تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سرنوشت عجیب ۲ عضو جنجالی طالبان که ایران را تهدید به جنگ کرده بودند + ویدئو

بر اساس گزارش های منتشر شده، از ۲ عضو جنجالی طالبان، عبدالحمید خراسانی و ژنرال مبین که به دنبال مناقشه ی هیرمند، ایران را تهدید کرده بودند، یکی در کما فرو رفته و دیگری بازداشت شده است. عبدالحمید خراسانی و ژنرال مبین هر دو در هفته های گذشته با انتشار پیام هایی در شبکه های اجتماعی اقدام به تهدید نظامی ایران بر سر ماجرای حقابه ی رودخانه هیرمند کرده بودند.

ژنرال مبین

منابع خبری گزارش داده اند ژنرال مبین، از مقامات طالبان، از سوی اعضای استخبارات این گروه بازداشت شده است. دلیل بازداشت وی مشخص نیست و طالبان اظهار نظر رسمی ای در این مورد نکرده است.

ژنرال مبین با انتشار ویدئویی تمسخرآمیز از پر کردن یک بشکه زرد رنگ از آب هیرمند، به هشدار ابراهیم رئیسی به طالبان درباره ی حقابه ی ایران از این رودخانه پاسخ داده بود.

ژنرال مبین

از سویی دیگر، روز گذشته خبری مبنی بر بستری شدن عبدالحمید خراسانی، یکی دیگر از مقامات طالبان، در بیمارستان به دنبال یک حادثه منتشر شد. بر اساس خبرهای جدید وی در حال حاضر به کما رفته است. خراسانی پیش از کما، با انتشار ویدئویی از مردم خواسته بود برای سلامتی اش دعا کنند.

عبدالحمید خراسانی

عبدالحمید خراسانی

عبدالحمید خراسانی، فرمانده تاجیک‌ تبار طالبان در بحبوحه ی تنش مرزی ایران و افغانستان، با انتشار پیام های متعدد در شبکه های اجتماعی، ایران را به جنگ تهدید کرده بود. او مردم ایران را از نسل زرتشت و جمهوری اسلامی را شریک پشت پرده ی غربی ها خواند و تهدید به فتح تهران کرد. اندکی پس از انتشار این پیام ها رسانه های افغانستان از برکناری وی از فرمانداری ولایت پکتیای افغانستان به دلیل اختلاف با رهبری طالبان خبر دادند.

عبدالحمید خراسانی

ژنرال مبین کیست؟

ژنرال مبین از اعضای معروف گروه طالبان است که پس از تسلط دوباره این گروه در افغانستان مواضع‌ متفاوتی در برابر برخی از سیاست‌های طالبان به ویژه آموزش زنان داشته است.

او در روزهایی که مسئولیت تامین امنیت کابل را بر عهده داشت بارها راهپیمایی های زنان را سرکوب کرد.

او در گذشته ادعا کرده بود که از سوی برخی از مقام‌های نظامی طالبان تهدید به زندان و حتی مرگ شده است.

ژنرال مبین

مبین خان در میان نیروهای شبه نظامی طالبان چهره‌ای شناخته شده است. گفته می‌شود که او از چهره‌های نزدیک به انس حقانی، برادر کوچکتر وزیر داخله طالبان و رئیس شبکه حقانی باشد.

او برای مدت کوتاهی به عنوان مسئول امنیت کابل تعیین شد. در طول پیشروی طالبان به سمت کابل، مبین کلیپ‌های ویدیویی پیروزی را در رسانه‌های اجتماعی طالبان بارگذاری می‌کرد و پس از تسخیر کابل توسط طالبان او در تمام کانال های داخلی و بین‌المللی دیده شد.

عبدالحمید خراسانی کیست؟

عبدالحمید خراسانی یک چهره جنجالی پنجشیری و تاجیک است. گفته می‌شود او در زمان دولت اشرف غنی در خفا در پنجشیر زندگی می‌کرد و چندین بار نیز بازداشت شده‌ است.

وزارت کشور [داخله] وقت افغانستان در مطلبی که سال ۱۳۹۸ منتشر کرد نوشت: «عبدالحمید، مشهور به خراسانی، سرگروه یک باند جنایت پیشه است. این مجرم حرفه‌ای، در قضایای زیاد جنایی به ویژه در باج گیری، اختطاف، قتل، چپاولگری، راهزنی و زورگویی دست داشته است.»

طبق گفته این نهاد در آن زمان، وی از سوی پلیس در همان سال بازداشت شد.

عبدالحمید خراسانی

مقامات وقت افغانستان همچنین او را به قاچاق مواد مخدر، ایجاد ترس و ارعاب در میان شهروندان کابل، دشنام و هتک حرمت به‌ شمار زیادی از اراکین به‌صورت صوتی و تصویری و به آتش‌کشیدن پرچم افغانستان متهم کرده و گفته بودند که وی در فهرست مجرمین سازمان یافته قرار داشت.

وی پس از بازگشت طالبان به قدرت به این گروه پیوست و فرمانده امنیت پنجشیر شد اما مدتی نگذشت که از این سمت برکنار شد.

رسانه‌های افغانستان همچنین سال گذشته اعلام کردند که طالبان برادر و چهار محافظ وی را به اتهام قاچاق سلاح بازداشت کرده‌اند.

او پس از کناره‌گیری از مسئولیتش در پنجشیر به ولایت پکتیا رفت و فرماندار احمدآباد شد.

این چهره جنجالی تاجیک، بارها طالبان را به تعصبات قومی متهم کرده بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سرنوشت عجیب ۲ عضو جنجالی طالبان که ایران را تهدید به جنگ کرده بودند + ویدئو»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..