تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فرعون رکورد زد

به نقل از ایندیپندنت مصر، «احمد عیسی» به خبرنگاران گفت که مصر در ماه آوریل شاهد استقبال بیشترین تعداد گردشگر در طول تاریخ این کشور با حدود ۱.۳۵ میلیون نفر به لطف تصمیمات حمایت از گردشگری و سرمایه‌گذاری بوده است.

او ادامه داد: مصر در پنج ماه نخست امسال پذیرای حدود هفت میلیون گردشگر بود و قصد دارد در سال جاری میلادی پذیرای ۱۵ میلیون گردشگر باشد که پیش‌بینی می‌شود این تعداد در سال آینده به حدود ۱۸ تا ۲۰ میلیون گردشگر برسد.

وزیر گردشگری و آثار باستانی تاکید کرد که جهت‌گیری این وزارتخانه حمایت از بخش خصوصی داخلی، عربی و خارجی برای رسیدن به اهداف خود برای جذب گردشگران بین‌المللی است.

«عاطف عثمان» ـ کارشناس گردشگری دریای سرخ ـ بهبود اوضاع هتل‌ها و استراحتگاه‌های شهر «مرسی علم» همزمان با نرخ بالای پرواز‌های ورودی گردشگران از اروپا را تایید کرد و گفت: فرودگاه این شهر دارای ۱۸ پرواز ایتالیایی، ۱۹ پرواز آلمانی، ۳۱ پرواز از چک، ۱۸ پرواز لهستانی، پنج پرواز هلندی، سه پرواز بلژیکی، چهار پرواز از سوئیس، دو پرواز فرانسوی و یک پرواز از لوکزامبورگ، اتریش، مجارستان و یک پرواز از لیتوانی بوده است.

فرودگاه بین‌المللی «هورگادا» در ۱۴ اکتبر با دریافت ۸۳ پرواز منظم و چارتر از فرودگاه‌های مختلف اروپا که حامل حدود ۱۲ هزار گردشگر اروپایی بوده‌اند، افزایش تعداد پرواز‌ها را ثبت کرد و در این میان، گردشگران آلمانی در صدر فهرست گردشگران اروپایی ورودی به مصر قرار گرفتند.

مصر در سال‌های اخیر از چندین یافته باستان‌شناسی رونمایی کرده است. این اکتشافات نقش بسیار مؤثری در احیای صنعت مهم گردشگری مصر داشته‌اند، درحالی که این کشور سال‌ها تحت‌تاثیر ناآرامی‌های سیاسی قرار گرفته بود و با شیوع ویروس کرونا نیز آسیب بیشتری دید. پیش از همه‌گیری ویروس کرونا، شمار گردشگران این کشور سالانه ۱۳ میلیون نفر بود. یکی از برنامه‌های دولت مصر برای جذب گردشگرِ بیشتر به این کشور، افتتاح «موزه بزرگ مصر» است که در نزدیکی اهرام جیزه ساخته شده و برنامه افتتاح آن بار‌ها به تعویق افتاده است.

مصر همچنین برای جذب گردشگران بیشتر از اروپا به‌ویژه فرانسه، چندی پیش نمایشگاه «رامسس بزرگ و طلای فراعنه» را در پاریس برگزار کرد که تا پایان تابستان برپا خواهد بود. مقام‌های مصر امیدوارند نمایشگاهی که از آثار تاریخی این کشور در پاریس برگزار شده بتواند علاقه به مصر و شمار گردشگران فرانسوی را که از این کشور بازدید می‌کنند، افزایش دهد. مصر به این انگیزه، تابوت‌دان حدودا سه‌هزار ساله «رامسس دوم»، فرعون مصر باستان را برای نخستین‌بار به فرانسه فرستاده است.

مصر ۱۰۴ میلیون نفر جمعیت دارد و صنعت گردشگری آن ۱۰ درصد از تولیدات ناخالص داخلی و حدود ۲ میلیون شغل را شامل می‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فرعون رکورد زد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..