تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ابعاد استاندارد ناودانی و نبشی و کاربرد آن‌ها

انواع مختلفی از هر کدام وجود دارد که باتوجه به ویژگی‌های متفاوتی که دارند، در مکان‌های متفاوتی استفاده می‌شوند. ناودانی ۸ و ناودانی ۱۰ به دلیل مقاومت بالا در برابر ضربه و تنش کاربرد بالایی دارند.

آشنایی با ناودانی و مزیت استفاده از آن

ناودانی مقطعی از جنس فولاد و به شکل U انگلیسی است که در دسته پروفیل‌های باز قرار می‌گیرد. ناودانی ۱۰ و ناودانی ۸ به سه روش پرسی، فابریک‌ نورد گرم و فابریک نورد سرد تولید می‌شود و با توجه به نوع سازه انواع مختلف ناودانی انتخاب می‌شود. ناودانی۱۰ تولید شده به روش‌های مختلف ویژگی‌های متفاوتی دارد، به همین دلیل آشنایی با انواع ناودانی قبل از خرید آن بسیار مهم است.

ناودانی ۸ برای استفاده در ماشین‌آلات، چهارچوب‌های فلزی، ترمیم بناهای معماری، ساختمان، تجهیزات ساخت و ساز و تشکیلات دریایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ناودانی ۱۰ و ناودانی ۸ از مواد مختلفی مانند استنلس‌استیل، گالوانیزه و آلومینیوم ساخته می‌شود که هر کدام قیمت و کاربرد متفاوتی دارند. کارایی بالا در طولانی مدت، سرعت نصب بالا، مقاومت در برابر تنش‌های فولادی، پایین بودن وزن، مقاومت در برابر ضربه و اشغال فضای محدود از مزیت‌های استفاده از انواع ناودانی است.

ابعاد استاندارد ناودانی و کاربرد آن

ناودانی‌ها از لحاظ کاربرد به دو صورت U و C تقسیم‌بندی می‌شوند. ناودانی‌ها بر اساس کاربرد آن‌ها به دو نوع استاندارد و UPN تقسیم می‌شوند که تفاوت آن‌ها در بال‌های به کار رفته در هر کدام است. در نوع UPE بال‌ها موازی هستند و برای ناودانی C اختصاصی شده‌اند. نوع دیگر ناودانی که ناودانی UPN است دارای بال‌های مخروطی شکل است و برای ناودانی U استفاده می‌شوند. انواع استاندارد ناودانی شامل موارد زیر می‌شود.

· استاندارد اروپایی DIN-1026 یا UPN و UNP (این نوع ناودانی در مقایسه با ناودانی‌های موجود در کشور وزن سنگین تریدارد و از آن بیشتر در پروژه‌های صنعتی و بزرگ استفاده می‌شود.)

· استاندارد مقاوم به خوردگی DIN EN ISO 12944-3

· استاندارد فرانسه NF A 45-255

· استاندارد روسی GOST 8240:1997

آشنایی با نبشی

نبشی یکی از پرکاربردترین پروفیل‌های باز مورد استفاده است که سطح مقطع آن دو ضلع عمود بر هم است. از انواع نبشی به صورت تنهایی یا ترکیب با دیگر مصالح در صنعت ساخت و ساز استفاده می‌کنند. یکی از مصالحی که به‌ صورت ترکیبی با نبشی به‌کار می‌رود ناودانی ۱۰ و ناودانی ۸ است. نبشی‌ها با دو روش نورد سرد و گرم ساخته می‌شوند. طول استاندارد برای نبشی‌ها ۱۲ و ۶ متر است و ضخامت استاندارد آن ۳ تا ۳.۵ میلی‌متر است.

ابعاد استاندارد نبشی و کاربرد آن

نبشی‌ها انواع مختلفی دارند که کاربرد هر کدام با توجه به ویژگی‌های آن‌ها متفاوت است. نبشی لقمه به نبشی‌های تکه‌تکه شده می‌گویند که در آسانسورها و اتصال مقاطع به یکدیگر استفاده می‌شوند. طول این نوع از نبشی ۲ _ ۱۲متر است. نبشی‌های نشیمن برای اتصال تیر و ستون استفاده می‌شوند و سایز آن‌ها بین ۵ _ ۱۰ سانتی‌متر است. نبشی استیل استحکام بالایی نسبت به نبشی‌های دیگر دارد و در برابر خوردگی مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد.

سایت پیوان یکی از پنج سایت برتر فروشگاهی در زمینه آهن‌آلات است که علاوه بر فروش قطعات مختلف آهن اطلاعات تخصصی و استاندارد را در قالب مقاله‌های آموزشی در اختیار افراد قرار می‌دهد. یکی از مهم‌ترین مسائل درهنگام خرید قطعات آهنی مطلع بودن از انواع و کاربرد آن‌ها است، زیرا هر نوع آن در مکانی قابل استفاده است. سایت پیوان قیمت لحظه‌ای انواع قطعات فولادی را پس از بررسی توسط کارشناسان خود در سایت قرار می‌دهد. برای آگاهی از قیمت لحظه ای آهن پیوان، وارد سایت شوید.

منبع: pivan.co

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ابعاد استاندارد ناودانی و نبشی و کاربرد آن‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..