تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عملکرد ضعیف دوج کوین در سال 2023

دوج کوین چیست؟

دوج کوین یکی از ارزهای دیجیتال پرحاشیه و جنجالی است که تاریخچه جالب و پرفراز و نشیبی دارد. این ارز دیجیتال همتا به همتا و منبع باز (open sourse) است که در سال 2013 به بازار عرضه شد. زیربنا و پایه این کوین از لایت کوین (Litecoin) مشتق شده و شباهت زیادی به شبکه بلاک‌چین بیت‌کوین دارد. برخلاف بیت‌کوین، عرضه دوج کوین نامحدود است؛ به عبارت ساده، تعداد کوین‌های قابل استخراج در رمز ارز دوج سقفی نداشته و نامحدود است.

بیشتر بخوانید : هر آنچه باید درباره ارز لایت کوین بدانید

 می‌توان گفت که این رمز ارز به خودی‌خود ارزش خالص نداشته و یک کوین جامعه‌محور است؛ به عبارت دیگر ارزش این کوین زمانی بالا می‌رود که حجم معاملات و تعداد خریداران آن افزایش یابد. دوج کوین در اولویت اول به عنوان یک سیستم انعام و پاداش در شبکه‌های اجتماعی Tewitter و Reddit برای به اشتراک‌گذاری و ایجاد محتواهای باکیفیت به کار می‌رود. این کوین با نماد سگی ژاپنی از نژاد شیبا به بازار عرضه شد که یکی از دلایل محبوبیت و فراگیری آن همین نماد یا اصطلاحا میم است.

رمز ارز دوج کوین چگونه شکل گرفت؟

جالب است بدانید که دوج کوین به‌عنوان یک ارز دیجیتال سرگرمی و با هدف طعنه‌زدن به عملکرد بیت‌کوین وارد بازار شد؛ اما برخلاف انتظار سازندگانش، خرید و فروش ارز دوج کوین به‌ طور ناگهانی و تنها طی چند هفته رواج بسیاری پیدا کرد.

جکسون پالمر و بیلی مارکوس سازنده و توسعه‌دهندگان رمزارز دوج هستند و داستان این دو نفر از دفتر جکسون پالمر شروع می‌شود. پالمر در سال 2013 مدیر دفتر محصولات کمپانی معروف Adobe بوده است که با رصد بازارهای رمزارز، فکر خلق دوج کوین به سرش می‌زند؛ در پاراگراف قبل توضیح دادیم که در واقع ایده اولیه خلق این رمزارز برای طعنه زدن به بیت‌کوین بوده است و این ایده به کسی تعلق ندارد جز جکسون پالمر.

پالمر خلق دوج کوین را با انتشار توییت‌های مختلفی در توییتر آغاز کرد و برخلاف انتظارش، این کوین مورد توجه و محبوبیت طرف‌داران بازار رمزارها قرار گرفت. درست در همین بازه زمانی بود که بیلی مارکوس در مکان دیگری درصدد خلق یک رمزارز جدید بود. بیلی مارکوس در این زمان در بخش توسعه نرم‌افزار کمپانی آی بی ام کار می‌کرد و در زمینه توسعه و بازاریابی رمزارز دیجیتال خود به مشکلات متعددی برخورده بود. بعد از دیدن توجه‌ها به دوج‌کوین و محبوبیت آن با بیلی مارکوس تماس گرفت و برای تولید نرم‌فزار پشتیبانی دوج‌کوین  درخواست همکاری داد.

سرانجام در تاریخ 6 دسامبر 2013 دوج کوین به بازار رمزارزهای دیجیتال عرضه شد و تنها بعد از دو هفته ارزش آن به 300 دوج کوین رسید؛ برخی از تحلیل‌گران و کارشناسان، دلیل محبوبیت ناگهانی این کوین را شایعه ممنوعیت خرید و فروش بیت‌کوین در چین می‌دانند. از سال 2013 تا سال 2021 دوج کوین پیشرفت چشمگیری نداشت و  روند پیشرفت آن توسط یک نمودار تقریبا افقی نشان داده می‌شد. به‌طورکلی می‌توان گفت که این کوین جنجالی طی سال‌های متمادی پیشرفت خاص و عملکرد مناسبی نداشته است.

شاید با خود بگویید که ممکن است این کوین همانند بیت‌ کوین مورد توجه افراد سرشناس قرار نگرفته که با یک صحبت کوتاه یا توییت آن‌ها به سرعت رشد کند؛ باید که در جواب این حرف بگوییم خیر؛ ایلان ماسک یکی از ثروتمندترین افراد عصر حاضر در یک بازه زمانی نسبتا طولانی در سال 2021 شروع به انتشار توییت‌های مختلف درباره این رمزارز دیجیتال کرد.

حتی با وجود وعده‌ها و تبلیغات مختلف ایلان ماسک نیز، تغییر چشمگیری در زمینه پیشرفت این کوین حاصل نشد و بعد از گذشت مدتی جنجال‌های ایلان ماسک هم به پایان رسید؛ اما توییت‌های گاه و بیگاه او نشان‌ می‌دهد که هنوز هم بر این کوین مسلط است.

عملکرد دوج کوین در سال 2022

اگر به سراغ نمودار قیمت دوج کوین در سال 2022 برویم، مشاهده خواهیم کرد که این کوین روند صعودی یا نزولی خاصی نداشته و حتی بازه‌های زمانی نزولی بودن این رمزارز بسیار بیشتر بوده است. بالاترین ارزش دوج کوین در سال 2022 در تاریخ 1 نوامبر رقم خورده که در این روز ارزش آن به 0.31 دلار رسیده است؛ همچنین بالاترین نرح این رمزارز در تاریخ 8 می 2021 رقم خورده که ارزش آن در این تاریخ 0.73 دلار بوده است.

جالب است بدانید که عملکرد دوج کوین نسبت به سال گذشته 14.63 درصد افت داشته و اگر بخواهیم این عملکرد را طی دو سال گذشته بسنجیم، ارزش دوج کوین تا به همین الان که در حال نگارش این مقاله هستیم، بیش از 78 درصد افت داشته است.

عملکرد دوج کوین از ابتدای سال 2023

دوج کوین فعالیت خود را در سال 2023 با ارزش 0.072 دلار آغاز کرد. با گذشت ماه ژانویه، اولین ماه سال میلادی، نرخ آن به 0.092 دلار رسید. در ماه فوریه به فعالیت خود در بازه قیمتی 0.097 دلار تا 0.080 دلار پایان داد و در ماه مارچ ارزش آن از 0.080 دلار به 0.079 رسید.  فعالیت دوج کوین در ماه اپریل سال 2023 با ارزش 0.09 دلار شروع و در پایان این ماه به 0.07 دلار رسید. از ابتدای ماه می که در حال نگارش این مقاله هستیم نرخ دوج کوین به 0.072 دلار رسیده است.

کافی است که اعداد و ارقام پاراگراف بالا را با هم مقایسه کنید؛ مشاهده خواهید کرد که این دوج کوین بر روی یک نمودار نسبتا افقی نوسان داشته و پیشرفت خاصی در عملکرد، حجم معاملات و گردش مالی آن مشاهده نشده است.

کدام رمزارزها می‌توانند جایگزین دوج کوین شوند؟

دوج کوین در حال حاضر هشتمین کوین ارزشمند بازار رمز ارزهاست. حال به سراغ معرفی 7 کوین برتر از نظر معاملات روزانه و حجم بازار می‌رویم. شما می‌توانید با توجه به تجربه و دارایی خود نسبت به خرید و معامله این رمزارزها اقدام کنید.

کاردانو (cardano) رتبه هفتم جدول ارزش ارزهای دیجیتال قیمت در زمان نگارش این مقاله: 0.35 دلار حجم بازار: 12.75 میلیارد دلار حجم معاملات روزانه: حدود 173.5 میلیون دلار ایکس آر پی (XRP) رتبه ششم جدول ارزش ارزهای دیجیتال قیمت در زمان نگارش این مقاله: 0.45 دلار حجم بازار: 23.99 میلیارد دلار حجم معاملات روزانه: حدود 870.4 میلیون دلار یو اس دی کوین (USD Coin) رتبه پنجم جدول ارزش ارزهای دیجیتال قیمت در زمان نگارش این مقاله: 1 دلار حجم بازار: 29.43 میلیارد دلار حجم معاملات روزانه: حدود 2.54 میلیارد دلار بی ان بی (BNB) رتبه چهارم جدول ارزش ارزهای دیجیتال قیمت در زمان نگارش این مقاله: 304.61 دلار حجم بازار: 48.20 میلیارد دلار حجم معاملات روزانه: حدود 343.9 میلیارد دلار تتر (Tether) رتبه سوم جدول ارزش ارزهای دیجیتال قیمت در زمان نگارش این مقاله: 1 دلار حجم بازار: 82.98 میلیارد دلار حجم معاملات روزانه: حدود 16.74 میلیارد دلار اتریوم (Ethereum) رتبه دوم جدول ارزش ارزهای دیجیتال قیمت در زمان نگارش این مقاله: 1806.57 دلار حجم بازار: 218.4 میلیارد دلار حجم معاملات روزانه: حدود 4.43 میلیارد دلار بیت کوین (Bitcoin) رتبه اول جدول ارزش ارزهای دیجیتال قیمت در زمان نگارش این مقاله: 26462.90 دلار حجم بازار : 519.8 میلیارد دلار حجم معاملات روزانه: حدود 10.67 میلیارد دلار

تاکید می‌کنیم که ورود به بازار معاملات رمزارزها بدون دانش و تجربه کافی، ریسک از دست دادن دارایی شما را به شدت بالا می‌برد. همواره بعد از مشورت با افراد خبره و کسب دانش کافی قدم در بازار پیچیده و پررمز و راز رمزارزهای دیجیتال بگذارید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عملکرد ضعیف دوج کوین در سال 2023»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..