازیکن برنده و مسلطی هست و یه جورایی میشه گفت بمب روحیه و انگیزه داخل تیم بود.

* بازیهای پایانی فصل عیسی تبدیل به مهاجم اول تیم شد. عیسی چه مشخصه‌ای داشت که باعث شد به سه مهاجم دیگه ترجیح داده بشه؟

عیسی از زمانی که به عضویت پرسپولیس درومد بازی های درخشانی داشت. روحیه جنگندگی و گلزنی ذاتی از اون یک مهاجم قوی ساخته و به نظر من شکارچی بهترین لقب برای عیسی هست. یادم میاد روزهای اول به مربی های خارجی در توصیف عیسی گفتم که اون داخل باکس یک شکارچیه. البته مهدی عبدی و سایر مهاجمین هم خیلی خوب کار کردند.

* برسیم به بحثی که شاید ترند یک پرسپولیس باشه. اول اینکه آیا شما قبل از پایان فصل از تصمیم آقا یحیی برای جدایی مطلع بودید؟

اطلاعی از این تصمیم نداشتیم ، ولی شاهد بودیم که آقا یحیی چقدر تحت فشار مسائل مختلف بودند و واقعا در سه ماه آخر ایثار کردند و از جسم و ذهن و خانواده خود گذشتند تا باشگاه را به این موفقیت برسونند.

راز موفقیت خیره‌کننده از زبان جعبه‌سیاه پرسپولیس!

* اگه یادتون باشه قبلا سر بازیکنای جوون باهم صحبت میکردیم، گفتید که آقا یحیی قصد داره تا آخر قراردادش یه سری بازیکن خوب جوون تحویل باشگاه بده. منظورم اینه انگیزه مهمی برای ادامه کار وجود داشته. حالا چی شده که تصمیم برای جدایی گرفتن؟

بحث پرورش و تحویل استعدادهای جوان در همه تیم  هایی که داشتند  از برنامه های اقا یحیی بوده و باقی گذاشتن این میراث صرف نظر از ادامه یا عدم ادامه همکاری همواره مد نظر ایشان بوده. حتی  شاهد بودم که برای فراهم شدن امکانات سخت افزاری برای آینده پرسپولیس  چقدر پافشاری میکردند.

* در نهایت فکر میکنید سرنوشت ایشون چی میشه؟ و خود شما چه شرایطی خواهید داشت.

اطلاعات جدیدی از این تصمیم ندارم طبیعتا ما هم منتظر تصمیم ایشان هستیم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راز موفقیت خیره‌کننده از زبان جعبه‌سیاه پرسپولیس!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..