تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انسان نباید بیش از ۴ سال در مریخ زندگی کند

۱۵:۳۸ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۲

۸۴۵۸۷۶۰

۱۵:۳۸ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۲

۸۴۵۸۷۶۰

انسان نباید بیش از ۴ سال در مریخ زندگی کند

دانلود PDF

انسان نباید بیش از ۴ سال در مریخ زندگی کند

دانلود PDF

طبق یکی از آخرین مطالعات در مورد قابلیت حیات انسان در سیاره سرخ، دانشمندان گفته اند که اگر انسان بیش از چهار سال آن جا بماند، میزان تشعشعات نا ایمن می‌شوند.
 
 نتایجی که در مجله Advancing Earth and Science منتشر شده اند، به وضوح نشان می‌دهند که بهترین زمان برای آغاز یک پرواز فضایی انسان به مریخ در دوره‌ای است که "حداکثر خورشید" نامیده می‌شود؛ زمانی که می‌توان در آن خود را برابر ذرات انرژی خورشیدی محافظت کرد.
 
محققان گفتند: شبیه‌سازی‌های ما نشان می‌دهند که افزایش حفاظت باعث افزایش تشعشعات ثانویه تولید شده توسط GCR فعال‌تر می‌شود؛ بنابراین باید مدت زمان مأموریت مشخص شود.
 
محققان تاکید کردند: ما تخمین می‌زنیم که یک ماموریت بالقوه به مریخ نباید بیش از چهار سال طول بکشد.
 
این مطالعه نشان می‌دهد که تشعشعات فضایی محدودیت‌ها و مشکلات فنی شدیدی را برای مأموریت انسانی به مریخ ایجاد می‌کنند، اما چنین مأموریتی هنوز قابل اجرا است.
 
تحقیقات دیگری که توسط تیم UCLA انجام شدند، نشان دادند که فضاپیما‌هایی که در مأموریت به مریخ هستند باید حفاظت کافی را در طول سفر رفت و برگشت ارائه دهند.

با این حال، اگر ماده‌ای که فضاپیما از آن ساخته شده است بیش از حد ضخیم باشد، ممکن است در واقع میزان تشعشعات ثانویه را افزایش دهد.

منبع: دیلی میل




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انسان نباید بیش از ۴ سال در مریخ زندگی کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..