تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




این ۲۰ شهر آلوده ترین شهرهای جهان هستند + اینفوگرافیک

طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO)، تقریباً کل جمعیت جهان (۹۹٪) هوایی را تنفس می کنند که خارج از محدوده سلامت تعیین شده توسط سازمان بهداشت جهانی است. در اینفوگرافیک زیر، میانگین غلظت PM2.5 از سال ۲۰۲۲ را براساس گزارش کیفیت هوای جهانی IQAir استفاده شده است تا آلوده ترین شهرهای جهان را به تصویر بکشد.

آلوده ترین شهرهای جهان

نقاط بحرانی آلودگی هوا در جهان
به عنوان یکی از شاخص های استاندارد کیفیت هوا که توسط سازمان جهانی بهداشت استفاده می شود، غلظت PM2.5 به مقدار ذرات ریز با قطر ۲.۵ میکرومتر یا کمتر در حجم معینی از هوا اشاره دارد. ذرات ریز به این کوچکی می توانند هنگام استنشاق به ریه ها نفوذ کرده و وارد جریان خون شوند و همه اندام های اصلی را تحت تأثیر قرار دهند. بر اساس میانگین سالانه غلظت PM2.5 (μg/m³) در سال ۲۰۲۲، در این جدول آلوده ترین شهرهای جهان را می بینید.
آلوده ترین شهرهای جهان آلوده ترین شهرهای جهان
با این ارقام، غلظت برخی یا همه آلاینده های زیر در این شهرها در سطح خطرناکی قرار دارد:

– ازون سطح زمین
– ذرات معلق
– مونوکسید کربن
– دی اکسید گوگرد
– دی اکسید نیتروژن

در صدر فهرست، هوای لاهور در پاکستان، ترکیبی از آلاینده‌های زیاد وسایل نقلیه و صنعتی، و همچنین دود ناشی از کوره‌های آجرپزی، بقایای محصولات، سوزاندن زباله‌های عمومی و گرد و غبار ناشی از کارگاه‌های ساختمانی را دارد.

آلوده ترین شهرهای جهان

سطوح آلودگی هوا همچنین می تواند تحت تأثیر اقداماتی مانند حذف درختان در مقیاس بزرگ به منظور ساخت جاده ها و ساختمان های جدید باشد. در نتیجه‌ی جمعیت رو به رشد و بخش صنعتی که به سرعت در حال گسترش است، از کشور هند، ۱۴ شهر در این فهرست قرار دارد که از چین پیشی گرفته است؛ چین پیش از این منبع شماره یک آلودگی هوا در جهان محسوب می شد.

تنها کشور آفریقایی در این فهرست، کشور چاد است که طوفان های گرد و غبار شدید را در سال ۲۰۲۲ تجربه کرد. این طوفان ها باعث افزایش ۱۸ درصدی غلظت PM2.5 در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل در این کشور شد.

هزینه کیفیت پایین هوا

آلوده ترین شهرهای جهان
پس از فشار خون بالا، مصرف دخانیات و رژیم غذایی نامناسب، کیفیت پایین هوا یکی از دلایل اصلی مرگ و میرهای زودهنگام در سراسر جهان است. بر اساس مطالعه سال ۲۰۲۰ توسط موسسه اثرات سلامت، ۶.۶۷ میلیون نفر در نتیجه آلودگی هوا در سال ۲۰۱۹ جان خود را از دست دادند. علاوه بر میلیون‌ها مرگ زودرس در هر سال، هزینه جهانی خسارات بهداشتی مرتبط با آلودگی هوا در حال حاضر ۸.۱ تریلیون دلار است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «این ۲۰ شهر آلوده ترین شهرهای جهان هستند + اینفوگرافیک»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..