تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دلیل مبتلا شدن به پروستات چیست؟

درمان پروستات بزرگ شده از جمله موضوعاتی است که برخی از مردان با آن روبرو خواهند شد و باید جدی گرفته شود. امروزه آقایان در هر سن و سالی به هر دلیلی، احتمالاً با بزرگ شدن اندازه پروستات خود مواجه می شوند و این یک تهدید برای سلامتی آن ها به شمار می آید. پروستات به عنوان یکی از اعضاء دستگاه تناسلی مردان در مجاورت مجرای ادرار قرار می گیرد و تا 20 سالگی باید به اندازه ثابتی برسد؛ ولی در آقایانی که بالای 50 سال سن دارند، احتمالاً پروستات خوش خیم به وجود می آید و به مراتب اگر به پزشک مراجعه نشود، احتمالاً افراد با عوارض پروستات بدخیم هم روبرو خواهند شد. به هر حال بدون پروستات، عمل باروری برای آقایان غیر ممکن است و به همین دلیل یکی از اعضا بسیار ضروری بدن آقایان به شمار می آید.

درمان پروستات بزرگ شده

دلایل ابتلا به پروستات

سابقه ژنتیکی، بیماری دیابت، چاقی، نداشتن فعالیت یا تحرک و چگونگی تشخیص ابتلا به پروستات همگی از جمله دلایل مبتلا شدن به پروستات به شمار می آیند. بهتر است بدانید که درمان پروستات بدخیم با توجه به شرایط بیمار و شدت بیماری پروسه خود را طی می کند. آقایان در هر سن و سالی شاید با مشکلات پروستات دست و پنجه نرم کنند و یک سن خاص را نمی توان در نظر گرفت.

در مورد چگونگی تشخیص ابتلا به پروستات می توان گفت پزشک با بررسی سوابق خانوادگی و ارثی بیمار می تواند تشخیص قابل قبولی داشته باشد؛ همچنین نمونه برداری از پروستات، سونوگرافی، انجام آزمایش های ادراری، معاینه فیزیکی رکتال، انجام آزمایش خون، ارزیابی غدد لنفاوی کشاله ران و معاینه بدنی بیمار هم از جمله روش های تشخیص این بیماری به شمار می آیند.

علائم ابتلا به پروستات

مهم‌ترین علائمی که می‌توان در نظر گرفت، خروج آهسته ادرار است که متاسفانه بسیاری از آقایان در مواجه با این بیماری با این مشکل هم روبرو می‌شوند و مرتباً مجبور مراجعه به دستشویی هستند.

شکم آنها از ادرار پر شده، ولی در هنگام ادرار متاسفانه با حجم بسیار کم ادرار مواجه می‌شوند یا ممکن است قادر به ادرار کردن نباشند. مشکلات دیگری همچون تکرر ادرار را هم باید در نظر گرفت که با دردهای مثانه همراه بوده و به خاطر خارج نشدن ادرار، فرد احساس می‌کند که مرتب باید به دستشویی مراجعه کند؛ اما توانایی این کار را ندارد که ادرار خود را به‌راحتی خارج کند.

معمولاً دردهای مثانه در قسمت آلت تناسلی مرد در قسمت بین کیسه بیضه و مقعد بسیار شدت پیداکرده و همچنین درد شکم و درد کمر هم احساس می‌شود. متاسفانه علائم دیگری همچون بدن‌درد، تب و لرز و قادر نبودن در تخلیه مثانه هم ازجمله علائم پروستات به شمار می‌آیند که شاید در مدت‌زمان طولانی‌تری این علائم ظاهر شوند. برای این‌که مجبور نشوید به درمان پروستات بزرگ شده بیندیشید، بهتر است این علائم را جدی بگیرید و هرچه سریعتر به دکتر سید حمیدرضا آرزه گر مراجعه کنید.

برای درمان پروستات بزرگ شده چه کنیم؟

برای درمان پروستات بزرگ شده معمولاً پزشک ابتدا دلیل ابتلا به پروستات و سپس نحوه تشخیص آن را مورد بررسی قرار می دهد. عمدتاً شدت علائم نشان می دهد که پروستات فرد چگونه می تواند درمان شود. اگر علائم خفیف مشاهده شود، دکتر آرزه گر برای جلوگیری از وخیم تر شدن پروستات، به بیمار خود سفارش می کند که به مصرف الکل نپردازد و به هیچ عنوان از نوشیدن کافئین دار و نوشیدنی های گازدار استقبال نکند.

همچنین بیمار باید مصرف شیرین کننده های مصنوعی و قندها را بسیار محدود کرده و به صورت مرتب و روزانه ورزش کند. چنانچه وضعیت پروستات وخیم شده باشد، پزشک باید از درمان دارویی استفاده کند؛ یعنی برای اینکه اندازه پروستات را کاهش دهد و عملکرد مثانه را بهبود بخشد، عمل جراحی را توصیه می کند.

درمان پروستات بزرگ شده

عوارض بزرگ شدن پروستات

با توجه به اینکه برای درمان پروستات بدخیم روشی مانند عمل جراحی وجود دارد، بهتر است بدانید که بزرگ شدن پروستات می تواند عوارضی هم به همراه داشته باشد که عفونت دستگاه ادراری آقایان اولین چیزی است که می توان در مورد آن صحبت کرد. متاسفانه عفونت با دردهای زیادی هم همراه خواهد بود. احتباس ادراری یعنی قادر نبودن بیمار برای تخلیه کامل مثانه هم از جمله عوارضی است که در پی بزرگ شدن پروستات می تواند ظاهر شود. تورم مثانه و درد زیر شکم با شدت بالا که با لمس کردن هم افزایش درد احساس می شود، از جمله علائمی است که در احتباس ادراری دیده می شود.

پروستات بدخیم با چه بیماری هایی ارتباط دارد؟

برخی تصور نمی کنند که اگر به درمان پروستات بدخیم بپردازند، احتمال اینکه به بیماری های دیگری هم مبتلا شوند، بسیار زیاد است. این بیماری ها می توانند التهاب پروستات یا پروستاتیت و سرطان پروستات هم باشند.

در مورد پروستاتیت می‌توان گفت که دو نوع بیماری شناسایی‌شده است که اگر بیمار به عفونت ادراری مبتلا شود، ممکن است با پروستاتیت باکتریایی دست‌وپنجه نرم کند؛ چراکه در دستگاه ادراری در قسمت زیرین یا تحتانی نقص‌های عصبی به وجود می‌آیند و همین امر باعث ایجاد پروستاتیت مزمن می‌شود. بیماری دیگری به نام هیپرپلازی خوش‌خیم پروستات هم در آقایانی با سن کمتر از ۴۰ سال شاید کمتر به وجود آید؛ اما سن بالاتر از ۵۰ سال را متاسفانه بیشتر تهدید می‌کند. این بیماری ازجمله بیماری‌های ارثی است که با توجه به سبک زندگی افراد به وجود می‌آید. سرطان پروستات متاسفانه مثانه را درگیر می‌کند و از طریق گردش خون به سمت استخوان‌ها هدایت می‌شود و همین امر می‌تواند به شکستگی استخوان‌ها منجر شود. البته سرطان پروستات با غدد لنفاوی در ارتباط است و به همین دلیل بیمار باید هرچه سریع‌تر به پزشک مراجعه کند.

عوارض پروستات بزرگ شده

چنانچه شما به درمان پروستات بدخیم یا خوش خیم توجهی نشان ندهید، قطعاً در رابطه جنسی خود با مشکل روبرو خواهید شد یا به واسطه دردهایی که احساس می کنید، استرس زیادی را باید تجربه کنید. قسمت های نزدیک به پروستات با التهاب و تورم همراه می شود که همین امر از نظر ظاهری مشکلاتی را به وجود می آورد. البته نارسایی های کلیوی و سنگ مثانه را هم باید در نظر گرفت. به هر حال مشکلات متفاوتی به وجود می آید که هر فردی نسبت به فرد دیگر ممکن است تجربه یکسانی هم نداشته باشد؛ به همین دلیل پیشنهاد ما به شما این است که سعی کنید با دکتر سید حمیدرضا آرزه گر در ارتباط باشید تا هرچه سریعتر به درمان این بیماری بپردازید و سبک زندگی سالم خود را در پیش بگیرید.

درمان پروستات بزرگ شده

دکتر سید حمیدرضا آرزه گر بهترین دکتر برای درمان پروستات بدخیم

دکتر سید حمیدرضا آرزه گر یکی از بهترین جراحان و متخصصین کلیه است که در درمان پروستات بزرگ شده، بسیاری از آقایان به سابقه درخشان و تجربه این فرد اطمینان کامل دارند و با میزان رضایت مندی بالایی، وی را به دیگر بیماران هم معرفی می کنند. برخورد محترمانه و ارزشی که برای بیمار قائل می شوند باعث شده است تا از بهترین روش های تشخیصی استفاده کرده و درمان سریعی را تجویز کنند. ناگفته نماند که این پزشک باتجربه با پشت سر گذاشتم دوره تکمیلی اندواورولوژی از هلند، امروزه در ایران به عنوان یکی از بهترین و ماهرترین متخصصین در حوزه خود شناخته می شود.

تماس با مطب دکتر سید حمیدرضا آرزه گر

آدرس: تهران، سعادت آباد، بلوار سرو غربی، نبش خیابان بخشایش، ساختمان پزشکان سرو

تلفن تماس: ۲۲۰۸۳۸۱۷ – ۰۹۹۰۳۱۱۴۸۷۸

آدرس پیج اینستاگرام: https://www.instagram.com/dr.arezegar_urologist

آدرس سایت: https://drarezegar.com

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دلیل مبتلا شدن به پروستات چیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..