تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گفت‌وگوی اردوغان با زلنسکی و پوتین درباره انفجار سد «کاخوفکا»

اردوغان در گفت‌وگو با ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی خود اعلام کرد که ترکیه آماده انجام هرگونه تلاش برای تشکیل کمیسیون بین‌المللی جهت بررسی انفجار در سد کاخوفکا است.

رئیس جمهور ترکیه در تماس تلفنی با ولودیمیر زلنسکی افزود: باید یک کمیسیون بین‌المللی برای بررسی انفجار در سد کاخوفکا تشکیل شود.

رئیس‌جمهور اردوغان امروز همچنین طی تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود گفت که تحقیقات در مورد انفجار در سد کاخوفکا باید به گونه‌ای انجام شود که جای هیچ تردیدی باقی نماند.

پوتین در تماس تلفنی با اردوغان انفجار سد را یک اقدام وحشیانه از سوی اوکراین خواند و تأکید کرد که این اقدام وحشیانه به یک فاجعه زیست محیطی بزرگ منجر شد.

پوتین به اردوغان گفت که غربی‌ها کی‌یف را تحریک‌ کرده‌اند که ایستگاه برق آبی کاخوفکا را بمباران کند.

ارتش اوکراین ادعا می‌کند که نیروهای روسیه این سد را منفجر کردند اما از طرفی خبرگزاری‌های روسیه مدعی شده‌اند که این سد در اثر بمباران اوکراین منفجر شده است.

پیشتر ولودیمیر زلنسکی گفت: تخریب سد کاخوفکا در جنوب اوکراین تایید می کند که نیروهای مسکو "باید" از سراسر اوکراین اخراج شوند. او در تلگرام نوشت: تخریب سد نیروگاه برق آبی کاخوفکا فقط برای تمام دنیا تایید می‌کند که آنها باید از هر گوشه سرزمین اوکراین اخراج شوند. حتی یک متر هم نباید به آنها سپرده شود، زیرا آنها از هر متر برای وحشت استفاده می کنند.

310310




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گفت‌وگوی اردوغان با زلنسکی و پوتین درباره انفجار سد «کاخوفکا»»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..