تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




صبحانه خبری ۱۷ خرداد ۱۴۰۲؛ از خبر یک خبرگزاری دولتی درباره ورود ۲۴ میلیارد دلار ارز به ایران تا رونمایی از «فتاح» موشک هایپرسونیک سپاه و اظهارات جنجالی ظریف

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

خبر یک خبرگزاری دولتی درباره ورود ۲۴ میلیارد دلار ارز به ایران
خبرگزاری دولتی ایسنا نوشت: بر اساس اطلاعات به دست آمده این خبرگزاری به زودی مبلغی ۲۴ میلیارد دلار ارز وارد کشور خواهد شد. از این میزان ارز، هفت میلیارد دلار منابع ارزی بلوکه شده ایران در کره جنوبی و بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار آن منابع بلوکه شده ایران در عراق است که عمده آن به صادرات انرژی به این کشور همسایه باز می‌گردد. همچنین در پی دیدار فرزین رئیس کل بانک مرکزی ایران با جورجیوا رئیس صندوق بین‌المللی پول در واشنگتن مقرر شد تا ایران بتواند به بیش از ۶.۷ میلیارد دلار حق برداشت ویژه خود دسترسی داشته باشد.

واکنش واعظی به حواشی اخیر درباره فرش‌های سعدآباد
محمود واعظی رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور سابق درخصوص پرونده‌ی فرش‌های ساختمان حافظیه سعدآباد با بیان اینکه مدعی این پرونده، نهاد ریاست‌جمهوری در دولت دوازدهم بود، گفت: از ابتدای دولت یازدهم گزارش‌هایی درباره مفقود شدن چند تخته فرش در ساختمان حافظیه در فاصله سال‌های ۹۰ تا ۹۲ دریافت شد. نهاد ریاست‌جمهوری نیز به عنوان مدعی، به وسیله بازرسی ویژه نهاد پیگیری کرد و حتی پرونده به اطلاع نهادهای نظارتی خارج از دولت هم ارسال شد.  او افزود: پرونده فرش‌ها در حال پیگیری بود. حتی برخی اخبار حکایت از آن داشت که به مرحله صدور رای نیز رسیده است که برخی خبرگزاری‌ها، با انتشار خبری مخدوش و مغشوش و با اتکا به شنیده‌ها و منابع آگاه، خبرسازی‌هایی را با هدف متهم کردن دولت قبل شروع کردند. او اظهار داشت: در این خبرسازی‌ها با هدف منحرف کردن روند رسیدگی به پرونده، اتهام‌هایی علیه مقامات ارشد دولت روحانی و نزدیکانش مطرح شده که مستند به هیچ مدرک و شواهدی نیست، بلکه یک خبرسازی جعلی است.

امیرعبداللهیان: پنج کشور پیشنهاد ایران برای عضویت در بریکس را پذیرفتند
وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگویی با اشاره به این که سیاست جهانی برای به انزوا کشاندن ایران با شکست مواجه شده است، گفت که ایران با بهره‌بردن از چارچوب‌های مختلف چندجانبه‌گرایی از جمله از طریق عضویت در گروه بریکس و سازمان همکاری شانگهای از ظرفیت‌های آن‌ها برای ارتقای همکاری‌ها بهره‌مند خواهد شد. 

 پائولو مالدینی از میلان اخراج شد
روز دوشنبه خبرهایی منتشر شد مبنی بر اینکه مالدینی و ماسارا با جری کاردیناله به عنوان رئیس گروه «رِدبِرد» به عنوان مالک باشگاه میلان جلسه‌ای داشته‌اند که قرار بوده در آن سیاست‌های باشگاه برای فصل آینده تعیین شود. ظاهراً اما نتیجه این جلسه چیزی جز تنش و اختلاف شدید میان طرفین نبوده تا حدی که مالک باشگاه چشم خود را روی سابقه و محبوبیت و اعتبار مالدینی به عنوان اسطوره باشگاه می‌بندد و دستور اخراج او و دستیارش را صادر می‌کند. 

استقبال کاخ سفید از بازگشایی سفارت ایران در عربستان
جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید با بیان اینکه " ما از یکپارچگی و ادغام، گفتگو و شفافیت بیشتر در منطقه حمایت می کنیم" از بازگشایی سفارت ایران در عربستان تلویحی استقبال کرد . جان کربی این مطلب را در پاسخ به سوالی مبنی بر این بیان کرد که آیا بازگشایی سفارت ایران در عربستان احیای روابط میان تهران و ریاض منجر به کاهش حضور آمریکا در منطقه و وضع امنیتی منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز خواهد شد؟

واکنش آمریکا به ادعای دیدار رابرت مالی با سفیر ایران در سازمان ملل
ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در خصوص ادعای فایننشال تایمز مبنی بر دیدار رابرت مالی با سفیر ایران در سازمان ملل درباره تبادل زندانیان آمریکایی نیز گفت: چیزی برای گفتن در این زمینه ندارد. وی افزود: ما دارای ابزارهای لازم برای ارسال پیام به ایران در مواردی که در راستای منافع آمریکا باشد، هستیم. ما در خصوص محتوای این پیام ها یا چگونگی ارسال آنها توضیح نمی دهیم.

رونمایی از «فتاح» موشک هایپرسونیک سپاه
موشک هایپرسونیک «فتاح»، با حضور جمعی از مسئولین نیرو‌های مسلح در نیروی هوافضای سپاه پاسداران رونمایی شد.  این موشک با حضور ابراهیم رئیسی رئیس جمهور رونمایی شد.  برد این موشک ۱۴۰۰ کیلومتر است. سر جنگی این موشک دارای موتور کروی سوخت جامد است و نازل متحرک است که قابلیت مانور در همه جهات و دورانی را داراست. سرعت این موشک ۱۳ ماخ است. نام این موشک توسط مقام معظم رهبری انتخاب شده است.

حذف رسمی استقلال از آسیا
کمیته استیناف فدراسیون فوتبال به باشگاه استقلال اعلام کرد که اعتراض آن‌ها برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا رد شده است و به این ترتیب استقلال رسما از لیگ قهرمانان آسیا فصل اینده کنار گذاشته شد. 

ایران قبل از حل پرونده‌ها با آژانس، توافقی را امضا نخواهد کرد
محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران تأکید کرد که تهران تا زمانی که همه پرونده‌های ادعایی آژانس اتمی حل و فصل نشود، توافقی را امضا نخواهد کرد. 

اظهارات جنجالی ظریف
محمدجواد ظریف وزیر خارجه سابق با حضور در کلاب هاوس گفت: چه شد که بوش گفت محور شرارت؟ در ژانویه ۲۰۰۲، دو هفته قبل از سخنرانی بوش، یک کشتی حامل سلاح برای عرفات در کرانه باختری توسط اسرائیل کشف شد؛ این کشتی کارن‌ای نام داشت و مدعی شدند که برای ایران است؛ این واقعه باعث امنیتی سازی مجددی از سوی اسرائیل شد. او گفت: ترامپ می‌خواست من را در فرانسه ببیند، اجازه ملاقات نداشتم. ظریف گفت: هدف طائب از گاندو زدن من بود؛ فکر می‌کرد من نایاک را تاسیس کرده ام. او گفت: اگر برجام خیانتی بدتر از ترکمنچای است چرا آن را دور نمی‌اندازید؟ دو سال است کاره‌ای نیستیم، اما هنوز به دنبال همان برجام هستند. او گفت: تمام مذاکرات را برای رهبری می‌فرستادیم؛ هر وقت می‌خواستند نظر می‌دادند.

سفارت ایران در عربستان به طور رسمی بازگشایی شد
شبکه سعودی العربیه در خبری فوری از بازگشایی رسمی سفارت جمهوری اسلامی ایران در عربستان خبر داد. علیرضا بیکدلی، معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه در جریان سخنرانی در این مراسم گفت: امروز، روز مهمی در تاریخ روابط دو کشور است. از اینکه در کشور برادر و دوست عربستان سعودی حضور داریم، بسیار خرسندیم. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «صبحانه خبری ۱۷ خرداد ۱۴۰۲؛ از خبر یک خبرگزاری دولتی درباره ورود ۲۴ میلیارد دلار ارز به ایران تا رونمایی از «فتاح» موشک هایپرسونیک سپاه و اظهارات جنجالی ظریف»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..