تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




باکو: ارمنستان و جمهوری آذربایجان در آستانه صلح قرار دارند

به گزارش از خبرگزاری تاس، جیحون بایراموف در جلسه ویژه شورای دائمی سازمان امنیت و همکاری اروپا گفت: با پایان مناقشه مسلحانه ۳۰ ساله و تعهدات به محترم شمردن حق حاکمیت، تمامیت ارضی و مصونیت مرزها که دو کشور برای اولین بار از زمان استقلال قبول کردند، ارمنستان و جمهوری آذربایجان در آستانه صلح هستند.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان تاکید کرد که مذاکرات اخیر در واشنگتن، بروکسل، مسکو و کیشیناو مواضع طرفین را مشخص کرده است.

وی تصریح کرد که باکو از ایروان انتظار دارد تا اراده سیاسی لازم برای حل و فصل اختلافات را در سه مسیر مشخص به صورت متقابل در دستور کار مذاکرات دوجانبه نشان دهد.

بایراموف اضافه کرد: موانع کلیدی در مسیر عادی سازی روابط بین دو کشور حضور نظامی ارمنستان در مناطق تحت حاکمیت جمهوری آذربایجان، دخالت در امور داخلی باکو و ممانعت از گفت و گوی جمهوری آذربایجان با جمعیت محلی ارمنی در قره باغ کوهستانی به شمار می‌روند.

آرمن گریگوریان دبیر شورای امنیت ارمنستان نیز گفت: در حال حاضر ایروان در حال انجام گفت‌وگوهای فشرده‌ای با باکو است و به احتمال زیاد تا پایان سال جاری میلادی، این مذاکرات به معاهده صلح ختم خواهد شد.

این مقام عالیرتبه ارمنستان با اینحال ابراز داشت: ایروان برای امضای توافق صلح جدی است، اگرچه این امکان وجود دارد که دستیابی به چنین توافقی چندین سال زمان ببرد.

310310




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «باکو: ارمنستان و جمهوری آذربایجان در آستانه صلح قرار دارند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..