تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مایکروسافت به‌دلیل نقض حریم خصوصی کودکان، باید جریمه‌ای ۲۰ میلیون دلاری بپردازد

مایکروسافت به دلیل نقض قوانین حفاظت از حریم خصوصی کودکان، به پرداخت جریمه‌ای ۲۰ میلیون دلاری به کمیسیون تجارت فدرال محکوم شد.

مایکروسافت به‌دلیل جمع‌آوری و نگهداری اطلاعات شخصی کودکانی که پیش‌ از کسب اجازه از والدینشان، حساب کاربری Xbox ساخته‌اند، به نقض قوانین مربوط به حفظ حریم خصوصی کودکان (COPPA) محکوم شد و اکنون باید جریمه‌ای ۲۰ میلیون دلاری بپردازد.

به عنوان بخشی از توافق با کمیسیون تجارت فدرال (FTC)، مایکروسافت باید با هدف بهبود حفاظت از حریم خصوصی کودکان در زمان استفاده از پلتفرم ایکس ‌باکس، اقداماتی را انجام دهد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به راهکاری جدید برای ایجاد حساب کاربری و همچنین رفع مشکل نگهداری طولانی‌تر اطلاعات کاربران اشاره کرد.

ساموئل لوین، مدیر اداره‌ی حمایت از مصرف‌کنندگان FTC درباره‌ی پرونده‌ی مایکروسافت می‌گوید: «اقدامات پیشنهادی سازمان، حفاظت از حریم خصوصی فرزندان را برای والدین آسان‌تر می‌کند و اطلاعاتی را که مایکروسافت می‌تواند درباره‌ی کودکان جمع‌آوری و نگهداری کند، محدود می‌کند.» همچنین ساموئل لوین افزود: «این اقدام همچنین باید کاملاً روشن کند که آواتارها، داده‌های بیومتریک و اطلاعات سلامتی کودکان از قوانین حفاظت از حریم خصوصی کودکان یا (COPPA) مستثنی نیستند.»

FTC توضیح داد که برای دسترسی و اجرای بازی‌ها در کنسول ایکس باکس یا استفاده از سایر ویژگی‌های Xbox Live، کاربران ابتدا باید یک حساب کاربری ایجاد کنند که برای این حساب کاربری به ارائه‌ی اطلاعات شخصی آن‌ها از جمله نام و نام خانوادگی، آدرس ایمیل و تاریخ تولد نیاز است.

تا اواخر سال ۲۰۲۱، حتی اگر کاربری اعلام می‌کرد که زیر ۱۳ سال سن دارد، از او خواسته می‌شد تا شماره تلفن ارائه دهد و با شرایط و ضوابط مایکروسافت موافقت کند که تا سال ۲۰۱۹ گزینه‌ی ازپیش‌انتخاب‌شده‌ای را نیز شامل می‌شد که به شرکت اجازه می‌داد تا برای کاربران پیام‌های تبلیغاتی ارسال کند و داده‌های کاربران را با شرکت‌های تبلیغ‌کننده به‌اشتراک بگذارد. جالب اینکه پس از ارائه‌ی اطلاعات شخصی از سوی کاربران، مایکروسافت از افراد زیر ۱۳ سال درخواست می‌کرد تا از والدین خود بخواهند تا فرآیند ایجاد حساب کاربری را به پایان برسانند.

به گفته‌ی FTC، از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰، مایکروسافت داده‌هایی را گاهی اوقات برای سال‌ها، از کودکان در طول فرآیند ایجاد حساب، حتی در زمانی که والدین آن‌ها موفق به تکمیل این فرآیند نمی‌شده، جمع آوری و حفظ می‌کرده؛ درحالی‌که براساس قوانین حفاظت از حریم خصوصی کودکان، حفظ اطلاعات شخصی کودکان برای مدتی طولانی‌تر از هدفی مشخص مثل ایجاد حساب کاربری روی دستگاه، ممنوع است.

در پاسخ به پرونده، دیو مک کارتی، مدیر بخش خدمات مشتریان ایکس باکس، در یک پست آنلاین نوشت: «متأسفانه ما انتظارات مشتری‌های خود را برآورده نکرده‌ایم و در این جهت از قوانین و دستورات برای بهبود خدمات و اقدامات امنیتی پیروی خواهیم کرد. ما معتقدیم که می‌توانیم کارهای بیشتری انجام دهیم و در زمینه‌ی افزایش حریم خصوصی و امنیت کاربران نهایت تلاشمان را خواهیم کرد.»

جریمه‌ی مایکروسافت به دنبال پرونده‌ی سال گذشته‌ی اپیک گیمز است که این شرکت به دلیل نقض قوانین حفاظت از حریم خصوصی کودکان، به پرداخت جریمه‌ای ۲۵۷ میلیون دلاری به FTC محکوم شد. جریمه‌ی مایکروسافت چند روز پس از جریمه‌ی ۲۵ میلیون دلاری آمازون اتفاق می‌افتد، این جریمه به دلیل ادعاهایی مبنی بر نقض حقوق حریم خصوصی کودکان از طریق ذخیره‌ی مکالمات صوتی کودکان با دستیار الکسا، سال‌ها پس از گفت‌و‌گو و تعامل با آن، همراه با سابقه‌ی موقعیت مکانی آن‌ها بود.

به نظر شما آیا جریمه‌ی شرکت‌های بزرگ تکنولوژی به دلیل نقض قوانین مربوط به حفظ حریم خصوصی کودکان در افزایش حریم خصوصی کودکان تاثیرگذار است؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مایکروسافت به‌دلیل نقض حریم خصوصی کودکان، باید جریمه‌ای ۲۰ میلیون دلاری بپردازد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..